چگونه چاق شویم؟

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چاق شدن نیز مانند وزن کم کردن کار دشواری است. در این مطلب انواع مواد غذایی سالم را که با خوردن آن‌ها می‌توانید چاق شوید به شما معرفی خواهیم کرد.
4 2 چگونه چاق شویم؟

اگر دچار کمبود وزن هستید، به احتمال زیاد سوال چگونه چاق شویم ذهن شما را به خود مشغول کرده است. ما در ادامه این مطلب مجله دلتا، مواد غذایی مفید و بی‌ضرر برای افزایش وزن را به شما خواهیم گفت. عمل کردن به نکات زیر سبب می‌شود به تدریج وزن شما اضافه شده و چاق شوید؛ اما فراموش نکنید که اضافه شدن وزن با چاقی (انباشته شدن چربی) متفاوت است؛ پس داشتن یک برنامه ورزشی مناسب، به قوی شدن و شکل‌گیری ماهیچه‌ها کمک و اندام شما را متناسب می‌کند.

غذاهای غنی از مواد مغذی که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم، می‌توانند کمک کنند تا افزایش وزن داشته باشید:

  • شیر

شیر، ترکیبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین و یک منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله کلسیم است. این ماده غذایی انتخاب خوبی برای افرادی است که سعی دارند عضلات قوی داشته باشند.

نوشیدن شیر پرچرب برای رفع تشنگی، سومین راه برای دریافت پروتئین و کالری با کیفیت بالاست.

چگونه چاق شویم

  • برنج

یک فنجان برنج حاوی ۲۰۰ کالری و سرشار از کربوهیدرات است که به افزایش وزن کمک می‌کند. معمولا برنج را در وعده‌های غذایی با پروتئین و سبزیجات یا به صورت شیربرنج مصرف می‌کنند.

  • گوشت قرمز

محدود کردن مصرف گوشت قرمز، به ساخت عضلات و افزایش وزن کمک می‌کند.

  • آجیل

مصرف آجیل به طور مرتب می‌تواند به فرد کمک کند تا با خیال راحت افزایش وزن داشته باشد. آجیل یک میان‌وعده پر کالری است که می‌توان آن را به سالاد اضافه کرد.

  • نان کامل

نان کامل حاوی کربوهیدرات و دانه‌های پیچیده است که می‌تواند باعث افزایش وزن شود. کربوهیدرات کالری بسیار بالایی دارد.

  • غذاهای نشاسته دار

نشاسته که در بسیاری از غذاها وجود دارد، در تقویت رشد ماهیچه‌ها و افزایش وزن تاثیر دارد . همچنین مقدار مصرفی کالری را نیز افزایش می‌دهد.

غذاهای غنی از نشاسته، عبارت‌اند از: سیب‌زمینی، ذرت، کینوا، لوبیا، حبوبات، غلات و جوی دو سر

برنامه غذایی برای چاق شدن

  • میوه های خشک

میوه های خشک شده مانند آناناس، گیلاس، هلو و سیب؛ سرشار از مواد مغذی، کالری و حدود یک چهارم فنجان از آن حاوی حدود ۱۳۰ کالری است.

  • شکلات تلخ

شکلات تلخ یک ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، چربی و کالری است. برای افزایش وزن، باید شکلات تلخ ۷۰ درصد را انتخاب کرد.

  • غلات

مصرف غلات به افزایش وزن کمک می‌کند. غلات سرشار از ویتامین، مواد معدنی و مقدار زیادی قند است و باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب شود.

  •  تخم مرغ

تخم مرغ منبعی بسیار غنی از پروتئین، چربی سالم و سایر مواد مغذی است که بیشتر در زرده تخم مرغ وجود دارد و سبب افزایش وزن می‌شود.

راه های چاق شدن افراد لاغر

  • چربی و روغن

روغن‌هایی مانند زیتون و آووکادو، کالری و چربی غیر اشباع زیادی دارند؛ اما باید از مصرف بیش از حد آن پرهیز کرد زیرا به سلامت قلب  آسیب می‌رساند. یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون، حاوی ۱۲۰ کالری است.

  • پنیر

پنیر، یک منبع بسیار خوب از چربی، پروتئین، کلسیم و کالری است. اگر درپی افزایش وزن هستید ؛ باید از پنیرهای پرچرب استفاده کنید.

  • ماست

ماست پرچرب می‌تواند پروتئین و مواد مغذی را فراهم کند. اگر به افزودن طعم دهنده ها به ماست تمایل دارید، می‌توانید از میوه یا آجیل استفاده کنید.

مواد غذایی گفته شده را در رژیم غذایی خود وارد کنید؛ اما در نظر داشته باشید که اگر کمبود وزن شما قابل توجه است یا در پی یک برنامه غذایی صحیح هستید، باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  2. مینا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۲۴ ب٫ظ

    سلام و خسته نباشید
    ببخشید من میخوام صورت خودم رو یکم فرم بهتری بدم و توپر تر کنم. داخل مقاله‌ی سایت عرقیات طوبی گستر می‌خوندم که عرق رازیانه باعث چاقی میشه !! صحت داره این موضوع؟

    آدرس سایتشون اینه http://tubagostar.ir/

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…