سوپ گندم؛ پیش‌غذایی مقوی برای درمان سرماخوردگی

1
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سوپ گندم نوعی سوپ ساده و سبک است که خواص زیادی برای بدن دارد و در مدت زمان کمی آماده می‌شود.
سوپ گندم

سوپ، جزو پیش غذاهایی است که علاوه بر تنوع در پخت، بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و برای سلامتی نیز بسیار مفید است خصوصا در این روزهای سر سال که پیش روی داریم؛ همنطور که گفتیم روش‌های مختلفی برای پخت سوپ وجود دارد و شما می‌توانید انواع سوپ مانند سوپ جو پرک، سوپ شیر، سوپ مرغ و … را در خانه درست کنید؛ اما سوپ گندم جزو پیش غذاهای بسیار خوشمزه و مجلسی است که می‌توانید از آن در مجالس خاص خود نیز استفاده کنید؛ چرا که کمتر کسی است که این مدل سوپ را دوست نداشته باشد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا متفاوت‌ترین طرز تهیه سوپ گندم رستورانی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ گندم

برای تهیه این سوپ مقوی و خوشمزه به یک پیمانه گندم پوست کنده، یک عدد پیاز، یک عدد سینه مرغ، یک عدد هویج، دو پیمانه جعفری خرد شده، یک عدد ساقه کرفس و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و رزدچوبه نیازمندیم.

طرز تهیه سوپ گندم

طرز تهیه سوپ گندم

این مدل سوپ را می‌توان به روش‌های مختلفی طبخ کرد و انتخاب مواد اولیه کاملا به ذائقه شما بستگی دارد؛ اما به یاد داشته باشید که استفاده از سینه مرغ می‌تواند طعم این سوپ را بسیار لذیذتر کند؛ سوپ گندم برای سرماخوردگی بسیار مفید است و در مدت زمان کمی آماده می‎‌‌شود؛ تنها کافی است به شیوه زیر عمل کنید.

مرحله اول

برای لعاب‌دار شدن سوپ و بهتر جا افتادن آن، لازم است که گنئم‌ها را از شب قبل در آب خیس کنید تا به خوبی نرم شود؛ سپس در یک ظرف مناسب پیاز را نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود.

مطلب پیشنهادی:  خواص باورنکردنی کشک

مرحله دوم تهیه سوپ گندم

بعد از آنکه پیازها سبک شدند، گوشت مرغ را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا بوی زهم مرغ از بین برود؛ سپس در این مرحله زردچوبه و باقی ادوبه‌ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا عطر ادویه‌ها در فضا آزاد شود.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه سوپ گندم اگر دوست دارید می‌توانید به آن رب اضافه کرده و اجازه دهید تا رنگ رب آزاد شود و بوی خامی آن گرفته شود؛ بعد از سرخ شدن رب، هویج و کرفس را که از قبل به صورت نگینی خرد کردید به آن اضافه کنید.

سوپ گندم

مرحله چهارم

بعد از ترکیب شدن مواد اکنون زمان به اضافه کردن گندم‌های خیس شده رسیده است؛ بعد از آنکه گندم را با مواد دیگر ترکیب کردید، مقداری آب درون قابلمه ریخته و درب آن را بگذارید تا سوپ به غلظت دلخواه برسد.

مرحله پایانی

بعد از گذشت 30 دقیقه درب قابلمه را بردارید و در صورتی که غلظت سوپ به اندازه دلخواه رسیده بود، مقداری قارچ ورقه‌ای شده و یک قاشق جعفری خرد شده به آن اضافه کرده و اجازه دهید سوپ به مدت 10 دقیقه دیگر بجوشد تا طعم جعفری به خرد آن برود؛ در نهایت بعد از گذشت این مدت زمان سوپ شما آماده است و می‌توانید به همراه آب لیمو نوش‌جان کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    22 آبان 1402 در 1:42 ب.ظ

    خیلی خوشمزه وخوب بوددستتون دردنکنه اما من درحین پخت جعفری دردستور۲ پیمانه بوددرعمل فرمودید۱ق،غ من ۱پ

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

نحوه ست کردن طلا با لباس

ست کردن طلا با لباس شاید در نگاه اول بی‌اهمیت باشد؛ اما دراین‌رابطه باید بگوییم که نحوه ست…