قیمت اوراق تسهیلات مسکن کمتر می شود

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت اوراق تسهیلات مسکن امسال تا ۱۰ در صد کاهش داشته که ناشی از کاهش تقاضا در بازار مسکن بوده است .پیش بینی می شود این روند تا تابستان پیش رو و با رونق گرفتن دوباره معاملات املاک  ادامه یابد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، برخی از کارشناسان علت کاهش قیمت اوراق مسکن را در سال ۹۷ کاهش تقاضا برای خرید این اوراق در سال ۹۶ ارزیابی می کنند و بر این باورند که با افزایش تقاضا در فصل تابستان قیمت‌ها دوباره افزایش خواهد یافت.

هم اکنون  برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید حدود ۱۲ میلیون تومان اوراق تسهیلات مسکن خریداری این در حالی است

که پیش ازاین ، برای دریافت این این وام باید ۱۵ میلیون یا بیشتر هزینه می‌شد.

1 38 قیمت اوراق تسهیلات مسکن کمتر می شود

در زمستان پارسال ،قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن حدود ۵۹ هزار تومان بود و در مقایسه با فرودین همان سال ۱۴ هزار تومان ارزان‌ترشد.این روند کاهش امسال نیز ادامه یافت تا جایی که هر برگ اوراق با قیمت حدود ۵۷ هزار تومان به فروش می رسد.

بنا بر این گزارش ، با توجه به اینکه قرار نیست امسال وام مسکن از محل اوراق تسهیلات افزایش یابد و اگر افزایش وام هم بهتصویب برسد، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم خواهد بود، بنابراین از آن جا که با افزایش تقاضای خرید اوراق تسهیلات و نیز  افزایش معاملات مسکن درتابستان امسال احتمال دارد قیمت این اوراق نیز طی ۳ تا ۴ ماه آینده دوباره به دامنه ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان بازگردد ، که این به معنای  افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۵ درصدی این برگه‌ها است.

یاد آور می شود ، اوراق تسهیلات مسکن محدودیت زمانی ۴ ماهه دارند و افرادی که این اوراق را خرید و فروش می‌کنند ، باید به زمان انقضای اوراق توجه کنند زیرا پس ازمدت یاد شده ، اوراق ارزش ریالی نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…