۵ راهکار برای از بین بردن چربی صورت

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مطلب راه‌های از بین بردن چربی‌های اضافی روی پوست را به شما خواهیم گفت تا از ایجاد آکنه، جوش سر سیاه و سایر بیماری‌ها جلوگیری کنید.
از بین بردن چربی صورت

کسانی که پوست چرب دارند، بیش‌تر جوش می‌زنند و صورت آن‌ها معمولا براق است. ترشح بیش از حد غدد چربی پوست، می‌تواند دردسرساز باشد زیرا آلودگی و گرد و غبار، به پوست آن‌ها آسیب می رساند. در این مطلب مجله دلتا با ۵ راهکار برای از بین بردن چربی صورت آشنا خواهید شد.

از اسکراب استفاده کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای مراقبت از پوست‌های چرب، استفاده از اسکراب است. چربی اضافه پوست می‌تواند به راحتی باعث به وجود آمدن آکنه، پوست‌های مرده یا جوش‌های سر سیاه شود. برای پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن جوش‌های سر سیاه، از اسکراب صورت استفاده کنید. اسکراب فرآیندی است که سبب پاکسازی یا لایه‌برداری پوست می‌شود.

ماسک خانگی

از بین بردن چربی صورت با ماسک خانگی

بعد از شست‌وشوی صورت با اسکراب، از ماسک‌های ملایم برای شفاف سازی و ترمیم پوست استفاده کنید. ماسک‌های طبیعی میوه‌ای هم برای این کار گزینه خوبی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چند نوع ماسک خانگی “ماسک صورت خانگی؛ ویژه زمستان” را مطالعه کنید.

تونر بدون الکل

استفاده روزانه از تونر می‌تواند چربی اضافه پوست و آلودگی‌های آن را از بین ببرد. تونر از محصولات مراقبت از پوست است که برای تمیز کردن پوست استفاده می شود.

 

استفاده از پاک کننده غیرصابونی

یکی از روش های مطمئن برای کنترل چربی پوست، شست‌وشو و تمیز نگه داشتن آن است. دو یا سه بار شستن صورت در طول روز برای از بین بردن چربی‌های اضافه و جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست، اهمیت زیادی دارد. حتما از شوینده‌های غیر صابونی مخصوص برای پوست‌های چرب استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های مختلف بستن منافذ پوست “۳ روش خانگی برای بستن منافذ پوست” را مطالعه کنید.

مقابله با چربی پوست

به کار بردن مرطوب کننده پوست

بر خلاف تصور اکثر مردم، پوست‌های چرب نیز به یک مرطوب کننده مناسب احتیاج دارند. رفع تمام چربی؛ پوست را برای ترشح مقدار بیشتر چربی تحریک می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، از مرطوب کننده بدون روغن مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…