کراتینه مو، مزایا و معایب

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کراتینه مو به تقویت و صاف شدن مو کمک می‌کند. برای آشنایی با مزایا و مضرات آن این مطلب را مطالعه کنید.
کراتینه مو

یکی از روش‌های رایج برای تقویت مو و جلوگیری از شکنندگی آن ، روش کراتینه مو است. در این مطلب مجله دلتا مزایا و مضرات آن را به شما خواهیم گفت.

کراتین به پروتئین موجود در بافت سلول‌های ناخن و مو گفته می‌شود. وجود این ماده در ساختار مو از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است و کمبود آن سبب بروز بیماری، آسیب و ریزش مو خواهد شد.

کراتینه کردن مو به فرآیندی گفته می‌شود که به نرم شدن، تقویت، افزایش انعطاف و حفظ سلامت ساقه مو کمک می‌کند. کراتین مو برای صاف و احیا کردن مو اجام می شود. روش کراتینه کردن مو، در هر دو نوع یکی است؛ ولی مواد مورد استفاده با هم تفاوت دارد.

کراتینه کردن مو

مزایای کراتینه کردن

با تزریق مواد شیمیایی، منافذ موجود در ساقه مو را با مواد پروتئینی پُر و آن را برای مدت ۶ ماه صاف می‌کنند. این کار ۹۰ دقیقه زمان می‌برد. با انجام دادن این کار در سالن‌های آرایشی و توسط فرد متخصص می‌توانید موهایی لخت، صاف و نرم داشته باشید و از زیبایی خود لذت ببرید. کراتینه روی انواع مو از جمله فر، صاف، مجعد و حتی موی رنگ شده قابل استفاده است.

این کار باعث می‌شود مو به راحتی حالت بگیرد، دوام ساقه افزایش یابد و مراقبت کم‌تری نیاز داشته باشد. کراتینه مو سبب می‌شود ریزش مو کاهش یابد و با تزریق مواد مغذی، ساقه مو تقویت شود.

مضرات کراتینه کردن

با استفاده از مواد شیمیایی برای کراتینه کردن مو، فرمالدهید روی سر آزاد می‌شود که ماده‌ای مضر و سرطان‌زا است؛ گرچه مقدار آن کم است، اما توصیه می‌شود از موادی استفاده شود که بدون فرمالدهید است.

چنانچه از محصولات با کیفیت استفاده نشود، احتمال آسیب دیدن ساقه‌های مو بسیار زیاد است. علاوه بر این، ممکن است برای بعضی از افراد آلرژی و التهاب پوستی ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یکی دیگر از روش‌های تقویت مو “تقویت موی سر با ماسک‌های گیاهی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. فتحی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

  2. یوسفی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…