پنکیک آرایشی چیست؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پنکیک محصولی پودری است که برای تثبیت آرایش از آن استفاده می‌کنند. در ادامه با این محصول آشنا خواهید شد.
پنکیک آرایشی

پنکیک آرایشی نوعی پودر است که برای میکاپ صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول، آرایش را طبیعی جلوه می‌دهد و به عنوان فیکساتور برای تثبیت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ایجاد آکنه جلوگیری و چربی را به خوبی کنترل می‌کند. برای کسب اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌های پنکیک خوب و انتخاب بهترین نوع آن این مطلب مجله دلتا را مطالعه کنید.

پنکیک آرایشی چیست؟

پوست صورت در اثر عوامل زیادی ممکن است دچار لک، تیرگی، آفتاب سوختگی، جوش، چروک و … شود. درمان این مشکلات زمان بر است و در بعضی موارد ممکن نیست. استفاده از کرم پودر و پنکیک آرایشی به داشتن ظاهری جذاب، آرایشی بی‌نقص و یکدست کمک می‌کند.

پنکیک، پودری فشرده و مات است که در برابر تعریق و گرما کیفیت آرایش را حفظ می‌کند. تثبیت آرایش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیش‌تر افراد است؛ زیرا با وجود عوامل بیرونی بسیار کیفیت آرایش به راحتی افت پیدا می‌کند.

از مهم‌ترین دلایل بروز آکنه، بالا بودن سطح چربی پوست است؛ بنابراین استفاده از پنکیک به جای کرم پودر، روی پوست‌های چرب که به دلیل بالا بودن سطح چربی، احتمال جوش زدن بالاست و آرایش به سرعت محو می‌شود و ظاهری نامناسب پیدا می‌کند، راهی مناسبی برای حل مشکل است.

پنکک صورت

پنکیک آرایشی مناسب پوست خشک، چربی کم‌تری به خود جذب می‌کند و مانع ایجاد خطوط روی صورت می‌شود. این مدل، معمولا سبک است و جنسی غیر مات دارد و صورت را کمی براق‌تر نشان می‌دهد.

استفاده از پنکیک در مرحله زیرسازی آرایش صورت می‌گیرد. ابتدا کرم پودر را برای پوشاندن سطح پوست به کار می‌برند و سپس پنکیک را با استفاده از پد آرایشی برای تثبیت روی آن می‌زنند. پنکیک به دلیل داشتن فرم فشرده نمی‌ریزد، روی صورت گلوله نمی‌شود و چربی اضافی کرم پودر را جذب می‌کند. این محصول مانع برق زدن پوست صورت می‌شود.

زدن پنکیک باعث می‌شود آرایش برای مدت طولانی‌تری روی پوست بماند و با پوشاندن منافذ از تجمع آلودگی و نمای پرتقالی پوست جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای جلوگیری از آسیب دیدن و تقویت پوست توصیه می‌کنیم مطلب “ماسک آلوورا ؛ آبرسان قوی پوست” را مطالعه کنید.

طرز استفاده از پنکیک

  1. صورت خود را با یک پاک کننده خوب مانند میسلار واتر پاکسازی کنید.
  2. در مرحله بعدی در صورت داشتن پوست خشک، برای نرم شدن صورت و حفظ رطوبت با یک مرطوب کننده تمام سطح پوست را به آرامی ماساژ دهید. ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا به طور کامل جذب پوست شود.
  3. از آنجا که پنکیک جنسی خشک و سفت دارد، پد مخصوص را کمی مرطوب کنید، سپس با استفاده از آن، پنکیک را روی صورت بزنید.
  4. تمام سطح صورت را به طور کامل پوشش دهید تا پوست به طور کامل یک رنگ شود و ناهمواری روی آن باقی نماند.
  5. برای یکدست به نظر رسیدن آرایش حتما پنکیک را روی گردن نیز استفاده کنید.

پنکیک صورت

انتخاب بهترین پنکیک آرایشی

مانند سایر محصولات آرایشی پنکیک نیز برای انواع پوست‌های مختلف از جمله پوست خشک، چرب، معمولی و حساس و همچنین افرادی با پوست  سبزه، سفید، گندمی و برنزه تولید می‌شود. پنکیک مناسب شما باید با پوست جنس پوست صورت متناسب باشد تا به خوبی جذب بافت شود. علاوه بر این هم‌رنگ بودن پنکیک با تناژ چهره سبب می‌شود آرایش شما طبیعی به نظر برسد و حالتی مصنوعی نداشته باشد.

زدن پنکیک روی کرم پودر اثربخشی آن را کاهش می‌دهد، می‌توانید برای جلوگیری از این اتفاق، پنکیک های SPF دار را تهیه کنید. همان‌طور که در مطلب “بهترین طریقه مصرف کرم ضد آفتاب” اشاره کردیم، SPF به فاکتور محفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید گفته می‌شود.

نتیجه گیری

انتخاب محصولات آرایشی با کیفیت و به ویژه پنکیک سازگار با بافت صورت نه فقط برای داشتن آرایشی با کیفیت دارای اهمیت است، بلکه از ایجاد آلرژی و بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند. هنگام خرید پنکیک حتما به داشتن مجوز بهداشتی روی آن دقت کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۶ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۴۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. صلابت

    ۲۶ دی ۱۳۹۸ در ۷:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…