توصیه هایی برای نگهداری از بوت چرم

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به چند نکته ساده، می‌توانید طول عمر مفید بوت چرم خود را افزایش دهید.
بوت چرم

بوت چرم

بوت چرم یکی از گزینه‌هایی است که جزیی از پوشیدنی‌های مختص فضای بیرونی به شمار می‌رود. گرچه این کفش از پا در برابر سرما، آسیب، بیماری و خطرات بیرونی محافظت می‌کند، اما در بیشتر مواقع افراد از نگهداری آن غافل می‌شوند و عمر مفید آن کاهش می‌یابد. در این مطلب مجله دلتا نحوه نگهداری از بوت چرم را به شما آموزش می‌دهیم.

بوت چرم انتخاب مناسبی برای استفاده در فصل‌های سرد است، زیرا علاوه بر گرم نگه داشتن ساق پا، مانع نفوذ رطوبت و باران به داخل می‌شود. این کفش در معرض آلودگی‌های زیادی از جمله گل، نمک، برف، چربی و مواد شیمیایی قرار دارد. بنابراین شکی نیست که تمیز کردن مداوم، اولین قدم برای نگهداری از آن است.

بوت چرم
نحوه تمیز کردن بوت چرم

بند کفش را به طور کامل از آن جدا کنید، سپس در محلول آب و صابون بشویید. اگر بیش از حد کهنه یا کثیف است، می‌توانید یک بند جدید برای آن تهیه کنید.
بوت چرم را روی یک دستمال نظافت قرار دهید. به کمک یک برس نرم گل، ذرات آلودگی و گرد و خاک را، که سبب تخریب چرم می‌شود، از سطح آن جدا کنید.
اینکار را باید پس از هربار استفاده انجام دهید، اما اگر وقت کافی ندارید، یکبار در هفته کافی است.
سپس با اسفنج نرم و واکس براق کننده سطح آن را به خوبی چرب و براق کنید. اجازه دهید ده دقیقه در هوای آزاد بماند تا واکس به خوبی خشک شود. البته نیازی به تکرار واکس زدن نیست. هر وقت بوت شما کدر و کهنه به نظر رسید، این مرحله را انجام دهید.

حفظ رطوبت چرم

به جز آلودگی‌های محیطی، از دست دادن رطوبت و خیس شدن بوت چرم نیز سبب ترک خوردن لایه های بیرونی آن می‌شود.
برای جلوگیری از خشکی چرم لازم است ابتدا با دستمال مرطوب آن را تمیز کنید، سپس با کمک یک برس کوچک و نرم، مقدار کمی روغن را روی تمام سطح بوت پخش کنید.
برای اطمینان از اینکه روغن رنگ بوت را تغییر ندهد، قبل از استفاده، مقداری از آن را روی بخش‌های پنهانی یا داخلی بزنید، پس از گذشت ۳ ساعت اگر از نتیجه راضی بودید، کل آن را چرب کنید.

این کار باعث می‌شود چرم انعطاف خود را حفظ کند و خشک نشود.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۱۵ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  2. مسعود

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۱۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…