تفاوت انواع عطر ؛ از پرفیوم تا ادکلن

۴
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای آشنایی بیش‌تر با انواع عطر این مطلب را مطالعه کنید.
انواع عطر

انواع عطر

عطر ماده‌ای خوشبو است که آن را روی پوست یا لباس می‌زنند. خرید یک عطر جدید می‌تواند در تغییر روحیه افراد تاثیر مثبتی داشته باشد. این محصول در رایحه‌های مختلف و غلظت‌های گوناگون تولید می‌شود که هر کدام دوام متفاوتی دارد. در این مطلب مجله دلتا دسته‌بندی انواع عطر را بر اساس میزان الکل، اسانس و غلظت به شما معرفی خواهیم کرد.

  • پرفیوم

پرفیوم (parfum) به غلیظ‌ترین نوع عطر گفته می‌شود که دارای ۱۵ تا ۴۰ درصد رایحه یا اسانس معطر است. اسانس به ماده‌ای روغنی گفته می‌شود که طی فرآیند‌های شیمیایی از مواد مختلف مانند چوب، گیاهان، میوه و … به دست می‌آید. این مدل از بین انواع عطر دوام بیشتری دارد و معمولا” تا ۸ ساعت بوی آن به مشام می‌رسد. قیمت آن نسبت به سایر مدل‌ها بیش‌تر است.

پرفیوم برای افرادی با پوست حساس بسیار مناسب است زیرا درصد الکل موجود در آن کم است و پوست را خشک نمی‌کند.

  • ادو پرفیوم

از رایج‌ترین انواع عطر، ادو پرفیوم (Eau de Parfum) است و به دسته‌ای گفته می‌شود که بعد از پرفیوم بالاترین درصد اسانس را دارد. به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد از ترکیبات این خوشبو کننده را مواد معطر تشکیل می‌دهد. قیمت آن نسبت به گونه قبلی کم‌تر است و با اینکه درصد الکل آن کمی بالاتر است اما همچنان استفاده از آن به افرادی با پوست حساس توصیه می‌شود.

پرفیوم

  • ادو تویلت

غلظت ادو تویلت (Eau de Toilette) بین ۵ تا ۱۵ درصد است و به طور معمول ۲ تا ۳ ساعت ماندگاری دارد. معمولا آن را در طول روز استفاده می‌کنند و آن را در میان روز تمدید می‌کنند.

  • ادکلن

ادکلن (Eau de Cologne) دارای درصد عطر پایین‌تری در حدود ۲ تا ۴ درصد و مقدار زیادی الکل است. ماده معطر آن فقط ۲ ساعت دوام دارد. در ساخت ادکلن معمولا از مرکبات استفاده می‌شود.

  خرید عطر به سلیقه افراد وابسته است و هر اسانس تاثیری متفاوت روی افراد می‌گذارد. اکنون به راحتی می‌توانید با اطلاع از ویژگی‌های هر یک از انواع مختلف عطر، خوشبو کننده مورد علاقه خود را خریداری کنید.

۴ دیدگاه

  1. ملکی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۱۸ ب٫ظ

    سپاس از مطالب خوبتون

    پاسخ

  2. سعدی

    ۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۵۷ ب٫ظ

  3. جعفری

    ۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…