کاهش معاملات مسکن تهران در فروردین ماه ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاملات مسکن تهران طی فروردین ماه امسال ۵۶۰۲ مورد بوده که در مقایسه با همین ماه در سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه آمار قراردادهای املاک ثبت شده برگرفته از سامانه کد رهگیری است افزود: در این مدت تعداد قراردادهای اجاره درتهران نیز ۶۲۷۶ مورد بوده که نشان دهنده کاهش ۲۱ درصدی در مقایسه با فروردین ماه پارسال است.

 کاهش معاملات مسکن تهران

مصطفی قلی خسروی همچنین به معاملات مسکن درکشور طی فروردین ماه ۹۷ اشاره کرد و گفت: در این مدت ،قراردادهای خرید و فروش ۲۸ هزار و ۵۲۰ مورد بود که در مقایسه با فروردین پارسال ۱ درصد کمتر بوده است. همچنین درمدت یاد شده ۲۱ هزارو ۵۴۲ مورد اجاره ‌نامه در کشور امضا شده است که نسبت به سال ۹۶ نزدیک به ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، آمار اتحادیه املاک از معاملات مسکن تهران در اسفند ماه ۹۶ نیز حاکی از کاهش ۱۰ درصدی در مقایسه با  همین زمان درسال ۹۵ بود.

از سوی دیگر کاهش معاملات مسکن تهران باعث شده است که مشاوران املاک در تهران به فروشندگان مسکن توصیه کنند که قیمت‌ پیشنهادی ملک خود را متناسب با میانگین قیمت منطقه تعیین و به خریداران پیشنهاد کنند.

بررسی‌های نشان می‌دهد هم ‌اکنون در مناطق ۴ و ۵ پایتخت عمده واحد های آماده فروش که از اواخر پارسال به بنگاه‌های املاک معرفی شده‌ بودند به سبب نامتناسب بودن قیمتهای پیشنهادی مالکان با قیمت میانگین منطقه، همچنان در فهرست انتظار برای فروش باقی‌مانده ‌اند.

3 30 کاهش معاملات مسکن تهران در فروردین ماه 97

این واحدها که بیشتر نوساز تا ۱۵ سال ساخت هستند، همزمان با آغاز تحرکات تازه در بازار معاملات  مسکن در اواخر سال ۹۶،  در آگهی های فروش قرار گرفته ‌اما از آنجا که مالکان این واحدها قیمت‌ ها را بیش از قیمت‌های واقعی منطقه تعیین کرده‌اند، بااستقبال خریداران برای خرید واحد هایشان رو به رو نشده ‌اند.

این درحالی است که مشاوران املاک می گویند : هم اکنون معاملات  مسکن تهران با حرکت آرام و تدریجی به سمت رونق پیش می رود و قرار نیست دست کم در یک بازه زمانی میان مدت، جهش قیمتی دربازار روی  دهد. فروشنده‌ها و سازندگان مسکن برای آن که  بتوانند واحد های موردنظرشان را بفروشند باید قیمت پیشنهادی خود را متناسب با شرایط بازار مسکن تعدیل کنند. در غیر این صورت، برای فروش واحد مسکونی خود باید همچنان در فهرست  انتظار باقی بمانند.

 درباره کاهش معاملات مسکن تهران اینـجا را هم ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…