رونق بازار املاک در مناطق ۵ و ۲۲ تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین گزارش رسمی بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در ماه گذشته حکایت از رونق بازار املاک در مناطق ۵ و ۲۲ تهران دارد. این گزارش نشان می دهد که منطقه ۵ تهران در مرداد ماه بیشترین تعداد معاملات مسکن را داشته است.

به گزارش مجله‎ی دلتا این روزها تقاضا در بازار مسکن به سمت خانه‌های کم متراژ و متناسب با قدرت خرید دهک متوسط جامعه در حال حرکت است. از این رو خانه‌های کمتر از ۱۰۰ متر زودتر به رونق می‌رسند و طبق گفته مسئولان و کارشناسان بازار، خانه‌های لوکس همچنان در دوره رکود خواهند ماند و دوره رکود این خانه ها طولانی‌تر است.

رونق بازار املاک در مناطق 5 و 22 تهران

حال این که آخرین گزارش‌های بانک مرکزی نشان می دهد که در مرداد ماه گذشته از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۸ درصدی از کل معاملات خرید و فروش مسکن، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم های ۱۱.۰ و ۹.۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.  در مجموع ۷۳ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به منطقه شهر به ترتیب مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۴،۸،۱۰، ۷،۱،۱۵ و ۱۱ بوده است.

منطقه ۵ در غرب تهران شامل ناحیه های آیت الله کاشانی، اشرفی اصفهانی، باغ فیض، بلوار تعاون، بلوار فردوس، بولیوار، بیمه، جنت آباد، سازمان برنامه ، ستاری، سردار جنگل، سولقان، شاهین، شهر زیبا، شهران، شهرک اکباتان، شهید مهدی باکری، پونک و پیامبر است.

لازم به ذکر است که به زودی پنجمین آژانس املاک مجموعه دلتا با امکاناتی گسترده و روشی مدرن که مبتنی بر شعار همیشگی دلتا (دلالی علمی املاک در ایران) است، فعالیت خود را در منطقه ۵ و ۲۲ تهران شروع خواهد کرد.

در جدول زیر قیمت خانه های این محلات در متراژهای مختلف آمده است.

متراژ محدوده  قیمت به تومان
۷۵ متر ده ساله پونک ۳۷۵ میلیون
۹۶ متر نوساز جنت آباد ۵۵۰ میلیون
۶۴ متر ده ساله باغ فیض ۲۶۰ میلیون
۸۰ متر ۱۲ ساله شهران ۳۲۰ میلیون
۱۴۱ متر نوساز سردار جنگل ۹۸۷ میلیون
۸۵ متر نوساز بلوار فردوس ۵۲۷ میلیون
۹۰ متر ۱۲ ساله بلوار تعاون ۳۴۰ میلیون
۶۳ متر ۱۰ ساله پیامبر غربی ۲۹۰ میلیون
۸۳ متر ۱۸ ساله سازمان برنامه

۳۱۵ میلیون

منبع: خبرگزاری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…