پارکت لمینت چیست؟

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب کفپوش مناسب علاوه بر جلوه ظاهری منحصربه‌فرد، تأثیر زیادی هم در جذاب‌تر شدن دکوراسیون داخلی دارد.
پارکت لمینت

در تعریف کفپوش ساختمان می‌توان گفت پوششی است که برای کف ساختمان استفاده می‌شود. کفپوش‌های ساختمانی از تنوع بالایی در جنس بهره‌مندند که از آن جمله می‌توان به سنگ، سرامیک، پی وی سی، لمینت، چوب و … اشاره کرد. یکی از کفپوش‌های پرطرفدار برای ساختمان، پارکت لمینت است که علاوه بر مزایای قابل توجهی که در ادامه خواهید خواهند، جلوه بسیار زیبایی هم در دکوراسیون داخلی دارد.  مجله دلتا در این مطلب هر آنچه در مورد کفپوش لمینت لازم است بدانید را در اختیارتان می‌گذارد.

پارکت لمینت

پارکت لمینت نوعی کفپوش ساختمان است که گاهی به اشتباه آن را همان پارکت می‌دانند، در صورتی که پارکت لمینت در واقع برای مرتفع کردن مشکلات پارکت به بازار عرضه شد و از جمله کفپوش‌های مدرن محسوب می‌شود. هر چند شباهت زیادی به پارکت دارد، اما تفاوت‌هایی دارد که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. لمینت از چهار لایه تشکیل شده که لایه اصلی آن از جنس (HDF(high density fiberboard یعنی صفحات فیبر با چگالی بالا است، که به دلیل همین چگالی بالا، مقاومت لمینت در برابر هر نوع آسیب نسبت به چوب طبیعی بیشتر است. پارکت لمینت برای ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری مناسب است.

 

مدل کفپوش پذیرایی

نکات مهم در خرید انواع کفپوش

 فاکتورهای زیادی از جمله مقرون به صرفه بودن، تناسب با دکوراسیون داخلی، نوع کاربری ساختمان (مسکونی، اداری، تجاری) و نوع زیرسازی کف ساختمان در انتخاب کفپوش مناسب مؤثر است. یکی دیگر از عوامل مهم در خرید کفپوش، در نظر گرفتن مقاومت آن است. برای مکان‌هایی که رفت و آمد زیاد است باید از کفپوش‌های مقاوم به ضربه استفاده کنیم و برای مکان‌های خلوت‌تر بیشتر جنبه زیبایی و جلوه ظاهری کفپوش مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چون در غیر این صورت خیلی زود ناچار به بازسازی کف ساختمان خواهیم شد. جالب است بدانید که لمینت تمام این ویژگی‌ها را دارد.

 

کفپوش لمینت

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع پارکت ” بهترین نوع پارکت ها کدامند؟ ” را مطالعه کنید.

چرا لمینت؟

 مزایای پارکت لمینت که آن را از سایر کفپوش‌ها متمایز می‌کند عبارتند از:

عدم استفاده از چسب برای نصب:

  • دور تا دور لمینت شیارهایی به نام کلیک طراحی شده که این شیارها در هم قفل می‌شوند و با تکیه به وزن سطحی خودشان روی زمین می‌خوابند.
  • جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به کف ساختمان هنگام نصب و امکان استفاده مجدد از لمینت در طرح‌های مختلف در هر بار بازسازی کف خانه

مقاومت در برابر آب :

با در نظر گرفتن احتمال ریختن مایعات روی کف، مقاومت خوب لمینت در برابر آب، یک ویژگی قابل توجه در انتخاب کفپوش است.

عایق گرما و صدا:

قبل از نصب کفپوش لمینت، یک لایه فوم زیر آن قرار می‌گیرد که تا حدود زیادی مانع انتقال صدا به واحدهای زیر می‌شود، به‌علاوه اینکه این فوم عایق گرما است.

مقاومت در برابر اجسام نوک تیز:

کفپوش لمینت  به دلیل روکش محکم روی سطح آن ، در مقابل آسیب‌های محیطی مثل برخورد اجسام نوک تیز، مقاوم است.

مهم‌ترین نکته در استفاده از پارکت لمینت قیمت مناسب آن است که نسبت به سنگ، سرامیک و دیگر کفپوش‌ها مقرون به صرفه‌تر است. ناگفته نماند که  نصب کفپوش لمینت در مقایسه با سایر کفپوش‌ها بسیار سریع تر است.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

    بسیار آموزنده بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…