برونگرا کیست؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از لحاظ اخلاقی افراد را به دو دسته برونگرا و درونگرا تقسیم می‌کنند. در ادامه این مطلب به طور خلاصه به معرفی افرادی با ویژگی برونگرا پرداخته‌ایم.
برونگرا

اگر مثبت نگاه کنیم، برونگرا‌ها اغلب افرادی خوش‌صحبت، اجتماعی، عمل‌گرا، پرشور‌ و‌ شوق، صمیمی و برون‌ریز توصیف می‌شوند. با دید منفی آن‌ها افرادی توصیف می‌شوند که همیشه در پی جلب‌توجه هستند، به‌سادگی دچار حواس‌پرتی می‌شوند و از تنهایی رنج می‌برند. در ادامه این مطلب مجله دلتا در مورد ویژگی‌های افراد برونگرا بیش‌تر بخوانید.

ویژگی اخلاقی افراد برونگرا

برخی از ویژگی‌های عمومی برونگرا‌ها عبارت‌اند از:

  • دارای علایق فراوان و گسترده‌اند.
  • عاشق برقراری ارتباط و گفت‌و‌گو هستند.
  • از اینکه در مرکز توجه باشند لذت می‌برند.
  • اغلب کاری را انجام می‌دهند و بعد به آن فکر می‌کنند.
  • از کار گروهی لذت می‌برند.
  • اگر زیاد تنها بمانند، احساس منزوی بودن می‌کنند.
  • برای به‌ دست‌ آوردن ایده و ایجاد انگیزه، از دیگران و منابع بیرونی الهام می‌گیرند.
  • ابراز احساسات و صحبت درباره افکارشان را دوست دارند.

برونگرایی برای افراد مختلف، نتایج متفاوتی به همراه دارد. برخی از نتایج مثبت برونگرایی شامل این موارد است: برونگرا‌ها زمان بیشتری برای با دیگران بودن و انجام فعالیت‌های اجتماعی صرف می‌کنند و مایل‌اند دوستان بیشتری داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهد برونگرا‌ها در مقایسه با درون‌گراها افراد شاد‌تری هستند و در مقابلِ اختلالات روانی آسیب‌پذیریِ کمتری دارند.

فکر می‌کنید برونگرا هستید؟ بیایید ببینیم برجسته‌ترین خصوصیات برونگرایی چیست.

معنی برونگرا چیست

عاشق حرف زدن هستند

شما فقط از صحبت‌ کردن با دوستان، اقوام و همکاران لذت نمی‌برید بلکه عاشق گفت‌و‌گو با افراد کاملا غریبه هم هستید. شما به آشنائی با افراد جدید علاقه و در جریان جزئیات زندگیِ آن‌ها قرار دارید. درون‌گراها پیش از حرف زدن، حرف‌های خود را می‌سنجند، اما صحبت کردن برای درون‌گراها روشی برای کشف و سازمان‌دهی افکار و ایده‌ها به شمار می رود.

برونگرا‌ها مایل‌اند دوستان فراوانی داشته باشند. شما به‌عنوان برونگرا، در ملاقات با افراد جدید، باز کردن سر صحبت و لذت‌ بردن از هم‌نشینی با دیگران خبره هستید. به همین دلیل، دوست‌یابی و پیدا کردن دوستان جدید برای شما آسان است.

دریافت انگیزه و انرژی در خلال تعاملات

بعد از وقت‌گذرانی با دیگران پر‌انرژی و پر‌انگیزه می‌شوید؟ برونگرا‌ها تعاملات اجتماعی را مفرح و نشاط‌ آفرین می‌دانند و واقعا از این تعاملات انرژی می‌گیرند. اگر فرد برونگرا مجبور باشد زمان زیادی را تنها سپری کند، احساس بی‌انگیزگی و رخوت می‌کند. برونگرا‌ها بین وقت‌گذرانی با دیگران یا تنها بودن، همیشه  حضور در جمع را ترجیح می‌دهند.

مشکلات را با حرف زدن حل می‌کنند

اگر با مشکلی رو‌به‌رو شوید ترجیح می‌دهید دربار مساله و راه‌حل‌های مختلف آن با دیگران گفتگو کنید. حرف‌ زدن در خصوص مشکلات به شما کمک می‌کند ابعاد مختلف مساله را کشف و بهترین راه‌حل‌ها را پیدا کنید. بعد از یک روز سخت کاری ، صحبت کردن درباره آن با دوستان و خانواده به رفع استرس شما کمک می‌کند. درون‌گراها ترجیح می‌دهند بعد از یک روز سخت، تنهایی درباره آن بیندیشند.

برونگرایی

دیگران آن‌ها را گرم و صمیمی می‌دانند

چون برونگرا‌ها به‌شدت عاشق تعامل با دیگران‌اند، نزدیک شدن به آن‌ها ساده است و سایر افراد، آن‌ها را جزو افراد دوست‌داشتنی می‌دانند. در مهمانی‌ها این فرد برونگرا‌ست که به تازه‌واردها خوشامد می‌گوید و افراد را به یکدیگر معرفی می‌کند. به همین دلیل است که برونگرا‌ها اغلب به‌راحتی با افراد جدید آشنا می‌شوند و دوستان تازه پیدا می‌کنند.

گشاده‌رو و خونگرم

درون‌گراها گاهی سرد و گوشه‌گیر اما برونگرا‌ها، اغلب بسیار گشاده‌رو و صمیمی هستند و دوست دارند افکار و احساسات خود را با دیگران در میان بگذارند. به همین دلیل، دیگران معمولا احساس می‌کنند آشنا شدن با برونگراها ساده‌تر است.

سخن آخر

به یاد داشته باشید برونگرایی یک ویژگی مطلق نیست. برونگرایی متداول‌تر از درون‌گرایی است. افراد برونگرا‌ در ارتباط با دیگران، ماهر هستند و به همین دلیل، برونگرایی معمولا ارزشمند تلقی می‌شود. این موضوع به این معنا نیست که یک ویژگی شخصیتی از دیگر ویژگی‌ها برتر است. هر ویژگی معایب و محاسن خود را  دارد. ممکن است در برخی شرایط، برونگرا و در پاره‌ای موارد، درون‌گرا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…