دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

هشدار به مالکان بی خیال مسکن مهر

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت عمران شهرهای جدید از افزایش سود وام بانکی از 4 به 18 درصد برای مالکانی که نسبت به تحویل واحد مسکن مهر اقدام نکرده‌اند، خبر داد.
تحویل واحد مسکن مهر

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید از تهیه مصوبه‌ افزایش سود وام بانکی برای مالکانی که نسبت به تحویل واحد مسکن مهر خود اقدامی نکرده‌اند خبر داد. در صورت تصویب این مصوبه سود وام بانکی واحدهایی که مالکانشان از تحویل آن خودداری می‌کنند از ۴ به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش مجله دلتا نادر عربی با اعلام این خبر افزود: تاکنون ۸۰ هزار واحد مسکن مهر برای تحویل به متقاضیان آماده شده است که این تعداد در شهرهای پردیس و پرند قرار دارند. کل واحدهای مسکن مهر مورد تعهد در سطح شهرهای جدید در حدود ۳۵۰ هزار واحد بوده که هم‌اکنون  ۳۳۵ هزار واحد  کامل شده است.

نادر عربی، درباره مشکلات واحدهای ناتمام مسکن مهر شهرهای حومه تهران تصریح کرد: در این شهرها، مسکن مهر به‌صورت انبوه‌ و عموما در زمین‌های بکر بدون امکانات و خدمات ساخته شده است. آماده‌سازی زمین روند ساخت واحدها را طولانی کرده و در این مدت قیمت‌ها نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به ۱۰ هزار واحد آماده واگذاری در شهر جدید پردیس، گفت: در بیشتر موارد مردم برای تحویل واحد مراجعه نکرده‌اند. تحویل کامل واحد به چند موضوع بستگی دارد. برای مثال در فاز ۱۱ پردیس واحدها با تمام امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته شده است واگذار می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید افزود: واحدهای زون‌های چهار و پنج فاز ۱۱ پردیس با تمام امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته شده، تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است. در عین حال در همین پروژه‌ها، دولت به ازای هر واحد در حدود صد میلیون تومان از منابع داخلی خود هزینه کرده است. ولی تلاش می‌شود تا زمانی که واحد سکونت‌پذیر نباشد تحویل داده نشود. در مواردی نیز حتما نیاز به سکونت متقاضی در واحد است تا تمام امکانات کامل شود. برای مثال در مورد انشعابات، شبکه آماده است و برای نصب کنتور، متقاضی حتما باید در واحد ساکن شود. البته ممکن است در برخی پروژه‌ها ایراداتی وجود داشته باشد اما در زمان تحویل، چک‌لیستی تهیه شده که با حضور متقاضی، سازنده و نماینده شرکت عمران شهر جدید، بررسی می‌شود و در صورت نقص سازنده موظف است تا شش‌ماه پس از تحویل این نقایص را برطرف کند. هم‌اکنون مصوبه‌ای را تهیه کرده‌ایم که در صورت تصویب، با این موارد برخورد می‌شود و سود وام بانکی واحدهایی که تحویل گرفته نمی‌شوند از ۴ به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۴۴ ب٫ظ

    بسیار ممنونم

    پاسخ

  2. مسعود

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۴۳ ب٫ظ

    بسیار ممنون

    پاسخ

  3. مسعود

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۴۲ ب٫ظ

    بسیار عالی بود ممنون

    پاسخ

  4. سعدی

    ۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۵۸ ب٫ظ

  5. یوسفی

    ۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds