درمان سینوزیت با مواد غذایی

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سینوزیت نوعی التهاب در دستگاه تنفسی است که می‌توانید با روش‌های خانگی و به سادگی آن را کاهش دهید. در ادامه این مطلب به موارد استفاده موادی مانند سیر، لیمو، سرکه سیب، گوجه فرنگی و ... به طور خلاصه اشاره کرده‌ایم.
درمان خانگی سینوزیت

درمان خانگی سینوزیت با مواد غذایی

سینوزیت یکی از بیماری‌های شایع است تعداد زیادی از افراد را مبتلا می‌کند. سینوزیت یک اصطلاح پزشکی به معنی التهاب سینوس‌ها است که معمولا در اثر عفونت‌های ویروسی، باکتریایی یا قارچی در افراد به وجود می‌آید. در ادامه این مطلب مجله دلتا می‌توانید به کمک چند روش ساده به تسکین درد یا درمان خانگی سینوزیت بپردازید.

آب

آب بهترین مایع برای بیماران سینوسی است. شما باید هر روز ۲ لیتر آب بنوشید.

آب نمک

نصف قاشق چای خوری نمک را با ۳ فنجان آب گرم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سرنگ را از این مخلوط پر کنید و دو قطره را داخل سوراخ بینی خود بریزید.

گوجه فرنگی و کرفس

گوجه فرنگی و کرفس را با دقت بشویید؛ سپس به قطعات کوچک تقسیم کرده و در مخلوط کن بریزید و کمی آب به آن بیفزایید. می‌توانید برای طعم بهتر، از لیمو استفاده کنید که املاح ضد عفونی کننده این نوشیدنی را افزایش می‌دهد.

درمان سینوزیت

سیر

این روش ساده‌ترین راه برای از بین بردن فشار سینوسی از صورت، گوش و سر است. شما باید مراحل زیر را انجام دهید تا فشار سینوسی برطرف شود. بینی خود را با نمک و آب مقطر شستشو دهید. سیر را پوست کنده و در قطعات کوچک ببرید. سیر خرد شده را در یک خرد کن بریزید تا عصاره آن خارج شود. کمی آب به آن اضافه کنید و عصاره سیر را روی یک تکه پنبه بمالید و روی سوراخهای بینی خود بگذارید. مخاط بینی را بیرون بریزید.

زردچوبه و عسل

به نسبت مساوی عسل و زردچوبه را مخلوط کرده و خوب هم بزنید. ۲ قاشق چای خوری از این مخلوط را غرغره کنید، اینکار را ۴ تا ۵ بار در روز انجام دهید.

علائم سینوزیت

لیمو

چند قطره عصاره لیمو را در سوراخ‌های بینی بریزید تا مخاط بینی از بین برود، به این صورت می‌توانید به درمان خانگی سینوزیت کمک کنید.

زنجبیل

شما باید مراحل زیر را برای از بین بردن فشار سینوسی در سر، گوش و صورت خود با عصاره زنجبیل انجام دهید:

۵۰ گرم زنجبیل و ۵۰۰ میلی لیتر آب تهیه و زنجبیل را پوست کنده و خرد کنید. آن را در داخل قابلمه بریزید و حرارت دهید. پس از ۱۵ دقیقه، شعله را خاموش و صبر کنید تا خنک شود. حوله را در این مخلوط قرار دهید و پس از آن صورت خود را با این حوله بپوشانید. ۱۰ ثانیه تا ۱ دقیقه صبر کنید. شما باید این مراحل را سه تا پنج بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب

برای رقیق کردن مخاط بینی خود یک فنجان چای یا آب گرم را با ۲-۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کرده و به میزان دلخواه لیمو یا عسل را برای بهتر شدن طعم آن اضافه کنید. این مخلوط را ۳ بار در روز بنوشید.

اگر دچار عفونت‌های سینوسی حاد هستید، برای درمان آن بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کنید.

سینوزیت

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۱ در ۲:۱۷ ب٫ظ

    لطفا برای سینوس های حاد و کهنه هم مطلب بزارید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۸ دی ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      از همراهی شما دوست عزیز سپاسگزاریم🌹🌹
      بله حتما در مطالب آتی به این موضوع می‌پردازیم.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۱ در ۲:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۱۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۶:۵۷ ق٫ظ

    اگر خلاصه‌تر نوشته میشد بهتر بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…