استفاده از کوسن برای مبلمان ال

۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تزیین و چیدمان کوسن‌ها را باید به عنوان عامل تاثیرگذار در تنوع و تغییر مبلمان راحتی منزل در نظر گرفت. در این مطلب چیدمان کوسن در مبلمان راحتی ال را با هم مرور می‌کنیم.
کوسن مبل راحتی

مبل ال یکی از محبوب‌ترین سبک‌های مبلمان برای اتاق‌های نشیمن خودمانی و راحتی است. یکی از خصوصیات بارز مبلمان ال، ایجاد فضای بیشتر برای نشستن مهمان‌ها است، در حالی که کمترین جا را در اتاق نشیمن اشغال می‌کند. کوسن‌ها یکی از عناصر تاثیرگذار در چیدمان مبل‌ها به خصوص مبل‌های راحتی ال محسوب می‌شوند و علاوه بر اینکه راحت و زیبا است، حس آرامش بخشی به محیط منتقل می‌کنند. در ادامه این مطلب مجله دلتا با چندین راهکار ساده برای چیدمان کوسن مبل راحتی ال شکل آشنا می‌شوید.

چیدمان کوسن مبلمان ال

روش های مختلفی برای چیدن کوسن مبل راحتی ال شکل وجود دارد. در ادامه دو روش کلیدی را شرح می دهیم.

روش اول: یک ست سه تایی و یک ست دوتایی از کوسن های هم شکل و هم اندازه انتخاب کنید. بهتر است طرح و رنگ و اندازه دو ست با هم متفاوت باشند. در دو قسمت انتهایی مبل یک کوسن از هر ست را کنار هم قرار دهید و در وسط مبل هم اینکار را تکرار کنید با این تفاوت که یک کوسن مستطیلی و یک کوسن با طرح و رنگ متفاوت اضافه کنید.

دکوراسیون پذیرایی

روش دوم: در این روش یک ست سه‌تایی هم اندازه و هم شکل انتخاب کنید به علاوه یک ست دوتایی با همین ویژگی‌ها و برای قسمت مرکزی هم یکی از کوسن‌های ست سه تایی را در گوشه وسط قرار داده و یک کوسن مستطیلی زیبا در قسمت طولانی تر مبل قرار دهید.

erweg استفاده از کوسن برای مبلمان ال

ابعاد مناسب برای کوسن مبلمان ال

حالت‌های مختلفی برای چیدمان و انتخاب ابعاد کوسن‌ها برای مبلمان ال وجود دارد. رایج‌ترین شکل های‌ کوسن برای مبل ال کوسن‌های مربعی و کوسن‌های مستطیلی است و ابعاد مناسب برای کوسن های مربعی را در شکل زیر معرفی کرده‌ایم. البته باز هم ضرورتی در انتخاب شکل و ابعاد وجود ندارد.

انواع کوسن مبل

طرح مناسب کوسن برای مبلمان ال

طرح کاور کوسن مبل ال بستگی به روکش و طرح و رنگ مبلمان دارد. مبلمان ال شکل در انواع ساده و طرح دار موجود است. برای هر کدام از این حالت‌ها، رعایت چند نکته مهم ضروری است.

طرح کوسن برای مبلمان ال ساده

برای تزیین مبل ال تک رنگ و ساده با کوسن، بهتر است از سه رنگ و طرح کوسن استفاده کنیم. پیشنهاد مجله دلتا این است؛ رنگ بزرگترین کوسن‌ها را متضاد با رنگ مبلتان انتخاب کنید. کوسن‌های متوسط را با طرحی شامل رنگ‌های کوسن‌های بزرگ و رنگ اصلی مبل انتخاب کنید و کوسن‌های کوچک‌تر را تقریبا هماهنگ با رنگ اصلی مبل تهیه کنید.

پارچه مناسب کوسن مبل

طرح کوسن برای مبلمان ال طرح دار

برای کوسل مبلمان طرح دار بهترین راه استفاده از پارچه‌های ساده است. می‌توانید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با مبل شما هماهنگ باشند. بهتر است در بین رنگ‌های انتخابی‌تان، یک یا چند کوسن‌ را دقیقا متضاد با رنگ اصلی مبل انتخاب کنید.این کار باعث جلب توجه به رنگ ساده و یکدست متضاد با طرح مبل می‌شود و احساسی از خلوت و ساده بودن فضا را منتقل کند.

کوسن فانتزی مبل

در این مطلب سعی کردیم نحوه صحیح چیدمان و طرح مناسب کوسن برای مبلمان ال را برایتان شرح دهیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره انواع کوسن‌ها “کوسن مبل ؛ جلوه گر مبلمان” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. علی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۴۸ ب٫ظ

    بسیار کاربردی بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…