خواص سرکه بالزامیک ؛ چاشنی لاغری

۶
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سالاد سبزیجات را بدون سس و سرکه بالزامیک میل نکنید! درباره خواص سرکه بالزامیک چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-سرکه-بالزامیک

سرکه بالزامیک بخورید. درباره خواص سرکه بالزامیک چه می‌دانید؟ بعد از سرکه سیب و سرکه انگور، سس و سرکه بالزامیک یک چاشنی بسیار مفید و خوشمزه برای لاغری و هضم غذا است. اصلا خوردن سالاد سبزیجات خانگی بدون سرکه بالزامیک هیچ لطفی ندارد!

 اگر می‌خواهید فیبر طبیعی دریافت کنید، از این به بعد، در کنار چاشنی‌ های خانگی مثل سیر ترشی، خیار شور، زیتون و سبزی خوردن از سالاد های مختلف با سس و سرکه بالزامیک هم استفاده کنید؛ صفحه سلامتی مجله دلتا این بار از خواص سرکه بالزامیک با شما سخن می‌گوید، با ما همراه باشید.

فواید سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک چیست؟ 

سرکه بالزامیک با نام اختصاری  ABT یکی از محصولات غذایی و چاشنی‌های خوشمزه کشور ایتالیا است و قدمت آن به دوران رم باستان باز می‌گردد. درواقع سرکه‌ بالزامیک نوعی سرکه به ‌رنگ قهوه‌ای تیره است که با استفاده از آب انگور تولید می‌شود.

از سرکه و سس بالزامیک به دلیل طعم خوشایند آن در بسیاری از غذاها و سالادها استفاده می‌شود؛ شما می‌توانید به راحتی یک بشقاب سالاد ایتالیایی با سس و سرکه بالزامیک میل کنید، بدون آنکه ذره‌ای چاق شوید. در ادامه درباره خواص سرکه بالزامیک بیشتر صحبت می‌کنیم.

سرکه سیب

خواص سرکه بالزامیک 

درباره خواص سرکه بالزامیک چه می‌دانید؟ سس و سرکه بالزامیک در چه غذاها و سالادهایی استفاده می‌شود؟ این چاشنی سالادهای خانگی در کنار روغن زیتون و روغن کنجد کاربرد زیادی برای لاغری و سلامت بدن دارد. بیایید تا با فواید سرکه بالزامیک بیشتر آشنا شویم.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره زیبایی با روغن زیتون به مقاله ” فواید روغن زیتون برای مو ” مراجعه کنید.

  • مصرف سس و سرکه بالزامیک برای لاغری

همانطور که گفتیم، مصرف سس و سرکه بالزامیک باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. سرکه بالزامیک مراحل هضم غذا را کند می‌کند؛ در نتیجه شما چاق نخواهید شد. اگر به مصرف فیبر و خوردن انواع مختلف سالاد سبزیجات در رژیم لاغری یا رژیم گیاهخواری علاقه دارید، در کنار روغن زیتون، سس مایونز کم چرب و دیگر چاشنی‌های خوش عطر خانگی از این ماده غذایی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره رژیم گیاهخواری به مقاله ” چگونه گیاه خوار شویم ” مراجعه کنید.

  • فواید سرکه بالزامیک برای کلسترول

سرکه بالزامیک با آنتی اکسیدان‌های طبیعی که دارد، دشمن رادیکال‌های آزاد است. طبق تحقیق دانشمندان، سرکه بالزامیک می‌تواند اکسیداسیون کلسترول بد را کاهش دهد و از تشکیل پلاک در سرخرگ‌ها جلوگیری کند.

  • خاصیت سرکه بالزامیک در کنترل فشار خون

برای کنترل و بهبود فشار خون سرکه بالزامیک مصرف کنید. آنتی اکسیدان‌های فراوان این چاشنی مثل سیر ترشی برای سلامت بدن بسیار مفید است؛ وجود همین آنتی اکسیدان‌های طبیعی از تخریب سلول‌ها و عروق خونی جلوگیری می‌کند و باعث بهبود فشار خون می‌شود.

  • کنترل قند خون با سرکه بالزامیک

برای کنترل و درمان دیابت از بامیه، سرکه سیب و سرکه بالزامیک استفاده کنید. سرکه بالزامیک باعث بهبود حساسیت به انسولین می‌شود. این ماده گلایسمی پایینی دارد و باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود البته در مصرف آن نباید زیاده‌روی کنید. اگر مشکل دیابت دارید، هنگام خرید سرکه بالزامیک به برچسب آن توجه کنید. از خرید سرکه‌هایی که به آنها رنگ یا شکر افزوده شده است، بپرهیزید.

  • بالزامیک تضمین کننده سلامت روده و معده

همانطور که گفتیم، اسید استیک موجود در سرکه بالزامیک، ترکیبی فعال و پروبیوتیک است که می‌تواند به هضم غذا کمک کند. پروبیوتیک یا همان باکتری‌های مفید، سلامت روده را افزایش می‌دهند و به هضم غذا کمک می‌کنند؛ چه گزینه‌ای بهتر از سرکه بالزامیک؟

بالزامیک علاوه بر احساس سیری و کمک به هضم غذا، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. با مصرف سرکه بالزامیک می‌توان از بازگشت اسید معده به مری ( رفلاکس معده ) و سوزش آن جلوگیری کرد.

سرکه بالزامیک

  • سلامت قلب با معجون سرکه سیب و بالزامیک

سرکه بالزامیک حاوی پلی فنول‌هایی است که می‌توانند سیستم گردش خون را بهبود بخشند. این سرکه به ‌دلیل اینکه از انگور تهیه شده است، مثل روغن کنجد و سرکه سیب می‌تواند جلوی حملات قلبی را بگیرد و از ایجاد پلاکت در رگ‌های خونی جلوگیری کند.

برای تضمین سلامت قلب و باز شدن عروق خونی می‌توانید یک بشقاب سالاد سبزیجات خانگی را به همراه مخلوطی از سرکه سیب و بالزامیک  امتحان کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره خواص سرکه سیب به مقاله ” سرکه سیب درمان کننده هزار و یک درد ”  مراجعه کنید.

  • خواص سرکه بالزامیک برای پوست

انواع مختلف سرکه مثل سرکه سیب و انگور در کنار آبلیمو و آبغوره می‌توانند به درمان جوش و آکنه کمک کنند. سرکه بالزامیک حاوی ترکیبات ضد میکروبی، اسید استیک و آنتی اکسیدان‌های طبیعی است. استفاده مداوم از این سرکه در انواع مختلف سالاد و غذاها باعث درخشندگی پوست و چهره می‌شود.

بهتر است از این ماده مغذی در ماسک‌های خانگی استفاده کنید و سرکه بالزامیک را به طور مستقیم روی پوست خود نمالید؛ به جای این کار در رژیم غذایی خود از انواع مختلف سرکه‌ها استفاده کنید تا پوست شما تمیز و روشن شود.

  • خواص سرکه بالزامیک برای کبد

سرکه و انواع مختلف آن خاصیت ضد التهابی دارد که می‌تواند سموم بدن به خصوص کبد را از بین ببرد. همچنین بالزامیک به درمان زخم و جای جراحت کمک می‌کند. این ماده غذایی ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس است؛ در نتیجه زخم‌های عفونی بدن را بهبود می‌بخشد.

سرکه بالزامیک

طرز تهیه سرکه بالزامیک خانگی 

برای تهیه این سرکه، آب انگور را به مدت ۳۶ تا ۴۰ ساعت در معرض حرارت ۸۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهند تا حجم آن در اثر تبخیر کاهش پیدا کند و شیرینی آن زیاد شود. در مرحله بعد، با افزودن مخمر به آب انگور، قند آن تخمیر شده و به الکل تبدیل می‌شود؛ توجه داشته باشید که حداقل ۳ سال طول می‌کشد تا سرکه خانگی شما برسد.

سس و سرکه بالزامیک در چه غذاهایی استفاده می شود؟ 

قطعا تهیه سالاد و غذا با سرکه بالزامیک بسیار متفاوت و خوشمزه خواهد شد. این چاشنی خوشمزه و رژیمی در غذاهای مختلف مثل خوراک مرغ با سس بالزامیک، خوراک سبزیجات تنوری و حتی خوراک ماهی استفاده می‌شود، به شما قول می‌دهیم که اگر یک بار طعم این ماده غذایی را در گوشت و انواع مختلف از سالاد سبزیجات بچشید، سراغ چاشنی‌های دیگر نخواهید رفت.

بالزامیک چیست

عوارض و مضرات سرکه بالزامیک ( بالزامیک ) 

از هیچ ماده غذایی نباید بیش از حد استفاده کرد. مصرف سرکه بالزامیک خام باعث تورم گلو، سوزش و صدمه به مری می‌شود. همچنین ممکن است با آسیب زدن به جداره‌ معده باعث درد مزمن در این ناحیه شود.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره گیاهخواری در رستوران‌های معروف به مقاله ” ۹ رستوران گیاهی تهران برای گردشگران وگان ” مراجعه کنید.

نظر شما درباره سرکه و انواع مختلف آن چیست؟ اصلا از این چاشنی لاغری به همراه روغن زیتون در انواع سالادهای خانگی استفاده می‌کنید؟ اگر پاسخ شما منفی است، همین حالا رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۲۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. مسعود

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۲۲ ب٫ظ

  4. مسعود

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۲۶ دی ۱۳۹۸ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  6. روزبهانی

    ۲۶ دی ۱۳۹۸ در ۸:۴۰ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…