خانه عباسیان کاشان نمونه ای از هنر اصیل ایرانی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معماری ایرانی یکی از هنرهای بسیار ناب است که توانسته در کل دنیا جایگاه بسیار خوبی را برای خود به دست آورد.
خانه عباسیان کاشان

اصالت موجود در هر کشوری را می توان در بناهای آن پیدا کرد. بناهایی که از دست رنج انسانهای هنرمند برای روزگار اکنون به یادگار گذاشته شده است. چه بسا می توان گفت که این آثار فاخر گنجینه های پنهان تاریخ این سرزمین را در خود جای داده اند و با تماشای آنها به اطلاعاتی از نوع زندگی، فرهنگ و رسوم، اعتقادات و باورهای مردمان آن دیار می توان پی برد. خانه عباسیان کاشان از جمله همین خانه های بااصالت و با شکوه ایرانیست که در نگاه اول حیرت وتحسین هر بیننده ای را برمی انگیزد.

خانه عباسیان کاشان

به گزارش مجله دلتا، این خانه ی زیبا که با بهره گیری از ذوق هنر هنرمندان ایرانی ساخته شده متعلق به سالهای ۱۲۴۵ تا ۱۲۵۰ است که در مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع با ۵ طبقه و ۵ حیاط مجزا بنا شده است. براساس برخی از منابع هیچ نامی از معمار این مجموعه در دست نیست اما چیزی که عیان است وجود ذوق و قریحه ای بی مثال در طراحی و ساخت این خانه است. این خانه ی زیبا جز یکی از نگین های درخشان شهر کاشان است که در آن همچون سایر خانه های قدیمی عنصر خیال و نشانه های هنر ایرانی بسیار به چشم می خورد.

خانه های قدیمی

خانه عباسیان کاشان در سال ۱۳۷۴ خورشیدی توسط هیات امنای احیا و مرمت بافت تاریخی این شهر و با همکاری مالی وزارت صنایع و معادن، خریداری و مرمت شد. این خانه علاوه بر دارا بودن ویژگی های معماری بسیار زیبایی هم اکنون با ایجاد تغییر کاربری دارای رستورانی با جلوه بسیار فریبنده است. این رستوران شیک در قلب عمارت فرهنگی کاشان ساخته شده که علاوه بر زنده نگه داشتن چنین بنایی آن را تبدیل به محلی مفید برای استفاده انسان های امروزی و گردشگران داخلی و خارجی کرده است.

خانه عباسیان کاشان جز جاذبه های فرهنگی بسیار نابی است که توانسته با این ایده خلاقانه در فضای دنج و آرام  خود محیطی را برای آشنایی گردشگران خارجی از فرهنگ، هنر، تمدن و غذاهای اصیل  ایرانی حاصل کند.

رستوران خانه عباسیان کاشان

خانه عباسیان کاشان نیز همچون سایر خانه های زیبای شهر کاشان دارای معماری درون گرا و اصیل ایرانیست که بر مبنای قرینه سازی بنا شده است. نحوه معماری خانه عباسیان کاشان به این شکل است که در آن اضلاع همسان و هم اندازه با قاعده ای مشخص که از عناصر مهم سازنده معماری ایرانی است ساخته شده و مانند سایر ابنیه ها دارای حیاط و فضاهای مجزای همچون قسمت زمستانه و تابستانه است که با استفاده از خشت خام ساخته و روی هم چیده شده است.

در آرایش این خانه نیز با بهره گیری از هنر اصیل ایرانی از گچبری ها، نقاشی ها و رنگ و لعاب خاص الهام گرفته شده است و وجود مقرنس های خوش نقش زیبایی صد چندانی را به این مجموعه بخشیده است.

 در همین ارتباط بخوانید:

خانه ای جدید با معماری سنتی

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…