افزایش قیمت دلار و احتمال رکود بازار مسکن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته کارشناس اقتصاد مسکن ، افزایش قیمت دلار رکود بازار مسکن را تشدید خواهد کرد. افشین پروین پور، همچنین از احتمال تاثیر مثبت رشد قیمت دلار برکاهش مقطعی قیمت مسکن خبر داد‌.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه جهان صنعت ،  وی گفت : بطور قطع بخشی از سرمایه‌ های مردم که قرار بود به بخش مسکن برود جذب بازار ارز خواهد شد که این رویداد رونق بخش مسکن را به تاخیر می اندازد.

پروین پورگفت : با توجه به اینکه  بازار ارز هم اکنون سودآورتر و جذاب‌ تر ازسایر بازار‌های اقتصادی است ،‌ احتمال می رود که بسیاری از مالکان برای ورود به بازار ارز، املاک خود را با تخفیف به فروش برسانند ‌واین موضوع به سود مصرف ‌کنندگان واقعی مسکن خواهد بود‌.

2 25 افزایش قیمت دلار و احتمال رکود بازار مسکن

در عین حال نایب‌ رییس اتحادیه مشاوران املاک نیز با اشاره به اینکه نوسان های نرخ ارز  و افزایش قیمت دلار یک بار در بهمن ماه پارسال بر بازار مسکن تاثیر گذاشته خاطر نشان کرد:بعید است در این بازه زمانی دوباره با رشد قیمت مسکن روبه رو شویم ،

حسام عقبایی ، با اشاره به افزایش قیمت دلار و تاثیرات آن بر بخش مسکن تصریح کرد: احتمال نمی رود بخش مسکن به این نوسان ها به سرعت واکنش نشان دهد.

نایب ‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در تابستان امسال قیمت مسکن حداکثر تا سقف تورم رشد کند، اظهارداشت: بررسی‌های نشان می‌دهد که میزان مراجعات مردم برای خرید خانه افزایش یافته ، اما از آنجا که قیمت ها هنوزتثبیت نشده است خریداران برای خرید خانه  تا حدودی تردید دارند‌.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ در ۳:۴۴ ب٫ظ

    احوال مریض از فشارش پیداست
    از رنگ رخ زرد و نزارش پیداست
    آغاز بهار بود و ما تحت فشار …
    سالی که نکوست از دلارش پیداست!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…