گل آپارتمانی مناسب برای پرورش در خانه

0
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گل های آپارتمانی نقش عمده ای را در حفظ نشاط و شادابی خانه بازی می کنند.
گل آگارتمانی

وجود گل در محیط زندگی شادابی و نشاط زیادی را در وجود انسان ایجاد می کند، حتی اگر شما آپارتمان نشین باشید و موقعیت مطلوبی برای نگهدارای گل و گیاه را نداشته باشید. گل آپارتمانی به آن دسته از گیاهان اطلاق می شود که دارای شرایط سازگاری خوبی با دما، محیط، نور و سایر ویژگی های منحصر به فرد زندگی آپارتمانی است و به علت همین سازگاری مثبت به راحتی در مکان های بسته نیز می توان آنها را نگه داری کرد.

استفاده از گل و گیاه آپارتمانی می تواند فضای سرد و خشک خانه را به محیطی گرم و سرشار از شور زندگی تبدیل کند و علاوه بر ایجاد زیبایی، روحیه بخش اهالی خانه باشد. شاید شما نیز جز افرادی باشید که به علت زندگی های صنعتی امروزی فرصتی برای پرورش گل و گیاه ندارید اما باید بدانید که گل های آپارتمانی تنوع بسیار گسترده ای دارند که با مقاومت بالای خود و عدم نیاز به رسیدگی زیاد به راحتی می توانند در محیط زندگی شما رشد کنند.

گل آپارتمانی

ازاین رو با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم تا امروز با گزارشی از سری گزارشهای مجله دلتا شما را با برخی از گل های آپارتمانی آشنا کنیم.

پتوس

گل آپارتمانی پتوس را به علت رشد سریع و راحت بدون نیاز به نور مستقیم و قابلیت تسویه کنندگی هوا می توان در آپارتمان و مکانهایی با نور کم پرورش داد. پتوس جز گیاهان رونده است و با زیبایی طبیعی خود می تواند خانه ای زیبا را به شما هدیه دهد. برگ های سبز و چشم نواز این گیاه بسیار سریع ریشه می دهد و مناسب ترین دما برای نگه داری این گل آپارتمانی مقاوم 16 الی 24 درجه سانتی گراد است.

گل پتوس نیاز به آبیاری زیادی ندارد و 5روز یکبار با مقدار کمی از آب می توان ریشه ها و برگ های این گیاه را مرطوب کرد و چنانچه می خواهید تعداد بیشتری از این نوع گیاه را داشته باشید برای تکثیر و قلمه زدن آن باید قطعه ای از قسمتهای ضخیم گل را انتخاب و به اندازه تقریبی 10سانتی متر جدا کرده، سپس برای ریشه زدن در آب نگهداری کنید و بعد از ریشه دهی بصورت کاشت گلهای دیگر آن را در درون خاک مناسب قرار دهید. گفتنی است زمان مناسب برای این کار اواسط فصل بهار تا اوایل تابستان می باشد.

مطلب پیشنهادی:  ۷ راهکار دکوراسیون خانه شیک با کمترین هزینه

گل و گیاه آپارتمانی

شفلرا گل آپارتمانی بی دردسر

یکی دیگر از انواع گل های آپارتمانی که به راحتی قابل نگهداری است، گل «شفلرا» نام دارد که اصالتا بومی جنگلهای انبوه مناطق گرمسیری و جنگل های استرالیاست. این نوع گل آپارتمانی در خاک باغچه با ادغام مقداری کود دامی یا کود خاک برگ به راحتی رشد می کند و اگر در شرایط دمایی 25 درجه سانتی گراد نگه داشته شود برگ های سبزتر و با طراوت تری خواهد داشت.

گل های آپارتمانی اغلب خصیصه ها و نحوه آبیاری مشترکی دارند تا جایی که این گل آپارتمانی مقاوم نیز با هفته ای 3بار آبیاری توان رشد خود را به خوبی حفظ می کند و شکل با سبزینگی خاص خود می تواند گوشه ای از خانه شما را با طراوت و زیبا نشان دهد.

گلهای آپارتمانی

بونسای

امروزه گل و گیاه آپارتمانی دارای تنوع بسیاریست و بونسای یکی از این موارد است. بونسای یا درختچه های ریز نقش ژاپنی هم چون گیاهی میناتوری می تواند زینت بخش خانه باشد.

این درختچه در سنین 100 تا 200 سالگی در حدود 30 تا 60 سانتی مترقد می کشد و برای اینکه از رشد مطلوبی برخوردار باشد باید بطور منظم آبیاری شده و 1بار در طول روز برگهای آن خیس شود. اما نباید فراموش کرد که این درختچه زینتی نیازمند هوایی گرم و مرطوب است که با به وجود آوردن این شرایط برای آن طبیعتا رشد بیشتری خواهد داشت.

 

گل آپارتمانی مقاوم

قاشقی

قاشقی یکی دیگر از گیاهان خوب مقاوم با قابلیت رشد مناسب در محیط های بسته و آپارتمانیست. این گل زیبا که در برخی منابع زادگاهش را برزیل و جنگل های آمازون  نامیده اند با شکل خاص خود جذابیت بسیاری را در محیط بوجود می آورد.

این گیاه در عدم وجود نور مستقیم در شرایط نیمه سایه نیز به خوبی رشد می کند و برعکس برخی از گیاهان دیگر بایستی از برخورد نور تند خورشید مخصوصا در ظهر تابستان های گرم به آن جلوگیری کرد. گل آپارتمانی قاشقی در روزهای گرم و بلند تابستان باید هر روز آبیاری شود اما مقدار آب مورد نیاز آن در زمستان کاهش می یابد.

انواع گل های آپارتمانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…