بهار مستاجران ابری است یا آفتابی؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آپارتمان‌ های اجاره‎ای در بازار مسکن از آغاز سال تاکنون بصورت ترکیبی از رهن و اجاره و قابل‌ تبدیل ، آگهی شده اما، درآپارتمان هایی با عمر متوسط به ‌صورت رهن کامل عرضه شده ‌اند. بنابراین  بهار امسال برای مستاجران مطلوب به نظر می‎رسد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، در واقع از لحاظ میزان واحد های مسکونی اجاره ای عرضه شده در بازار، تابستان مناسب ترین زمان برای مستاجران  به شمار می رود. اما، با توجه به افزایش تقاضا درتابستان، نرخ اجاره‌ها در این فصل بالاتر از سایر فصل های سال است. این درحالی است که معمولا” فصل بهار به سبب همزمانی با فصل مدارس، زمانی مناسب برای جابه‌جایی محل سکونت مستاجران محسوب نمی شود و نرخ اجاره‌ بها قدری پایین‌ تر از میانگین ارزش ملک تعیین می‌شود و از این بابت می‌تواند زمانی مطلوب  برای جست ‌وجوی ملک اجاره ای باشد.

مستاجران

در بهار معمولا تعداد آگهی ‌های رهن کامل نیز بیش از تابستان است و به همین سبب  برخی مستاجران جست‌ وجو را از همین فصل آغاز

می‌کنند.با وجوداین، چالش کمبود  واحد های مسکونی در بازار اجاره، طی فروردین امسال همچون سال‌ های گذشته دیده می شود و مستاجران  به ناچار انتخاب نهایی خود را از بین گزینه‌هایی محدودتر برمی گزینند.

بررسی آگهی های عرضه شده در موتورهای جست‌ وجوی سایت های معتبر ملکی نشان می‌دهد عمده آپارتمان‌های رهن کامل در بهار امسال عمری  متوسط دارند و در مقابل اغلب  واحد های اجاره ای نوساز به ‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره عرضه شده‌اند. این بررسی حاکی است،

 بهای رهن کامل تعیین شده برای املاک ، ارتباطی  با عمر بنا ندارد و بیش از هر چیز به متراژ، موقعیت، وضعیت مشاعات و تعداد اتاق خواب بستگی دارد. در واقع آپارتمان‌هایی با عمرمتوسط  و حتی قدیمی که ویژگی‌های مطلوب مستاجران را داشته باشند، چندان ارزان ‌تر از آپارتمان‌هایی با عمر کم برای رهن کامل قیمت‌ گذاری نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…