خوراکی های مفید برای تقویت لثه

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با خوردن خوراکی‌های مفید مانند شیر، سیر، کرفس، پیاز و... لثه را تقویت و سلامت این عضو از دهان را تضمین کنید. در ادامه این مطلب خواص آن‌ها را به طور خلاصه توضیح داده‌ایم.
تقویت لثه

برای تقویت لثه این خوراکی‌ها را بیش‌تر بخورید

لثه نقش اساسی در دهان  دارد؛ دندان‌ها را ایمن نگه می‌دارد، استخوان‌های فک را حفظ و به طور روزانه با باکتری‌ها مبارزه می‌کند. اغلب فراموش می‌کنیم از لثه مراقبت کنیم. در این مطلب مجله دلتا، خوراکی‌های موثر برای تقویت لثه را بشناسید و آن‌ها را در وعده‌های غذایی خود وارد کنید تا دهانی سالم داشته باشید.

تغذیه لثه

برای تقویت لثه ها چکار کنیم

پیاز

پیاز یک خوراکی فوق‌العاده برای تقویت لثه است؛ چون باکتری‌های دهانی را که باعث بیماری لثه و کرم‌خوردگی می‌شود از بین می‌برد. برای داشتن لثه سالم، سعی کنید در سالاد، ساندویچ، همبرگر، سوپ و انواع خورشت از پیاز زیاد استفاده کنید.

تقویت لثه با استفاده از سبزیجات

سبزیجاتی مثل کلم پیچ و اسفناج سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی سالم و ویتامین C است که تولید گلبول قرمز خون را افزایش و التهاب را کاهش می‌دهد.

چای سبز

چای سبز آنتی‌اکسیدان فراوان دارد و می‌تواند به دفع التهاب در بدن کمک کند. کاتچین آنتی‌اکسیدان مخصوص موجود در چای سبز است که به لثه در مبارزه با التهاب ناشی از باکتری‌های دهانی که باعث بیماری‌های لثه می شود، کمک می‌کند.

مرکبات

فلفل و مرکبات

ویتامین C، در سبزیجاتی چون فلفل و میوه‌های اسیدی مانند پرتقال، کیوی، آناناس و توت‌فرنگی فراوان است که دراستحکام لثه ها تاثیر دارد.

کرفس، هویج و سیب

خوردن غذاهای ترد برای از بین بردن پلاک بسیار عالی است. غذاهای سفت و سخت مثل: کرفس، هویج، و سیب بین دندان‌ها و شکاف‌های دندان قرار می گیرند وبه حفظ تازگی دهان و تقویت لثه کمک می کنند.

شیر، ماست و پنیر

محصولات لبنی خوراکی‌های عالی برای تقویت لثه به شمار می‌روند. چون کلسیم و مواد معدنی زیادی دارند که در تقویت استخوان  ها تاثیر دارند. پروتئین موجود در اغلب محصولات لبنی به خنثی کردن اسیدهای دهانی که توسط باکتری در دهان تولید می‌شوند، کمک می‌کنند. این اسیدها می‌توانند برای دندان و بافت لثه مخرب باشند.

تقویت لثه با خوردن مرغ

کودکان و بزرگسالان عاشق مرغ هستند. ران، بال و ساق پای مرغ کلاژن فراوانی دارد که به شما کمک می‌کند از بیماری‌های لثه جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با یکی از غذاهای حاوی بال مرغ “طرز تهیه بال مرغ کنجدی” را مطالعه کنید.

درمان شل شدن لثه

کره

بسیاری از مردم از خوردن کره به دلیل کلسترول بالای آن خودداری می کنند. کره یکی از بهترین غذاها برای تقویت لثه است. کره غنی از ویتامین A، D و K2 محلول در چربی است که برای سلامت کلی خوب می‌باشند.

آب

آب، بهترین نوشیدنی برای سلامتی دهان است.در محافظت از دندان‌ها در برابر حملات اسیدی که باعث کرم‌خوردگی می‌شود، موثر است. همچنین به شستشوی تمام ذرات غذا از دهان و رقیق کردن اسیدهای تولید شده از باکتری کمک می‌کند. تا جایی که ممکن است آب بنوشید تا لثه‌های شما سالم بمانند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با روش محافظت از لثه ها “روش محکم کردن لثه” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. بردیا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۳:۲۷ ب٫ظ

    بسیار اموزنده

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…