موزه جواهرات ملی و موزه زمان؛ از جاهای دیدنی تهران

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موزه‌ها بخش مهمی از صنعت گردشگری و جاذبه‌های شهری را به خود اختصاص داده‌اند و شناخت آن‌ها برای کسانی که از جاذبه‌های تاریخی و سبک ماجراجویانه گردشگری لذت می‌برند، بسیار جذاب خواهد بود.
موزه جواهرات ملی و موزه زمان

موزه‌ها بخش مهمی از صنعت گردشگری و جاذبه‌های شهری را به خود اختصاص داده‌اند و شناخت آن‌ها برای کسانی که از جاذبه‌های تاریخی و سبک ماجراجویانه گردشگری لذت می‌برند، بسیار جذاب خواهد بود. در این مطلب قصد داریم که با کمک اطلاعات مجله گردشگری نابرو، به‌طور مختصر دو جاذبه مهم تهران، یعنی موزه جواهرات ملی و موزه زمان را به شما معرفی کنیم و از ویژگی‌ها و مسیر دسترسی آن‌ها برایتان بگوییم. برای بررسی مفصل این دو موزه و سایر جاهای دیدنی تهران و ایران، می‌توانید از راهنمایی مجله گردشگری نابرو  استفاده کنید.

 

موزه جواهرات ملی، گنجینه ایرانی

موزه جواهرات ملی ایران یکی از جاهای دیدنی و معروف در تهران است که به گفته مجله گردشگری نابرو روبه‌روی سفارت ترکیه و در ساختمان بانک مرکزی ایران واقع شده است. موزه جواهرات ملی ایران در واقع گنجینه‌ای از ثروت پادشاهان ایرانی است که توسط ساختمان بانک مرکزی حفاظت می‌شود.

تخت خورشید یا همان تخت طاووس، از مهم‌ترین گنج‌های موزه جواهرات ملی است که به دستور فتحعلی‌شاه با کمک چوب و هنر طلاکاری ساخته شده است. در سالن اصلی موزه جواهرات ملی  انواع ظروف قیمتی، شعمدان‌ها، کوزه قلیان و… را خواهید دید و شکوه هریک از این اشیا شما را حیرت‌زده خواهد کرد. همچنین در موزه جواهرات ملی می‌توانید اشیایی مزین به فیروزه، زمزد، مروارید، یاقوت و الماس را ببینید که بی‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با گوشه‌وکنار موزه جواهرات ملی ایران، پیشنهاد می‌کنیم که سری به مجله گردشگری نابرو بزنید و در این سایت، عبارت موزه جواهرات را جستجو کنید. در راهنمای گردشگری نابرو می‌توانید اطلاعات کامل موزه جواهرات ملی را به‌دست آورید.

آدرس: خیابان فردوسی، مقابل سفارت ترکیه

 

ماجراجویی در موزه زمان

موزه زمان همچون موزه جواهرات ملی، یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که مجله گردشگری نابرو به‌طور مفصل به آن پرداخته است. موزه زمان نخستین موزه ساعت در ایران است و علاوه بر گنجینه‌های خود موزه، ساختمان آن نیز با وجود گچ‌بری‌های هنرمندانه، بسیار تماشایی است. در موزه زمان می‌توانید انواع ساعت‌های قدیمی و ابزارهای سنجش زمان را ببینید. به گفته مجله گردشگری نابرو، در این موزه ساعت‌های قدیمی بسیاری، ساخت کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، سوییس و انگلیس برای مشاهده وجود دارند.

 

محوطه موزه زمان

محوطه موزه زمان با تزیینات جذاب و تماشایی خود می‌تواند پیش از ورود به ساختمان اصلی شما را محو زیبایی خود کند. همچنین بسیاری از دیدنی‌های موزه در این محوطه قرار دارند. ساعت‌های آبی، روغنی، آفتابی، آبی مکانیکی، طنابی، شمعی، شنی و قایق اژدها از دیدنی‌های محوطه موزه زمان هستند.

 

در ساختمان موزه زمان جه خواهید دید؟

در طبقه اول ساختمان موزه زمان می‌توانید ساعت‌هایی از قرن هفدهم تا بیستم را ملاحظه کنید. یک ساعت برنزی با روکش طلا در این بخش از موزه زمان وجود دارد که بسیار تماشایی است. به گفته مجله گردشگری نابرو، این ساعت ساخت کشور فرانسه است و با سبک‌وسیاق دوران لویی شانزدهم طراحی شده است. علاوه‌بر گنجینه انواع ساعت در این قسمت از موزه زمان، گچ‌بری‌های هنرمندانه در معماری زیبای این ساختمان نیز شما را محو خود خواهد کرد. اتاق اصفهانی یکی از بخش‌هایی است که هنر گچ‌بری و تزیینات معماری ایرانی در آن به اوج خود می‌رسد.

در طبقه دوم ساختمان موزه زمان می‌توانید آثار هنرمندانه هوشنگ فروتن را ببینید که حاصل هنزرکلاژ از قطعات کهنه و بلااستفاده ساعت است. همچنین کلکسیونی از ابزار تعمیر ساعت نیز در این طبقه وجود دارد. ساعت افراد مشهور و بسیاری از بازیگران هم در گوشه‌وکنار موزه زمان به چشم می‌خورد.

همچنین در این طبقه می‌توانید ساعت‌های پادشاهانی همچون ناصرالدین شاه، احمدشاه و مظفرالدین شاه را مشاهده کنید. برای بررسی بیشتر موزه زمان، پیشنهاد می‌کنیم که سری به مجله گردشگری نابرو بزنید.

آدرس: خیابان زعفرانیه، نبش چهارراه پرزین بغدادی

 

مجله گردشگری نابرو با تمرکز بر جاذبه‌های داخلی، یک راهنمای جامع آنلاین محسوب می‌شود و می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد انواع جاذبه‌های تفریحی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و ماجراجویانه در اختیار شما قرار دهد. بنابراین در راهنمای گردشگری نابرو می‌توانید علاوه بر آشنایی با تمام موزه‌های ایران و تهران همچون موزه جواهرات ملی و موزه زمان، با سایر جاهای دیدنی ایران نیز آشنا شوید و با اطلاعات کامل سفر کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…