بازار مسکن ، بهترین بازار برای سرمایه گذاری

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان معتقدند در شرایطی که حوزه‌هایی مانند طلا و ارز سوددهی چندانی ندارد، بازار مسکن می‌تواند جذاب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری باشد.
بهترین سرمایه گذاری

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: در شرایطی که بازار ارز و سکه توسط تیم اقتصادی دولت کنترل می‌شود و بورس نیز بازده چندانی ندارد؛ سرمایه گذاری در بخش مسکن به منظور حفظ سرمایه می تواند بهترین سرمایه گذاری در ایران باشد.

به گزارش مجله دلتا حسن محتشم اظهار کرد: به هر حال نقدینگی بازارها سمت و سویی پیدا می‌کند و نمی‌تواند ایستا باشد. باتوجه به شرایطی که بازارهای موازی با آن روبه‌رو است، سرمایه‌ها آهسته به سمت بازار مسکن سرازیر می‌شود و طبیعی است که افزایش معاملات و تغییر قیمت‌ها را در پی داشته باشد.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به افزایش ۶.۸ و ۳ درصدی قیمت مسکن شهر تهران طی دو ماه اخیر گفت: تغییر قیمت، غیرمنتظره نبود؛ چرا که اوایل امسال قیمت حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشت و بعد بازار ملک عقب‌نشینی کرد. اما اکنون با نزدیک شدن به شب عید مانند همیشه، معاملات افزایش می یابد.

محتشم خاطرنشان کرد: بازار مسکن معمولا از نیمه دوم بهمن ماه راه می‌افتاد ولی امسال دو ماه زودتر رونق گرفت. با توجه به محدودیت سایر بازارها، بخش مسکن بیشتر خود را نشان می‌دهد. از تیرماه امسال تاکنون قیمت مسکن در تهران ۵۰۰ هزار تومان در هر متر مربع افزایش داشته که عدد قابل توجهی است.

وی با بیان این‌که متقاضیان واقعی در این شرایط روز به روز توان خود را از دست می‌دهند، گفت: دولت باید برای احداث واحدهای کوچک اقدام کند. افزایش وام هم کفایت نمی‌کند؛ زیرا آن‌قدر قیمت‌ها بالا رفته است که افزایش وام پاسخگو نیست. می‌بینیم که در تهران خیلی از افراد به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره مسکن مهاجرت می‌کنند؛ چرا که در شرایط رکود تورمی، هرچه کار کنند درآمدها هدر می‌رود.

این عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان درباره پیش‌بینی از قیمت مسکن در سال آینده افزود: به نظر می‌آید بازار مسکن رشد ملایم قیمت را تجربه کند. در دو ماه باقی مانده تا پایان سال ، تعداد معاملات بیشتر شده و به تبع آن، قیمت‌ها احتمالا اندکی بالا می‌رود. به هر حال مجموعه‌ای از عوامل همچون مصالح ساختمانی، زمین و خدمات، قیمت مسکن را تشکیل می‌دهد. امسال سرعت رشد قیمت مسکن نسبت به سال قبل کاهش داشته و رشد سال آینده هم به همین منوال خواهد بود.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

    مسکن در حال رکود چهار پنج ساله می باشد با توجه به تجربه سالهای قبل وهمین رکود وتثبیت قیمت ها یعنی کاهش قیمت وسال آینده هم به همین روال ادامه دارد وافراد مصرف کننده با آرامش خاطر می توانند بهترین خرید را انجام دهند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…