خواص روغن خردل برای سلامتی

۰
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
با روغن خردل زیباتر شوید. درباره خواص درمانی و زیبایی روغن خردل چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-روغن-خردل

خردل و روغن آن را دست کم نگیرید. درباره خواص روغن خردل چه می‌دانید؟ آیا می‌دانستید که خردل یک ماده لاغر کننده است؟ استفاده از روغن خردل در رایحه درمانی می‌تواند بسیاری از مشکلات و بیماری‌های خاص مثل استرس، چاقی، مشکلات تنفسی، ضعف حافظه و …. را رفع کند.

در میان روغن‌های گیاهی متنوع مثل روغن زیتون، روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن کنجد، روغن شتر مرغ، روغن فندق، روغن ماهی، روغن کلزا، روغن هسته انار، انگور و … برای یک بار هم که شده روغن خردل را امتحان کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص جادویی و بی‌نظیر روغن خردل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

خردل

روغن خردل چیست؟ 

روغن خردل از دانه‌های گیاه خردل استخراج می‌شود. معمولا در کشورهای ناحیه شرقی از روغن خردل در پخت و پز استفاده می‌شود؛ البته بهتر است از این روغن گیاهی بیشتر به صورت موضعی استفاده کنید.

بهتر است نام این روغن گیاهی را مثل روغن زیتون و روغن آرگان، روغن زیبایی و سلامتی بنامیم؛ چون هم باعث زیبایی پوست و مو و دندان‌ها می‌شود و هم سلامت بدن را در مقابل بیماری‌های مختلف تضمین می‌کند.

انواع خردل 

گیاه و دانه خردل انواع متنوعی مثل خردل زرد، آبجوی آمریکایی، دیژون، شیرین، عسلی، میوه‌ای، تند، ایرلندی، استرالیایی و روسی دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند اثر متفاوتی بر سلامت و زیبایی شما بگذارند.

خواص دانه خردل

ویتامین های روغن خردل ( ارزش غذایی خردل ) 

روغن خردل مثل روغن کنجد بسیار مغذی است. این روغن گیاهی حاوی ۶۰ درصد چربی غیر اشباع و ۱۲ درصد چربی اشباع شده است. روغن خردل به عنوان یک منبع غنی سبزیجات، حاوی اسید آلفا لینولنیک و اسید چرب امگا ۳ ماده ضروری و مهمی تلقی می‌شود.

دانه خردل

خواص روغن خردل در طب سنتی 

درباره لاغری و زیبایی پوست و مو به عنوان یکی از خواص روغن خردل کم و بیش صحبت کردیم البته فواید دیگر این روغن گیاهی شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ با ما همچنان همراه باشید.

  • فواید روغن خردل برای زیبایی 

ایام عید و تعطیلات نوروزی نزدیک است؛ روغن خردل مثل روغن آرگان و دیگر روغن‌های گیاهی پوست و موی شما را زیباتر از قبل خواهد کرد،  برای تغییر آماده‌اید؟ فقط کافی است که یک بار آن را امتحان کنید.

  1. خردل برای زیبایی پوست صورت ( ماسک خردل )

روغن خردل حکم وازلین را دارد و می‌تواند لب های ترک خورده شما را نرم کند. خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی این روغن لک‌ها و جوش‌های پوستی را برطرف می‌کند. برای نرم کردن پوست صورت، ترکیبی از روغن خردل و روغن نارگیل را روی پوست خود بگذارید و این ناحیه را ۵ تا ۶ دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید؛ پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

برای تهیه ماسک خردل، یک قاشق چای‌خوری ماست، چند قطره آبلیمو، روغن خردل و آرد نخودچی را مخلوط کنید و روی پوست خود قرار دهید.

  1.  روغن خردل برای ماساژ موی سر

روغن خردل مثل آب پیاز باعث تحریک مو و رشد آن می‌شود و بسیاری از بیماری‌های مربوط به مو مثل شوره، سفیدی مو، شپش، ریزش مو و کچلی را برطرف می‌کند.

ماساژ دادن پوست سر با روغن خردل باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود. این روغن گیاهی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به ویژه بتاکاروتن است که برای رشد مو یک گزینه عالی است. ماساژ مو با این روغن گیاهی در کنار روغن نارگیل و فندق با مواد مغذی، آهن، اسیدهای چرب، کلسیم و منیزیم رشد موها را افزایش می‌دهد.

  1. بهداشت دهان و دندان ( روغن خردل و زردچوبه )

ترکیب طبیعی روغن خردل و زردچوبه با خاصیت ضد التهابی باعث سفید شدن دندان ها می‌شود. اگر یک جرم گیر طبیعی مثل روغن نارگیل برای دندان‌های خود می‌خواهید، این ترکیب جادویی را هنگام مسواک زدن امتحان کنید.

  1. خواص روغن خراطین و روغن خردل برای چاقی صورت

ترکیب جادویی روغن‌های گیاهی مثل روغن خراطین و روغن خردل و ماساژ صورت با آن‌ها به دلیل مواد مغذی که دارند می‌تواند گونه و صورت شما را چاق و پر کند؛ درست مثل سیب زمینی.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره خواص روغن‌های گیاهی به مقاله ” درمان با روغن های گیاهی به روش طب سنتی ” مراجعه کنید.

گیاه خردل

  • فواید درمانی روغن خردل 

بعد از موارد زیبایی که مطرح شد، حالا نوبت به فواید درمانی و پزشکی روغن خردل می‌رسد. درباره خواص درمانی روغن خردل چه می‌دانید؟ این روغن گیاهی سلامت قلب را تضمین می‌کند، آنتی اکسیدان‌های طبیعی آن ضد سرماخوردگی و عفونت‌های بدن است؛ همانطور که گفتیم، بهتر است از این روغن بیشتر به صورت موضعی یا بخور و رایحه درمانی استفاده کنید.

  1. خردل ؛ روغن ضد سرطان

روغن موجود در دانههای خردل حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک است که وقتی به اسید چرب امگا ۳ تبدیل می‌شود، از سرطان روده و معده جلوگیری می‌کند.

  1. کاهش کلسترول

روغن خردل حاوی مقدار زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. این چربی‌های مفید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی و کلسترول بد را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند؛ البته در مصرف آن نباید زیاده‌روی کنید.

  1. درمان سرماخوردگی با خردل

اگر سرفه و گلودرد دارید یا عفونت‌های ویروسی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی به بدن شما حمله کرده است؛ بخور و رایحه درمانی با روغن‌های گیاهی مثل روغن خردل و کافور می‌تواند سرفه و گلودرد شما را درمان کند. ترکیب روغن خردل و دانه زیره سیاه در آب جوش و استفاده از این بخور گیاهی خلط سینه و مشکلات تنفسی را درمان می‌کند.

  1. روغن خردل برای کاهش درد مفاصل

ماساژ درمانی با انواع مختلف از روغن‌های گیاهی می‌تواند درمان کننده دردهای مفصلی و آرتروز باشد. روغن خردل حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ است که به عنوان ماده ضد التهاب عمل می‎کند و سفتی عضلات مفصلی و درد ناشی از آرتروز را کاهش می‎دهد.

  1. درمان افسردگی و بهبود عملکرد مغز

غلظت بالای اسیدهای چرب موجود در روغن خردل مانند روغن نعناع باعث افزایش عملکرد مغز می‌شود و به درمان افسردگی کمک می‎کند. برای این منظور، شما می‌توانید از رایحه این روغن گیاهی استفاده کنید.

  1. خواص روغن خردل برای لاغری

دانه‌های خردل و عصاره آن می‌تواند میزان متابولیسم بدن را افزایش دهد. با مصرف روزانه ۳ قاشق چای‎خوری خردل به راحتی چربی سوزی کنید. وجود ماده ایزوتیوسیانات در این روغن گیاهی، سطح هورمون افدرین ( چربی سوز طبیعی بدن ) را افزایش می‎دهد.

خردل

عوارض و مضرات روغن خردل 

زنان باردار باید از مصرف روغن خردل اجتناب کنند؛ زیرا این روغن گیاهی حاوی ترکیبات شیمیایی است که می‌تواند برای مادر و جنین مضر باشد و منجر به سقط جنین شود.

طرز تهیه روغن خردل در خانه 

بهتر است عصاره گیاهی دانه‌های خردل را در منزل و با روش‌های طبیعی استخراج کنید؛ به طور کلی، دو راه برای تهیه روغن خردل وجود دارد؛ روش اول این است که دانه های خردل را برای استخراج روغن فشار دهید و عصاره آن را به روش دستی خارج کنید؛ روش دوم این است که دانه‌ها را تمیز و آن‌ها را با آب مخلوط کنید؛ سپس روغن آن را با عمل تقطیر به دست آورید.

نظر شما درباره این روغن گیاهی چیست؟ خواص درمانی یا خواص زیبایی روغن خردل؟ شما کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم که این روغن گیاهی را برای یک بار هم شده امتحان کنید تا معجزه زیبایی و درمانی آن را با چشمان خود ببینید.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره روغن‌های گیاهی و زیبایی به مقاله ” روغن شتر مرغ ؛ مناسب پوست، مو و ناخن ” مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…