خرید خانه در کدام مناطق تهران سودآور است؟

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
داده‌های آماری وزارت راه و شهرسازی و اطلاعات تکمیلی بانک مرکزی نشان می‌دهد تا پایان دی ماه امسال، بیشترین رشد قیمت در 22 منطقه شهر تهران، مربوط به مناطق 18 تا 20 بوده است.
بهترین مناطق تهران برای خرید خانه

با توجه به اینکه تورم سالانه در ایران ۴۰ درصد اعلام شده است، سرمایه‌گذاری در بازار یا منطقه‌ای بهینه خواهد بود که همین مقدار رشد قیمت را نیز داشته باشد. با این حال، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند بازار‌ها از قدرت نقدشوندگی بهتری هم برخوردار باشند و پس از خرید، تقاضایی برای فروش آن هم وجود داشته باشد. داده‌های آماری وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی نشان می‌دهد در ۱۰‌ ماه امسال بیشترین رشد قیمت در میان ۲۲ منطقه شهر تهران مربوط به مناطق ۱۸ تا ۲۰ تهران بوده است و این مناطق از دید متقاضیان، بهترین مناطق تهران برای خرید خانه و کسب سود بوده‌اند.

به‌گزارش مجله دلتا این اطلاعات نشان می‌دهد قیمت هر واحد آپارتمان در منطقه ۲۰ تهران تا پایان دی‌ماه امسال به‌طور میانگین ۶۰.۶ درصد افزایش یافته و از ۴ میلیون‌ و ۴۷۰ هزار تومان به ۷میلیون‌ و ۱۸۲هزار تومان در پایان دی ماه رسیده؛ این بالاترین میزان رشد در کل تهران است. با این حال باید دقت کرد که جمع کل معاملات انجام شده در منطقه ۲۰ تهران نسبت به سایر مناطق به‌ مراتب کمتر بوده و این منطقه از این نظر، رتبه ۱۶ را در بین دیگر مناطق تهران دارد، زیرا تعداد کل معاملات انجام شده در این منطقه ۱۸۵ معامله بوده که این مقدار به‌مراتب کمتر از معاملاتی است که در منطقه ۵ تهران انجام می‌شود.

پس از منطقه ۲۰، بیشترین رشد قیمت مسکن در ۱۰‌ ماه امسال به منطقه ۱۹ مربوط است. قیمت هر واحد آپارتمان در این منطقه به‌طور میانگین ۴۰.۲ درصد رشد کرده و از ۵ میلیون ‌و ۷۱۲ هزار تومان به ۸ میلیون تومان رسیده؛ با این حال تعداد معاملات انجام شده در این منطقه کمترین میزان در کل مناطق تهران را داشته است.

بعد از مناطق ۲۰ و ۱۹ رتبه سوم بیشترین رشد قیمت مربوط به منطقه ۱۸ است که طی آن میانگین قیمت تا پایان اولین ماه زمستان، ۳۷.۴ درصد رشد کرده و از ۴ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان به ۶ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسیده است. مجموع کل معاملات انجام شده در این منطقه نیز به نسبت سایر مناطق کمتر است؛ به‌طوری که جمع کل معاملاتی که در دی ماه در این منطقه انجام شده ۱۸۲ معامله بوده که از این نظر این منطقه در رتبه ۱۷ قرار گرفته است.

اما شاید از بهترین مناطق تهران برای خرید خانه منطقه ۱۰ باشد؛ زیرا هم حجم معاملاتی که در این بازار انجام می‌شود به نسبت مناطق ۱۸ تا ۲۰ بیشتر است و هم میزان رشد قیمت در این منطقه بالاتر از میانگین رشد قیمت مسکن است. آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت هر متر آپارتمان در این منطقه به‌طور میانگین از ابتدای سال تاکنون ۳۴.۷ درصد رشد کرده و در عین حال فقط در دی‌ماه امسال ۷۲۰ معامله در این منطقه انجام شده و این منطقه از نظر رتبه نقدشوندگی در رتبه ۴ بازار مسکن قرار گرفته است.

بیشترین مقدار معاملات

آمارهای موجود از تعداد معاملات انجام شده در همه مناطق شهر تهران نشان می‌هد که بیشترین میزان معاملات مربوط به منطقه ۵ است؛ به‌طوری‌که فقط در دی ماه امسال جمعا ۱۶۶۱ معامله در این بازار انجام شده و این منطقه از نظر نقدشوندگی بالاترین رتبه را در سطح شهر تهران در اختیار دارد. بعد از منطقه ۵ با فاصله زیاد منطقه ۲ پرمعامله‌ترین منطقه از نظر معاملات ملکی است و در دی ماه امسال جمعا ۹۳۷ معامله در این منطقه انجام شده است. پس از منطقه ۲ مناطق ۴ تا ۱۰ و ۱۴ بیشترین میزان معاملات را در کل تهران در اختیار دارند و از نظر نقدشوندگی بهترین عملکرد را دارند.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۵۴ ق٫ظ

  2. مسعود

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۱۲ ب٫ظ

    ممنون از اطلاع رسانی شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…