طرح خانه-مسافر چیست؟

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طرح خانه-مسافر در سال ۹۷ براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ۱۱۰ روستای هدف گردشگری اجرا خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از  «دنیای اقتصاد»، طرح خانه – مسافر در واقع صورت عملیاتی پروژه ای است که پیش از این به منظور حمایت از گردشگری روستایی در روستاهای برخوردار از ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری مطرح شده بود. براساس اعلام قبلی مسوولان بنیاد مسکن، طرح خانه-مسافر در روستاهای با ظرفیت توسعه گردشگری به اجرا درخواهد آمد تا علاوه بر فراهم شدن امکان اشتغال روستاییان، اجرای طرح‌های عمران و آبادانی روستا نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

براساس این طرح، به روستاییان علاوه بر یک فقره وام نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن، یک فقره وام بانکی برای ساخت خانه-مسافر نیز پرداخت خواهد شد. این واحدهای مسکونی برای اسکان گردشگران به کار گرفته خواهد شد. بر این اساس، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از تهیه و اجرای طرح‌های عمران روستایی برای ۱۱۰ روستای هدف گردشگری در سال ۹۷ خبر داد.

بنیاد-مسکن

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اعلام تهیه و اجرای طرح‌های عمران روستایی ۱۱۰ روستای هدف گردشگری در سال ۹۷ گفت: بحث گردشگری روستایی و بهسازی و احیای بافت‌های روستایی یکی از احکام قانون برنامه ششم توسعه است. به گفته وی، در برنامه ششم توسعه حکمی صادر شده است که براساس این حکم ۳۰۰ روستای هدف گردشگری و روستاهای دارای بافت با ارزش تاریخی و طبیعی در برنامه کاری بنیاد مسکن قرار خواهند گرفت تا با همکاری دستگاه‌های متولی، کارهای تهیه و اجرای طرح‌های آنها انجام شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: در راستای اجرای طرح خانه-مسافر اقداماتی را شروع کرده‌ایم و به رغم برخی محدودیت‌های اعتباری موجود برای سال جاری حدودا ۱۱۰ روستا را در برنامه کاری خود داریم. همچنین ۵۰ روستای نیمه تمام در این طرح مورد تمرکز قرار دارد؛ ۴۴ میلیاردتومان اعتبار نیز برای انجام این کار، مصوب شده است.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    خیلی بعید است که این طرح اجرا شود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…