خرید آپارتمان در تهرانپارس

۸
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تهرانپارس که از محله‌های مدرن شرق تهران است، نخستین بار به دست فرانسویان طراحی و پاریس‌تهران نامگذاری شد.
خرید آپارتمان در تهرانپارس

کم‌تر کسی است که وقتی صحبت از شرق تهران به میان می‌آید، محله تهرانپارس در ذهن او تداعی نشود. سکونت در این محله‌ نسبتا بزرگ شرق پایتخت، به دلیل بافت نوساز و خیابان‌کشی‌های مدرن آن و همچنین دسترسی به امکانات رفاهی، همواره طرفداران خود را داشته است. همچنین، موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن این محدوده در کوهپایه‌های جنوبی رشته‌کوه‌های البرز و همسایگی با پارک‌های جنگلی لویزان و سرخه‌حصار، از دلایل تقاضای زیاد برای خرید آپارتمان در تهرانپارس است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به تهرانپارس رفته است. با ما همراه باشید.

دسترسی مناسب به دیگر نقاط شهر تهران، از مزایای زندگی در تهرانپارس است. بلوارهای تیرانداز، وفادار و پروین و همچنین خیابان‌های جشنواره، رشید و استخر از معابر اصلی تهرانپارس محسوب می شوند. خیابان اصلی و البته قدیمی تهرانپارس نیز خیابانی شمالی_جنوبی است که اکنون «حجر بن عدی» نام دارد؛ اما ساکنان این منطقه آن را با همان نام پیشین «تیرانداز» می‌شناسند. محله تهرانپارس با بلوار پروین (شاهد) به دو بخش شرقی و غربی تقسیم و این دو بخش هر دو از شمال به بزرگراه زین‌الدین و از جنوب به خیابان دماوند منتهی می‌شوند.

تهرانپارس شرقی

محله تهرانپارس شرقی از ادغام قسمت‌هایی از محله‌های خاک سفید و جوادیه (با محله جوادیه واقع در جنوب غربی راه‌آهن اشتباه گرفته نشود) تشکیل شده است. این محله از تهرانپارس غربی کوچک‌تر است و به نسبت ترافیک کمتری دارد. تهرانپارس شرقی با آلودگی صوتی و تردد کمتر، مناسب افرادی است که مایل به سکونت در محله‌ای آرام هستند. تهرانپارس شرقی از شرق به خیابان سلطانی و محله اتحاد و از غرب به بلوار پروین منتهی می‌شود.

تهرانپارس غربی

 سکونت در محله تهرانپارس غربی نیز مزیت هایی دارد. در این محدوده تراکم امکانات رفاهی، مراکز خرید و رستوران‌ بیشتر از تهرانپارس شرقی است؛ بنابراین این محله مناسب افرادی است که خواهان این امکانات هستند. ناگفته نماند که وجود مراکز اداری و تجاری زیاد در این محله، موجب تردد بیشتر از حد معمول در طول روز شده است. تهرانپارس غربی از غرب به بزرگراه باقری و از شرق به بلوار پروین منتهی می‌شود.

دسترسی به تهرانپارس

وجود بزرگراه‌های باقری و بابایی و معابر عریض در محله تهرانپارس، علاوه بر تسهیل تردد با خودروی شخصی، از بار ترافیکی محدوده کاسته است. فلکه‌های اول تا سوم تهرانپارس واقع در امتداد خیابان تیرانداز نیز، دسترسی مطلوبی در این محله ایجاد کرده است.

فلکه اول؛ تقاطع خیابان‌های تیرانداز، پروین و امیری طائمه
فلکه دوم؛ تقاطع خیابان‌های تیرانداز، جشنواره و فرجام
فلکه سوم؛ تقاطع خیابان‌های تیرانداز، ۱۹۶ غربی و شرقی
فلکه چهارم با احداث بزرگراه شهید زین‌الدین حذف شده است.

از امکانات حمل و نقل عمومی این محله می‌توان به ایستگاه‌های مترو شهید باقری (تقاطع بزرگراه باقری و رسالت)، مترو تهرانپارس (تقاطع بزرگراه رسالت و خیابان ۱۲۳) و مترو فرهنگسرا (مقابل فرهنگسرای اشراق) اشاره کرد. خطوط اتوبوس تندروی سه راه تهرانپارس_پایانه آزادی و همچنین پایانه‌های تاکسی مستقر در سه‌راه تهرانپارس و فلکه دوم نیز حمل و نقل این منطقه را پوشش می‌دهند.

آپارتمان در تهرانپارس

مراکز خرید تهرانپارس

  • مجتمع تجاری سپید
  • مجتمع تجاری و اداری پارسیان
  • مجتمع چندمنظوره یاس شرق
  • مجتمع تجاری شاپرک
  • مجتمع تجاری نارسیس

مراکز تفریحی

بهره‌مندی منطقه تهرانپارس از بوستان ها و مراکز فرهنگی متعدد از ویژگی های آن است. بوستان‌های نخل (سمرقندی)، اطلس، گلبرگ، گل‌واژه، عادل، رز و … از فضاهای سبزی است که می‌توانید اوقات فراغت خود را در آن سپری کنید. فرهنگسرای اشراق، موزه گرافیک و رستم‌باغ از مراکز تفریحی دیگر این منطقه است. پارک های جنگلی یاس فاطمی، لویزان و سرخه‌حصار و پارک پلیس نیز بر دیدنی‌های این محدوده می افزاید.

خرید آپارتمان در تهرانپارس

هرچند بافت غالب محله تهرانپارس تازه‌ساز است و از این نظر تفاوتی بین واحدهای مسکونی تهرانپارس غربی و شرقی وجود ندارد؛ اما باید توجه داشت که تهرانپارس غربی بیشترچهره اداری و تجاری و تهرانپارس شرقی چهره مسکونی دارد. البته این به آن معنا نیست که بافت مسکونی در تهرانپارس غربی کم است؛ ضمن آنکه شهرک‌هایی نظیر امید، پارس، فرهنگیان در این محدوده قرار دارند. تراکم خانه‌های مدرن و گران‌قیمت نیز در تهران‌پارس غربی نسبت به تهران‌پارس شرقی بیشتر است. به طور کلی، از آنجاکه این محله از محدوده‌های گران‌قیمت پایتخت به شمار می‌رود، برای رهن و اجاره یا خرید خانه در تهرانپارس نیازمند بودجه بالایی هستید. برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در تهرانپارس و سایر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

 

۸ دیدگاه

  1. حواد

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    لطفا از صاحب نظران واقتصاد دانان هم برای اظهارنظر دعوت فرمایید مشخص است که یک دلال مسکن که خودش هم جزو اتحادیه دلالهای مسکن است مثل حسام عقبایی صادقانه وعلمی اظهارنظر نمی نماید وعقبایی به فکر گرانی مجدد مسکن برای دریافت کمیسیون بیشتر وفروش رفتن ملکهای ااحتکاری خودش هست

    پاسخ

  2. روزبهاني

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

    تهران پارس قدیم خوب بود

    پاسخ

  3. روزبهانی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  4. فتحی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

  5. روزبهانی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۱۲ ق٫ظ

    محله ای قدیمی وبا صفا

    پاسخ

  6. سعدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۳ ق٫ظ

  7. متین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  8. یوسفی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…