کاهش معاملات مسکن در فروردین ۹۷

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه امسال نشان می دهد خرید و فروش در مقایسه با همین ماه در سال گذشته حدود  ۴۰ درصد کاهش داشته است .

به گزارش مجله دلتا به نقل ازایسنا، اطلاعات خام معاملات مسکن انجام شده در آژاس های مشاوران املاک تا ۲۸ فروردین  ۹۷ خرید و فروش   ۳۳۵۳ آپارتمان در تهران به ثبت رسیده  که در مقایسه با همین زمان درسال ۹۶ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

2 49 کاهش معاملات مسکن در فروردین 97

بررسی‌ها نشان می دهد علت سقوط آزاد معاملات به حباب قیمت مسکن، جهش نرخ دلار و کوچ سرمایه‌ های غیرمصرفی از بازارمسکن

به سمت بازار ارز بوده است .

پس از جهش قیمت مسکن در ماه‌های پایانی پارسال که تا مرز ۴۱ درصد در برخی مناطق تهران پیش رفت، به سبب افزایش غافلگیرکننده  قیمت‌ها، به  تدریج از تعداد معاملات کاسته شد.

همچنین جهش نرخ دلار به ۶۰۰۰ تومان و سپس تثبیت آن به ۴۲۰۰ تومان هر دو بازارمعاملات مسکن و ارز را منجمد کرده است. هم‌اکنون به سبب اینکه ارز به بازارعرضه نمی شود فضا کاملا” آرام است و معاملاتی انجام نمی‌شود. همچنین با توجه به تصمیم مالکان برای هماهنگی قیمت مسکن با نرخ ارز، با جهش قیمت در این بازار رو به رو بوده ایم که تاثیر خود را در پایین آمدن نقطه به نقطه معاملات مسکن در فروردین ماه نشان داده است .

اوضاع بازار مسکن تهران در اسفند ماه نیز چندان مناسب نبود ه است . در اسفندماه ۹۶ به سبب  جهش یکباره قیمت ارزانتقال سرمایه‌ها به بازارهای طلا و ارز را شاهد بودیم که باعث کاهش ۳۳ درصدی معاملات مسکن  در مقایسه با ماه پیش از آن بود.

همچنین میانگین  افزایش خرید و فروش خانه در اسفندماه نسبت به متوسط سال ۹۶ نزدیک به  ۱۱.۳ درصد کاهش یافت.

در اسفندماه  پارسال ، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی درتهران  حدود پنج میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که در مقایسه با بهمن ماه حدود ۴.۶ درصد و در مقایسه با اسفند سال ۹۵ تا ۲۶.۱ درصد گران شده است. همچنین معاملات مسکن به حدود  ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد رسید که این تعداد در مقایسه با همین ماه درسال ۹۵ تا ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…