علائم افسردگی در نوجوانان را بشناسید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افسردگی در نوجوانان بر زندگی و رفتار آنان تاثیرگذار است. با شناخت علائم افسردگی در نوجوانان که در ادامه به آن‌ها اشاره کردیم به درمان آن‌ها کمک کنید.
افسردگی در نوجوانان

نوجوانان با فشارهای زیادی مواجه هستند. از تغییرهایی که به خاطر دوره‌ی بلوغ به وجود می‌آید گرفته تا سؤالاتی در مورد هویت خود، آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. ب

با این حال،  تشخیص نوجوانانی سالم که درد رشد را تحمل می‌کنند و آن‌هایی که به افسردگی مبتلا شده‌اند، کارآسانی نیست. در این مطلب مجله دلتا اطلاعات مفیدی در مورد افسردگی در نوجوانان در اختیار شما قرار خواهیم داد.

افسردگی در نوجوانان فراتر از کج‌خلقی‌های معمول این سن است. افسردگی یک بیماری جدی است و همه جنبه‌های زندگی نوجوان را تحت الشعاع قرار می‌‌دهد. خوشبختانه افسردگی در نوجوانان قابل درمان است و والدین و والدین می‌توانند با همراهی و راهنمایی های همه جانبه  به فرزند خود کمک کنند تا بر این بیماری غلبه کند و به زندگی بازگردد.

افسردگی

تشخیص افسردگی در نوجوانان

دوره‌ی نوجوانی دوران بسیار سختی است. افسردگی در نوجوانان خیلی بیش‌تر از آنچه تصور می‌کنید به آن‌ها صدمه می‌زند. آمار تقریبی نشان می‌دهد که از هر پنج نوجوان، یکی از آن‌ها در مقطعی از نوجوانی دچار افسردگی می‌شود. در صورت تشخیص افسردگی در آن‌ها می‌توان به طور کامل آن را درمان کرد.

در دوره‌ی نوجوانی، بدخلقی و عصبانیت پیاپی، طبیعی، ولی افسردگی، چیزی متفاوت است. تاثیر منفی افسردگی در نوجوانان بسیار فراتر از غم و غصه است. این اختلال می‌تواند شخصیت فرد را در دوران نوجوانی کاملا نابود کند و باعث ایجاد حس ناراحتی، نا امیدی و عصبانیت شود. خیلی از رفتارهای خروشان و ناسالم نوجوانان می‌تواند از علائم افسردگی باشد. آن‌ها ممکن است این رفتارهای ناسالم را نشان دهند تا درد پنهانی خود را تحمل کنند.

اطرافیان نوجوان افسرده باید درد او را تشخیص دهند و به او کمک کنند. این کار همیشه آسان نیست. نوجوانان افسرده همیشه غمگین به نظر نمی‌‌رسند چرا که کلافگی، عصبانیت و پریشانی شاخص‌ترین علائم افسردگی در نوجوانان است. سایر علائم و نشانه‌های این بیماری عبارتست از :

مهمترین علائم افسردگی

۱. مشکلاتی در مدرسه

افسردگی باعث می‌شود فرد انرژی نداشته باشد و نتواند تمرکز کند. این مساله در مدرسه به غیبت زیاد، نمره‌های پایین و کلافه شدن از تکالیف منجر می‌شود. این مشکل وقتی قابل توجه‌ است که نوجوان قبلا دانش‌آموز خیلی خوبی بوده باشد.

۲. فرار کردن

بسیاری از نوجوانان افسرده از خانه فرار می‌کنند یا قصد فرار دارند. این کار معمولا برای جلب توجه انجام می‌شود.

۳.  اعتماد به نفس پایین

افسردگی می‌تواند در نوجوان باعث احساس زشت بودن، خجالت‌زدگی، شکست‌خوردگی و بی‌ارزش بودن شود.

۴. اعتیاد به گوشی هوشمند

ممکن است که نوجوانان از اینترنت به عنوان راهی برای فرار از مشکلات استفاده کنند. ولی استفاده‌ی بیش‌ازحد از تلفن‌ هوشمند و اینترنت، فقط دامنه تنهایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و افسردگی آن‌ها را تشدید می‌کند.

علائم افسردگی در نوجوانان

۵. بی‌توجهی

نوجوانان افسرده ممکن است کارهای خطرناکی مانند رانندگی بدون ‌احتیاط و بی‌توجهی به سلامت جسمی خود انجام دهند.

۶. مقابله با انتقاد

نوجوانان افسرده همیشه احساس بی‌ارزشی دارند. این باعث می‌شود انتقاد، طرد شدن و شکست برای آن‌ها سخت‌تر از همیشه باشد.

۷. جدا شدن از برخی افراد

نوجوانان افسرده ارتباطات اجتماعی کمی دارند و فقط با چند نفر از دوستان خود در ارتباط می‌مانند.

کلام آخر

عدم تعادل هورمون در بدن و ایجاد استرس می‌توانند دلیلی بر آشفتگی نوجوانان باشند. ولی این آشفتگی نباید به بدبختی، بی‌حوصلگی یا زودرنجی دائمی منجر شود.

افسردگی در نوجوانان، ممکن است به مشکلات روحی دیگری هم منجر شود. این مشکلات اختلالاتی در غذا خوردن و خودآزاری را شامل می‌شوند. کارهای زیادی می‌توانید برای کمک به فرزند خود انجام دهید. اولین قدم این است که بدانید افسردگی در نوجوانان چه علائمی دارد و اگر علائم هشداردهنده را دیدید، چه اقداماتی انجام دهید.

۲ دیدگاه

  1. فتحی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

  2. یوسفی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…