کدام خانه‌ها بیشترین متقاضی را دارند؟

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در آذرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع بیشترین رشد قیمت و واحدهای ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع کمترین رشد را تجربه کرده‌اند.
خرید و فروش خانه در تهران

بازار خرید و فروش خانه در تهران در آذرماه ۹۸ نشان می‌دهد که در این ماه واحد‌های ۶۰ تا ۸۰ مترمربع با اقبال بهتری در معاملات همراه بوده است. خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ متر مربع که به جز مناطق ۱ تا ۳ از پراکندگی نسبتا مناسبی در دیگر نقاط تهران برخوردار است، از نظر تعداد معاملات و رشد قیمت در رده دوم قرار دارد.

به گزارش مجله دلتا، آذرماه امسال بالغ بر ۹ هزار و ۷۰۰ فقره معامله مسکن در شهر تهران به امضا رسید که واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متر مربع با سهم ۲۷.۸ درصد از کل قراردادها، رتبه اول تعداد معاملات را از آن خود کرده اند. پس از آن خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ متر مربع با سهم ۲۶.۸ درصد در رده دوم تعداد معاملات قرار گرفته اند.

در آذرماه امسال بالاترین میزان رشد قیمت در بین تمام دامنه‌های متراژی به واحدهای کمتر از ۴۰ متر مربع اختصاص داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل فشار تقاضا برای واحدهای کمتر از ۸۰ متر مربع، این واحدها از نرخ بالاتری نسبت به دیگر گروه‌های متراژی برخوردارند. به طور مثال یک واحد ۵۰ متری نوساز در محله جنت‌آباد متری ۲۲ میلیون تومان آگهی شده، در حالی که در آگهی دیگری یک واحد ۱۱۰ متری نوساز در همین منطقه متری ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آذرماه امسال واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع بیشترین رشد قیمت را به میزان ۴۷ درصد و واحدهای ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع کمترین میزان رشد قیمت را به میزان ۱۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرده‌اند.

توزیع تعداد معاملات مسکن بر حسب سطح زیربنای واحد مسکونی در آذرماه ۹۸ نشان می‌دهد بیشترین تعداد معاملات در واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۸۰ متر مربع با سهم  ۲۷.۸ درصد ثبت شده و واحدهای با زیربنای ۴۰ تا ۶۰، ۸۰ تا ۱۰۰ و ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۲۶.۸، ۱۷.۹ و ۱۰.۶ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

کمترین تعداد معاملات خرید و فروش خانه در تهران نیز مربوط به واحدهای ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع با سهم ۱.۱ درصد بوده است. واحدهای کمتر از ۴۰ متر مربع نیز با سهم سه درصد از معاملات در رتبه‌ هفتم معاملات در دامنه متراژی قرار گرفته اند.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بالاترین میزان نرخ رشد سالانه قیمت مسکن در آذرماه امسال مربوط به منطقه ۱۹ با ۷۵ درصد بوده است. بعد از آن مناطق ۱۶ و ۲۱ به ترتیب با ۶۹ و ۵۷ درصد قرار داشته‌اند. کمترین میزان رشد قیمت نیز به میزان ۳۰ درصد در منطقه ۳ا روی داده است.

۳ دیدگاه

  1. ملکی

    ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. آدینه

    ۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۱۸ ب٫ظ

    خانه های تا ۲ میلیارد متقاضی بیشتری نسبت به خانه های قیمت های بالاتر دارند

    پاسخ

  3. روزبهانی

    ۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۳:۲۹ ب٫ظ

    بعلت بالا بودن قیمت ها ی مسکن ملت به متراژ های کوچک بیشتر تمایل دارند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…