جزیره لاوان ؛ قطعه گمشده گردشگری

۶
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هرچند می‌توانید بهترین طعم غذاهای فرنگی را در این جزیره تست کنید، اما جالب است به شما بگویم اگر چیزی غیر از ماهی بخورید سرتان کلاه رفته است.
جزیره لاوان

بعد از کیش و قشم بزرگترین جزیره هرمزگان لاوان است. به سواحل بکرش معروف است و نقشه و عکس‌های هوایی جزیره لاوان بسیار چشم‌نواز است. بازار جزیره  هم مانند دیگر جزایر جنوبی کشور اجناس متعددی دارد و سوغات لاوان را هم با تنوع بسیار عرضه می‌کند. با مجله دلتا بمانید.

جزیره لاوان

جزیره لاوان یکی از جزایر نفت خیز خلیج همیشه فارس است. هرچند اینجا مانند قشم و کیش، برو بیایی برای خودش ندارد اما سکوت آن را جریان حضور گردشگران می‌شکند. زمستان فصل شلوغ آنجاست و برای رفتن به لاوان اول باید به بندر مقام بروید. می‌توانید به عسلویه بروید و تا شهر پارسیان، ۳۰ دقیقه برانید. جاده ساحلی زیبای پارسیان تا بندر مقام خودش یک مقصد گردشگری است با منظره‌ای از موج‌های دریا که به صخره‌ها می‌خورند یا جایی که کوه و دریا به هم می‌رسند.

سوغات جزیره لاوان

در اسکله بندر مقام، قایق‌های کوچک و بزرگی هستند که به مقصد جزیره لاوان مسافران را سوار می‌کنند. ۲۰ کیلومتر روی دریا و آب‌های ژرف خلیج فارس که ممکن است ساکنان دریا هم در مسیر همراهی‌تان کنند. فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به جزیره برسید. شن‌های داغ جزیره و موج‌های بلند آن می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

از سویی بودن در جزیره مروارید خیز خلیج فارس می‌تواند کلی جذاب باشد. در قدیم شغل بیشتر مردم صید مروارید و بعد ماهیگیری بود، تا اینکه اینجا به یکی از قطب‌های نفتی ایران تبدیل شد و بیشتر مردم جزیره هم در شرکت نفت مشغول شدند؛ اما همچنان لاوان به بکر بودنش معروف است.

دلفین های خلیج فارس

 

امکانات گردشگری و اقامت در جزیره لاوان

  • شنا کنید

    خوب است بدانید برای اینکه بتوانید تنی به آب بزنید، چندین ساحل مانند ساحل گرت، ساحل مرجانی و ساحل شرکت نفت، از جاهایی هستند که می‌توان شنا کرد و در آن‌ها با خیال راحت چادر زد. کمپینگ و عکاسی در این جزیره مرسوم است.

  • ویترین گردی کنید

    بازار لاوان برای گشت و گذار گزینه درجه یکی است. همچنین برای ویترین گردی هم فروشگاه‌های بزرگ و مدرنی در این جزیره وجود دارد.
    نقش حنای زنان جنوب

  • خوشمزه گردی کنید

    هرچند می‌توانید بهترین طعم غذاهای فرنگی را در این جزیره تست کنید، اما جالب است به شما بگویم اگر چیزی غیر از ماهی بخورید سرتان کلاه رفته است. انواع ماهی‌های جنوب که همان لحظه صید شده است را با بهترین نوع پخت می‌شود آنجا نوش جان کرد و مدت‌ها با طعم خوش آن زندگی کرد!

  • عکاسی کنید

    گذشته از آنکه ساحل و دریای بی‌نظیر جزیره لاوان سوژه مناسبی برای عکاسی هستند، اما نوعی آهو به اسم جبیر، گوسفندان وحشی و نهنگ هم در اینجا پیدا می‌شود که می‌توانند مقابل لنز دوربین شما ژست بگیرند. به علاوه اگر از اواسط اسفند تا اوایل مرداد به لاوان بروید، می‌توانید شاهد تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها هم باشید.

  • کمپ بزنید

    امکانات لاوان، بیشتر از جزیره‌هایی مثل هندورابی و جزایر ناز است. می‌توانید لوازم کمپینگ خود را بیاورید و  برای خودتان چادر بزنید. هرچند سوئیت‌های جزیره هم می‌تواند برای اقامت مناسب باشد.
    اقامت در لاوان

۶ دیدگاه

  1. شمس

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

    بسیار ممنون از شما که جاهای گردشگری به ما نشان می دهید

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

      سپاسگزارم از شما که مطالب رو دنبال می کنید 🙂

      پاسخ

  2. شمس

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

    جقدر زیبا و قشنگ است

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

      سپاسگزارم از شما 🙂

      پاسخ

  3. روزبهانی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ق٫ظ

    جزیره ای بکر با هوای پاک

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

      بلی بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…