۴ روش خانگی برای پرپشت شدن مژه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به فکر پرپشت شدن مژه های خود هستید می‌توانید از روش‌های خانگی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است استفاده کنید.
پرپشت شدن مژه

پرپشت شدن مژه

مژه ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب، استفاده از مواد آرایشی یا بیماری آسیب ببیند و بریزد. بدون نیاز به کاشت و اکستنشن مژه مصنوعی، می‌توانید مژه‌های خود را تقویت کنید. رشد مژه حدود یک ماه زمان می‌برد و ارتفاع آن حدود ۱ سانتی‌متر است. به کمک روش‌های خانگی می‌توانید سرعت رشد و ضخامت مژه را افزایش دهید. داشتن مژه بلند، سالم و پرپشت باعث می‌شود چشم‌ها برجسته شوند و زیبایی چهره فرد افزایش یابد. در این مطلب مجله دلتا چند راه برای پرپشت شدن مژه  را به شما خواهیم گفت.

وازلین برای مژه

یکی از ارزان‌ترین محصولاتی که برای تقویت مژه پیشنهاد می‌شود، وازلین است. این ماده رطوبت مژه را حفظ و آن را نرم می‌کند. هر شب مقدار کمی از این پماد را روی پلک و مژه ماساژ دهید تا با پوشش مژه به صورت یک لایه نازک، مانع خشکی و شکنندگی آن شود. بنابراین بعد از گذشت چند هفته متوجه می شوید که ریزش مژه‌های شما متوقف شده است.

پرپشت شدن مژه با روغن زیتون

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان است که ریشه‌های مژه را تحریک می‌کند و سبب تقویت آن می‌شود. در نتیجه ریزش مژه کاهش می‌یابد. این روغن از خشکی مژه جلوگیری می‌کند. چند قطره روغن زیتون را روی گوش پاک کن بریزید و به آرامی روی مژه بمالید. اگر بوی روغن زیتون را دوست ندارید، می‌توانید ۱ تا ۲ قطره روغن نارگیل را با آن مخلوط کنید.

دقت کنید که حتما پیش از مصرف هر گونه روغن، مواد آرایشی را به طور کامل از روی چشم‌ها پاک کنید تا مواد مغذی به خوبی جذب شود.

پرپشت کننده مژه

چای سبز ؛ پرپشت کننده مژه

چای سبز دارای مواد مغذی است که سبب رشد و ضخیم شدن مژه می‌شود. این چای را دم کنید، سپس یک پد آرایشی نخی را داخل محلول فرو ببرید و آن را روی چشم‌های خود قرار دهید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه چشم را شست‌وشو، و این عمل را دو بار در هفته انجام دهید.

تقویت مژه با روغن کرچک

روغن کرچک محرک قوی برای رشد مو است. با استفاده از این روغن، می‌توانید سرعت رشد دوباره مژه‌های ریخته شده را افزایش دهید. چند قطره روغن کرچک را با کمک برس ریمل تمیز یا گوش پاک کن روی مژه‌ها بزنید و اجازه دهید تا صبح روی آن بماند، این کار را هر شب تکرار کنید تا شاهد درخشندگی، کاهش ریزش و پرپشت شدن مژه های خود باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با سایر خواص روغن کرچک “استفاده از روغن کرچک برای مو” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…