جاذبه های گردشگری بهشهر

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهشهر از شهرهای استان مازندران است که جذابیت‌ها و زیبایی‌هایی بسیاری را از دوران صفوی در دل خود جای داده است.
جاذبه‌ های گردشگری بهشهر

بهشهر با طبیعت بکر و چشم‌انداز کم نظیر خود، درست در شرق مازندران قرار گرفته است. آب‌وهوای دلچسب این شهر قرن‌ها پیش شاه عباس اول از سلسله صفوی را بر آن داشت که در این شهر کاخی بنا کرده و آن را تبدیل به پایتخت تابستانی خود کند؛ بنابراین با سفر به بهشهر با شهری طرف خواهید بود که علاوه بر جاذبه‌ های گردشگری طبیعی، مکان‌های تاریخی متعددی نیز دارد. با سفری کوتاه به بهشهر در مجله دلتا همراه ما باشید.

عمارت‌های دلگشا، خیابان‌های عریض، حمام‌های تاریخی مختلف، حوضچه‌های زیبا، آب انبارها و … گردشگران کنجکاو و علاقه‌مند بسیاری را به سمت جاذبه‌ های گردشگری بهشهر کشانده است.

باغ عباس آباد

باغ عباس آباد از باغ‌های تاریخی ایرانی است که در سال‌های ۱۰۲۰ و ۱۰۲۱ قمری ساخته شده و هم‌اکنون ثبت میراث جهانی یونسکو است. این مجموعه در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شهرستان ساری مرکز استان مازندران واقع شده و شامل سد عباس‌آباد، مخزن، دریاچه سد، برج آجری و آسیاب آبی است. این مجموعه همچنین از رستوران‌های خوب و سکوهایی برای کمپینگ و تفریحاتی نظیر قایق‌سواری و اسب‌سواری برخوردار است.

باغ عباس آباد بهشهر

قبرستان سفیدچاه

قبرستان یا گورستان اسرارآمیز سفید‌ چاه که به «گورستان سپید» نیز شهرت دارد، اولین قبرستان مسلمانان در ایران و از دوران تیموریان به جا مانده است.

جاهای دیدنی بهشهر

باغ چهلستون اشرف

پارک ملت بهشهر یا باغ‌شاه یا باغ چهلستون اشرف، در دامنه شمالی کوه برزو از شمال به جنوب و به دستور شاه عباس در سال ۱۰۲۱ هجری قمری ساخته شده است. این محل که روزگاری برای تشریفات و پذیرایی از مهمانان شاه عباس بوده، امروز بهترین نقطه برای فرار از شلوغی شهر، رفع خستگی و قدم زدن است. باغ چهلستون اشرف به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

باغ چهلستون بهشهر

غار باستانی هوتو و کمربند

این غار در دامنه کوه البرز و در ابتدای ورودی شهر بهشهر و در فاصله ۵۰ متری غار کمربند قرار گرفته‌ است و دارای دو مدخل در دو ارتفاع مختلف و یک سوراخ تهویه در سقف است. غارهای باستانی هوتو و کمربند در انتهای جاده‌ای با چشم‌انداز زیبا از شهر و در مجتمع رفاهی و مجهز واقع شده است. گفته می‌شود که قدمت این غارها به هفت هزار سال می‌رسد.

جاذبه های گردشگری مازندران

کاخ صفی‌آباد

کاخ صفی آباد در سال ۱۰۱۰ هجری قمری به فرمان شاه عباس ساخته شد. ساختن این بنا بر بالای کوه باعث شده عمارت از تمام نقاط شهر جلوه زیبایی داشته باشد. هم اکنون جاده‌ای که به این عمارت ختم می شود، به منطقه‌ای نظامی تبدیل شده و امکان بازدید از این کاخ وجود ندارد.

جاهای دیدنی مازندران

عمارت باغ شاه، استخر عباس آباد بهشهر، بنای تاریخی چشمه عمارت، قلعه پلنگان، بز پل بهشهر، سیکا پل بهشهر، آتشکده کوسان، بقعه امیر کمال الدین و امیر جمال الدین آسیابسر، حسینیه فرحی رستمکلا، جنگل‌های بهشت گمشده گلوگاه، چشمه رز بن و دره پاسند و مجموعه تاریخی گوهر تپه از دیگر جاذبه های گردشگری بهشهر است.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۴۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. فتحی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  3. متین

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۵۸ ق٫ظ

  4. روزبهانی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

    زیبا و دیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…