رکود تورمی با افزایش وام مسکن باز می گردد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

برغم اینکه  وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته از احتمال افزایش سقف وام خرید خانه به ۲۰۰ میلیون تومان خبر داده بود، عضوکمیسیون عمران مجلس می گوید: این کار رکود تورمی بازار مسکن را در پی دارد.

2 27 رکود تورمی با افزایش وام مسکن باز می گردد؟

به گزارش مجله دلتا به نقل ازاقتصاد آنلاین ، هفته گذشته عباس آخوندی  با اشاره به خالی شدن حباب قیمت مسکن طی ۵ سال گذشته

در پاسخ به این پرسش که آیا در سال ۹۷ سقف وام خرید مسکن افزایش می‌یابد، گفته بود  هنوز شورای پول و اعتبار افزایش وام مسکن را تصویب نکرده، اما وزارت راه و شهرسازی  آن را پیشنهاد کرده است .

وی افزود: پیگیر افزایش سقف وام هم هستیم  تا وام ۱۶۰ میلیون تومانی حداقل به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش ‌یابد.

این در حالی است که کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس ، افزایش میزان تسهیلات مسکن را راهکاری مناسب برای ساماندهی بازار نمی داند ، و به گفته او این نوع افزایش بدون در نظر گرفتن سایر مولفه ها به تزریق رکود تورمی به اقتصاد منجر می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رشد سقف وام مسکن باید با ساماندهی نوسان های قیمت در بازارهمسو  باشد، افزود: تا هنگامی  که زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن افزایش و نرخ سود کاهش نیابد ، افزایش سقف وام مسکن  تاثیری در توان خرید مردم نخواهد داشت .

وی با تاکید بر این ‌که دولت باید تسهیلات خانه دار شدن مردم را فراهم کند ، تصریح کرد: ارایه برنامه مشخص برای تولید مسکن به ویژه برای قشرهای  متوسط و ضعیف جامعه بهتر ازهر برنامه ای  دراین حوزه موثر خواهد بود.او خاطر نشان کرد: تسهیلات ارزان برای خانه دار شدن مردم نباید به گران شدن مسکن منجر شود ، از این رو دولت برای جلوگیری از رکود تورمی عرضه این نوع تسهیلات بر بازار، باید با مکانیزم هایی از رشد بی ضابطه نرخ ها جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…