بندر ترکمن ؛ سرزمین اسب‌های اصیل

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بندر ترکمن شهری بسیار زیبا در استان گلستان است و به اسب‌های تیزرو و اصیلش شهرت دارد. هر ساله در این شهر مسابقات اسب‌دوانی مختلفی برگزار می‌شود که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.
بندر ترکمن

استان گلستان پر است از جاهای دیدنی و شگفت‌انگیز. بندر ترکمن هم در گوشه‌ای از این استان نشسته است. از شهرهای ساحلی دریای خزر که به اسب‌های اصیلش معروف است. صنایع دستی، هوای معتدل و روسری‌های زیبایش هم زبانزد است. زبانشان ترکمنستانی است و سفر به آنجا می‌تواند خاطرات و تجربه‌های بی‌نظیری را برایمان بسازد.

بندر ترکمن چی داره

جزیره آشوراده بندر ترکمن

اولین جای دیدنی بندر ترکمن جزیره آشوراده است. نامی آشناست بین جاذبه‌های گردشگری استان‌های شمالی ایران. آشوراده ابتدا سه جزیره بود که دوتای آن غرق شدند و فقط یکی از آن‌ها باقی ماند. آشوراده تنها جزیره ایرانی در دریای خزر است و ۴۰٪ خاویار ایران را تأمین می‌کند. از قایق‌های محلی بندر‌ترکمن می‌توانید برای رفتن به آن استفاده کنید. پرندگان مهاجری که هر ماه به این جزیره می‌آیند، بازار محلی، قلعه مثلثی شمال آن که در فهرست آثار ملی ثبت شده و… همه و همه از دیگر جذابیت‌های آشوراده است.

جزیره آشوراده

اسکله تفریحی بندر ترکمن

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بندر‌ ترکمن، اسکله تفریحی آن است. امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی دارد و می‌توان تماشای مناظر زیبایی را در اسکله تفریحی این شهر تجربه کرد. از لذت‌بخش‌ترین تفریحات دریایی ساحل اینجا قایق‌های موتوری و پدالی اسکله است. رستوران، محلی برای پیک‌نیک و سرویس‌های بهداشتی دارد و چشم‌انداز دریای خزر به جذابیت‌های اسکله افزوده است.

بازار بندر ترکمن

بازار معروف اینجا اسم دارد. اسمش دوشنبه بازار است. یعنی اگر می‌خواهید به این بازار بروید، خوب است دوشنبه در بندر ترکمن باشید. اصلاً این بازار یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر شده است و انواع صنایع دستی این بندر را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. زنان و مردان بومی بساط رنگارنگ‌شان را در این بازار پهن می‌کنند. زنان با لباس‌های رنگی دیدنی و دخترکان با آن موهای بافته شده و سیاه‌رنگشان سوژه عکاسی عالی برای شما خواهند بود.

دوشنبه بازار بندر ترکمن

سوغات بندر ترکمن

اگر دنبال سوغات هستید می‌توانید چرخی در همان دوشنبه بازار بزنید و انواع پشتی، نمد، قالیچه‌های رنگارنگ، لباس‌های سوزن‌دوزی و زیورآلات را تهیه کنید. همچنین فرش ترکمنی هم گزینه خوبی برایتان خواهد بود.

انواع سوغات بندر ترکمن

روستای قره قاشلی

قره قاشلی علاوه‌ بر جاذبه‌های طبیعی، مهم‌ترین مکان‌های برگزاری مسابقه‌های اسب‌دوانی را هم دارد. در تمام روزهای سال می‌توانید به این روستا سفر کنید و لذت اسب‌سواری با اسب‌های اصیل ترکمن را تجربه کنید.

در برخی مواقع از سال هم مسابقات بین المللی اسب‌دوانی در پیست آق قلا در ۴۱ کیلومتری بندر برگزار می‌شود. اگر دلتان بخواهد اسب‌های وحشی را در کوه و دشت آزادانه ببینید، می‌توانید به منطقه صوفیان بروید.

مسابقات اسب دوانی روستای قره قاشلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…