برای خرید خانه چقدر بودجه دارید؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ماه‌های اخیر که معاملات ملکی نسبتاً رونق گرفته است، افرادی که قصد خرید خانه دارند هنگام مراجعه به بنگاه های املاک معمولا با این پرسش روبه‌ رو می شوند:

 «برای خرید خانه چقدر بودجه دارید؟»

2 37 برای خرید خانه چقدر بودجه دارید؟

 

این پرسش ، که در بازار مسکن جا افتاده است ، معمولا پیش از پرداختن به پرسش های اساسی درباره خرید خانه مطرح می‌شود .

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد نیوز، خریداران  هنگام مراجعه به بازار، در رویارویی با پرسش «برای خرید خانه چقدر بودجه دارید؟» و حتی پیش ازآن ، باید فروشنده ها و مشاوران املاک را متوجه خواسته اصلی‌ شان کنند که همانا اطلاع از « عمر بنا» و «متراژ» ملک مورد نظراست .

خریداران خانه همچنین باید توضیحات لازم را درباره محله موردنظر و یک یا چند خیابان مورد علاقه برای سکونت در منطقه ‌ای که  جست‌ وجوی ملک انجام می شود ، به طرف های فروش ارائه ‌کنند.

در ضمن متقاضیان خرید خانه ، پیش ازحضور دربازار معاملات، باید  ازسطح «قیمت‌های پیشنهادی» فروشنده ‌ها در محله مورد نظر و همچنین «قیمت قطعی» آپارتمان‌هایی که به‌ تازگی فروش رفته است ، ازطریق تحقیقات محلی و بررسی سایت های اینترنتی در  سامانه‌های املاک ،  اطلاعات لازم را کسب کنند.

به این ترتیب، خریدار ، پیش از آنکه بودجه خرید خانه را اعلام کند، از یک سو موفق شده سفارش خرید را به گونه ای موثر به عوامل فروش  ارائه و از سوی دیگر کیفیت خرید را که برای خود او قابل ‌قبول است تضمین کند. معمولا این  گونه جست‌ وجو در بازار معاملات مسکن باعث ارائه چند آگهی آماده فروش به خریدار می‌شود که در این صورت اعلام «قیمت پیشنهادی» واحد های آگهی شده به مشتری و بازخوردی که عامل فروش، از مشتری هنگام اطلاع ازقیمت دریافت می‌کند، «حدود قیمت موردنظر خریدار» را برای واسطه ها روشن  خواهد کرد.

اما در مسیر نادرست خرید خانه، تمرکز بر «بودجه خرید» از سوی عوامل فروش، باعث می شود عمر بنا و متراژ ملک مورد نظر خریدار از اولویت جست‌ وجوها خارج ‌شود و احتمال انتخاب نهایی در کوتاه ترین زمان را کم کند.

هرقدر بودجه خریدار در مراجعه ‌های حضوری  محور پرسش و پاسخ‌ها نباشد، شانس «جست‌ وجوی موفق» افزایش می‌یابد. زیرا بودجه خرید خانه باید صرفا برای شخص متقاضی «مبنا» باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…