خانه های دوبلکس و قوانین مهم در دکوراسیون داخلی آن

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه های دوبلکس اغلب طرفداران زیادی دارد اما به علت کم متراژ شدن خانه ها بخش اعظمی از مردم از نعمت زندگی در چنین منازلی محرومند.
خانه های دوبلکس

در گذشته به علت وجود فضای کافی و متراژ بالای خانه ها علاقه برای ساخت وساز و داشتن ساختمان های دوبلکس برای زندگی بسیار زیاد بود. اما درحال حاضر به علت افزایش جمعیت، کم متراژ شدن آپارتمانها و بالا رفتن قیمت زمین، ساخت بناهایی با وسعت وزیبایی گذشته برای اکثر مردم غیرقابل  دسترس است.

اما در این میان خوشبختانه برای بخشی از طیف جامعه هنوز این امکان وجود دارد تا بتوانند در خانه های دوبلکس زندگی کنند. ولی  تنها داشتن متراژ و دارایی مورد نیاز برای ساخت این نوع خانه ها مهم نیست بلکه توجه به دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس و در نظر گرفتن طراحی درست و علمی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش مجله دلتا، خانه دوبلکس به فضایی اطلاق می شود که طبقه همکف و یا پایین ساختمان بوسیله پله هایی به قسمت بالایی ساختمان وصل شده و با تقسیم فضای بسیار مطلوب محل ایده آلی برای زندگی  بوجود می آورد. در این نوع از ساختمان ها اغلب از فضای بزرگ در طبقه همکف برای ساخت سالن پذیرایی و در طبقه بالایی آن با تقسیم بندی های اصولی فضاهایی همچون اتاق خواب، سرویس های بهداشتی و… ساخته می شوند.

 دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس

با توجه به تعریف فوق از خانه های دوبلکس وبا اشاره به گستردگی فضای داخلی و بهره مندی این نوع بناها از نور طبیعی بیشتر ، توجه به دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس از بابت تقسیم فضای مناسب و چیدمان آن بسیار حائز اهمیت است. یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی خانه های دوبلکس استفاده هوشمند از پله هایی است که دو طبقه را از هم جدا میکنند.

اغلب مردم برای بهره مندی از زیبا ترین  دکوراسیون داخلی  منزل دوبلکس با انتخاب درست و صحیح پله های منفک کننده براساس نظر علمی و دقیق طراح و متراژبنای  موجود ملک اقدام به ساخت و طراحی داخلی منزل دوبلکس خود می کنند. در این روش براساس پیشنهاد های علمی معمار و طراح داخلی براساس عوامل ذکر شده بهترین نوع پله برای ساخت انتخاب می شود که در این بین پله های گرد طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

طراحی داخلی منزل دوبلکس

از عوامل مهم دیگر در دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس بعد از نوع ساخت و ساز و استفاده بهینه از فضا انتخاب درست مبلمان و نحوه چیدمان اصولی و هنرمندانه آن است.

در این شیوه از چیدمان بایستی همچون انتخاب نوع پله ها و ساخت و ساز براساس متراژ،  در طراحی و انتخاب مبلمان و وسایل چیدمانی خانه های دوبلکس نیز بسیار دقت کرد. دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس از این جهت مورد توجه است که به علت وجود فضای داخلی مفید با بهترین تصمیم در انتخاب وسایل خانه میتوان بهترین و خلاقانه ترین چیدمان را داشت.

دراین زمینه داشتن ایده های ناب و خلاقانه خودتان یا کمک گرفتن از آرشیتکت های مطرح و کاربلد در دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس می تواند فضایی پر از آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 خانه های دوبلکس

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…