نگاهی به پیش بینی قیمت مسکن ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

 برای پیش بینی قیمت مسکن ۹۷ ، مرور اخبار مربوط به معماملات ملکی و بازار مسکن ضروری به نظر می رسدبازار مسکن  تهران با رشد معاملات در اسفند ماه به میزان ۲۶/۱ درصد در مقایسه با سال ۹۵ ، دو رقمی شدن نرخ تورم ، اجاره بهای

مسکن پس از دوره طولانی که کاهش یافته بود و افزایش قیمت مصالح ساختمانی  در پی دوره طولانی ثبات قیمت ها ، سه روند کلی

در بازار مسکن بود.

این نشانه ها درکنار افزایش نرخ طلا ، دلار ، سهام  و کالاهای دیگر حاکی است که ، پیش بینی قیمت مسکن ۹۷  با شرایط و واقعیت هایی روبه رو خواهد شد.

 

پیش بینی قیمت مسکن 97

به گزارش مجله دلتا ، با توجه به این ۳ روند کلی در سالی که گذشت، کارشناسان بازار مسکن   در خصوص پیش بینی قیمت مسکن ۹۷ ،  بر این باورند که امسال شرایطی همچون ادامه  افزایش بهای زمین و مسکن بالاتر از نرخ تورم عمومی کالاها و خدمات، افزایش ۲۰ درصدی اجاره خانه به ویژه در تهران و شهرهای بزرگ و افزایش معاملات  ساختمان های کلنگی در بازار معاملات مسکن مشاهده خواهد شد.

بازار مسکن در روزهای سال نو و پیش بینی قیمت مسکن ۹۷

گزارش ها حاکی است ، بازار مسکن طی روزهای آغازین سال نو همچون سال‌های گذشته تقریبا” تعطیل بود و از این رو میزان معاملات

مسکن  در این مدت که درسامانه اطلاعات بازار املاک ایران ثبت شده است، به ۲۰۰ مورد هم نرسید!

همچنین ، ۹۵ آپارتمان نوساز تا ۳ سال ساخت نیز معامله شده که تقریبا برابر با ۳۱ درصد ازکل معاملات دربازه زمانی یاد شده است.

در یک سال گذشته سهم آپارتمان‌های نوساز تا ۵ سال ساخت از معاملات ماهانه در بازار مسکن ، ۴۵ تا کمتر از ۵۰ درصد بوده که آمارها نشان می دهد این میزان در نوروز امسال قدری کاهش یافته است.

مشاوران املاک ، کمبود واحد های  نوساز با قیمت واقعی  و مورد انتظار به ویژه در مناطق مصرفی را یکی از عواملی می دانند که باعث

 شده است سهم معاملات این گروه از آپارتمان‌ها درآغازین روزهای امسال کاهش یابد.

مشاوران املاک می گویند:  کمبود واحد های نوسازاز اسفند ماه گذشته در بازار مسکن دیده می شد و بسیاری از سازنده‌ها و مالکان ترجیح داده‌ اند کمی  تامل کنند تا شاید بتوانند ملک خود را در سال جدید با قیمتی بالاتر به فروش برسانند.

درباره پیش بینی قیمت مسکن ۹۷ آنها اگرچه از قیمت‌های تازه در بازار مسکن آگاهی نداشتند ، اما امیدواربودند که روند افزایش قیمت ها که از دی ماه پارسال شدت گرفته است، در سال جدید با همین سرعت  ادامه یابد و به همین سبب فعلا  آگهی ملک خود را   از  بازار خارج کرده‌اند.

احتمال افزایش ۱۵درصدی قیمت مسکن

در عین حال ،نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران از پیش بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن در نیمه اول امسال خبر

می دهد.

2 51 نگاهی به پیش بینی قیمت مسکن 97

حسام عقبایی ، با اشاره به تاثیر نوسان های نرخ ارز در بازار مسکن می گوید:نوسان های نرخ ارز از زمستان پارسال آغازشد و در تعطیلات نوروز نرخ دلار، از ۵ هزار تومان هم گذشت و این افزایش قیمت در بازار مسکن هم تاثیر گذاشت .

او با اشاره به رشد غیر واقعی  قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران گفت: در زمستان پارسال قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران

 حتی تا ۳۰ درصد هم افزایش یافت.

عقبایی ، ازدیگرعوامل موثر در بازار مسکن را مدیریت نقدینگی دانست وگفت : به طور قطع افزایش نرخ دلار می تواند در نبود تعادل و بی نظمی بازار مسکن تاثیر بگذارد.

 درباره پیش بینی قیمت مسکن ۹۷ نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران  با پیش بینی رشد قیمت مسکن در نیمه اول این سال اظهار داشت : با توجه به افزایش قیمت ها درسال گذشته،  مسکن ، ظرفیت افزایش قیمت ندارد و رشد قیمت ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…