خرید آپارتمان در امانیه ؛ محله‌ای با قیمت‌های معقول در شمال تهران

۲
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
محله امانیه از محله‌های خوش آب و هوای شمال تهران بوده که مراکز اداری و تجاری بسیاری را در قلب خود جای داده است.
خرید آپارتمان در امانیه

محله امانیه محله‌ای با دسترسی فوق‌العاده در منطقه ۳ شهرداری تهران است. اگرچه دسترسی مطلوب این محله به مراکز متعدد تجاری و اداری، طی روز رفت و آمد را به این منطقه افزایش داده و آن را نسبت به دیگر محله‌های شمال تهران شلوغ‌تر کرده است، اما مجاورت امانیه با امکانات رفاهی، درمانی و تفریحی در کنار فاصله کوتاه این محله با خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، خرید آپارتمان در امانیه را به یک “ضرورت” در میان متقاضیان خرید مسکن در شمال شهر تبدیل کرده است. بخش بزرگی از بافت محله امانیه را بافت تجاری و اداری تشکیل می‌دهد؛ از این رو، ساختمان‌ها و برج‌های اداری-تجاری و مراکز تجاری لوکس در این محله بسیار به چشم می‌خورد. با مجله دلتا در معرفی محله امانیه همراه باشید.

امانیه در گذشته

تپه‌های امانیه در زمان قاجار محدوده خارج از شهر و خالی از سکنه بوده است. اولین جرقه‌های توسعه در امانیه را باید در دهه ۳۰ و ۴۰ و با احداث بزرگراه مدرس جست‌وجو کرد که در این محله باغ‌های بزرگ و منازل مسکونی بسیاری بنا شد.

دسترسی به امانیه

امانیه از شمال به بزرگراه مدرس، بزرگراه چمران و پل پارک وی، از جنوب به بلوار آرش و بلوار اسفندیار، از غرب به پارک ملت و شهرک سئول و از شرق به بزرگراه مدرس محدود می‌شود. بنابراین محله امانیه از نظر دسترسی به نقاط مختف پایتخت از مزیت نسبی برخوردار است و تردد در امانیه با خودروی شخصی مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد خواهد کرد.

از خیابان‌های مهم این محله می‌توان به کمبوجیه، طاهر، گلستان و  امانپور اشاره کرد.

متروی تجریش در شمال امانیه و متروی صدر و قلهک در سمت شرقی محله امانیه قرار دارند و شما می‌توانید برای دسترسی به این محله از این ایستگاه‌ها استفاده کنید. ضمن آنکه خطوط اتوبوسرانی نیز در اطراف محله امانیه فعال است و ایستگاه‌های واقع در بلوار نلسون ماندلا و خیابان ولیعصر (خطوط اتوبوس‌ مسیر تجریش – راه‌آهن و  چهارراه پارک وی – راه‌آهن) شما را به این محله خواهد رساند.

مراکز خرید

مرکز خرید جام‌جم: از مراکز گران‌قیمت تجاری تهران است که به عرضه اجناس عمدتا خارجی می‌پردازد. این مرکز خرید در خیابان ولی عصر و روبه‌روی سازمان صدا و سیما قرار دارد.

بازارچه صفویه: این بازارچه در خیابان ولیعصر و روبروی پارک ملت قرار دارد. بیشتر فروشگاه‌های بازارچه صفویه را انواع پوشاک و کیف و کفش و صنایع دستی تشکیل داده است. این بازارچه با معماری هنرمندانه خود یک بنای تاریخی و هنری نیز به شمار می‌رود.

مرکز خرید الهیه: این مرکز خرید با قرار گرفتن درخیابان نلسون ماندلا و مجاورت با بزرگراه شهید مدرس به آسانی قابل دسترسی است و واحدهای تجاری آن عمدتا در فروش برندهای معتبر داخلی و خارجی پوشاک و کیف و کفش فعالیت دارد.

بازارچه صفویه امانیه

مکان‌های مهم در امانیه

یکی از نکات جالب توجه درباره محله امانیه استقرار تعداد زیادی از مراکز مهم دولتی و اداری در این محدوده است. مراکز مهم دولتی مانند سازمان صدا و سیما، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، صندوق بازنشستگی، ساختمان اداری صدا و سیما و سازمان مدیریت صنعتی بر اهمیت این منطقه افزوده است. محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور هم در سمت غربی امانیه قرار گرفته است. به‌علاوه، وجود سفارت‌های ایتالیا، عمان، مکزیک، جمهوری یونان، کنیا، اروگوئه، سوریه و قطر در این محله، ضریب امنیت آن را بالا برده است. بیمارستان خاتم‌الانبیا و بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی نیز از مراکز درمانی هستند که پاسخگوی نیازهای درمانی و خدماتی ساکنان محله امانیه و محله‌های اطراف آن خواهند بود.

مراکز تفریحی و ورزشی

  • پارک ملت: از پارک‌های معروف و بزرگ تهران است که در سمت جنوبی محله امانیه قرار دارد.
  • باشگاه انقلاب: در طرف غرب محله امانیه واقع شده و اگر اهل ورزش باشید می‌توانید به این باشگاه سری بزنید.

رهن و اجاره آپارتمان در امانیه

با جست‌وجوی ملکی در محله امانیه به راحتی متوجه خواهید شد که در این محله آپارتمان‌های بسیاری برای رهن عرضه شده‌اند. رهن یک واحد مسکونی در امانیه بین ۴۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه دارد. برای رهن و اجاره آپارتمان در این محله نیز حداقل ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه لازم است و حدود قیمت اجاره نیز بسته به متراژ و موقعیت ساختمان مبلغی مابین سه تا ۱۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

با مراجعه به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‌توانید با صرف زمان اندکی به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت رهن و اجاره آپارتمان در امانیه ایـــنجــــا کلیک کنید.

محله امانیه تهران

خرید آپارتمان در امانیه

میانگین متراژ واحدهای آپارتمانی امانیه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر است، اما شما با خرید خانه در امانیه این شانس را دارید تا آپارتمان خود را از بین واحدهایی با متراژ ۶۰ یا ۷۰ متر پیدا کنید، متراژی که معمولا در بازار مسکن محله‌های شمالی تهران کمتر وجود دارد. به طور کلی امانیه را می‌توان محله‌ای با قیمت معقول در شمال تهران دانست. قیمت یک واحد آپارتمان مناسب در پایین‌ترین حد خود حدود ۲۵ میلیون تومان است و تا ۳۵ و ۴۰ میلیون هم بالا خواهد رفت، اما عمده آپارتمان‌های امانیه در دامنه قیمتی ۲۸ تا ۳۴ میلیون تومان برای هر متر مربع قرار دارند. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در امانیه نیز می‌توانید اینجا کلیک کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۲۰ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۳۰ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق٫ظ

    دسترسی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…