۱۰ توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با رعایت چند نکته بهداشتی که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، به راحتی احتمال انتقال ویروس کرونا را کاهش دهید و سلامت خود را تضمین کنید.
پیشگیری از ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا این روزها به یک نگرانی جهانی تبدیل شده است و پیشگیری از آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در سراسر دنیا به شمار می‌رود. با توجه به سرعت بالای گسترش آن، آگاهی از راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا امری حیاتی است. در این مطلب مجله دلتا، چند توصیه برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس کشنده را بخوانید.

توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا

۱. دهان، بینی، چشم و گوش از نقاط ورود ویروس کرونا به بدن به شمار می‌روند بنابراین توصیه می‌شود قبل از شست‌وشوی کامل دست‌ها با آب و صابون، از تماس دست‌ها با این چهار قسمت بدن خودداری کنید.

۲. در طول روز چندین بار دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. دقت کنید که شست‌‌وشوی کامل دست و ضدعفونی کردن آن، نیازمند ۳۰-۲۰ ثانیه زمان است. توصیه می‌شود حتما مایع یا ژل ضدعفونی کننده همراه داشته باشید.

۳. از آنجایی که یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا تنفس است، احتمال ابتلا به این بیماری را با فاصله گرفتن از افراد هنگام عطسه و سرفه کاهش دهید. علاوه بر این استفاده از ماسک را جدی بگیرید.

جلوگیری از بیماری کرونا

۴. تقویت سیستم ایمنی بدن در این شرایط بسیار مهم است. خوردن میوه، به خصوص میوه‌های حاوی ویتامین C، سبزیجات و مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

۵. هنگام ملاقات دوستان، تا جای ممکن از دست دادن و روبوسی خودداری کنید.

۶. برای شستن میوه‌ها و سبزیجات، به جای آب خالی، از نمک، سرکه یا محلول‌های ضدعفونی کننده میوه و سبزی استفاده کنید.

۷. سعی کنید در غذاخوری‌های غیر بهداشتی و سایر جاهای نامطمئن، غذا و مایعات نخورید؛ زیرا ویروس کرونا از طریق غذای آلوده نیز منتقل می‌شود.

۸. مرغ و گوشت قرمز را به طور کامل بپزید و شیر را قبل از مصرف بجوشانید. خوردن غذاهای نیم‌پز را به حداقل برسانید.
ضدعفونی کردن مسواک

۹. وسایل شخصی مانند مسواک و حوله را هر روز بشویید و ضدعفونی کنید.

۱۰. تا حد امکان در خانه بمانید و در مکان‌های عمومی دستکش دست کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های افزایش ایمنی بدن “خوردنی های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن” را مطالعه کنید.

علائم ظاهری ویروس کرونا شبیه آنفولانزا است. در صورت داشتن تب، سرفه، عطسه مداوم و آبریزش بینی حتما آن را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۰۱ ق٫ظ

  3. ثامن

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…