خانه های ‌کوچک ؛ قیمت کمتر و فروش بیشتر!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 خانه های کوچک این روزها در بازار مسکن مشتریان بیشتری دارند. آمارهای منتشر شده از بازار مسکن تهران  نشان می دهد کماکان ، خانه های کوچک و ارزان مشتری بیشتری دارند.

ازنظر قیمت هر متر مربع، واحدهای ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان  با ۸.۱ درصد و به لحاظ ارزش هر واحد مسکونی نیز واحدهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با سهم ۱۸.۲ درصد بیشترین سهم از معاملات را از آن خود کرده اند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا ، توزیع فراوانی تعداد معاملات برحسب سطح زیربنا نیز نشان می دهد ، واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متر با سهم ۱۴ درصد بالاترین فروش را داشته اند و واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر و۷۰ تا ۸۰ متر مربع به ترتیب با سهم ۱۲.۹ و ۱۲ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

2 22 خانه های ‌کوچک ؛ قیمت کمتر و فروش بیشتر!

در مجموع در اسفند ماه ۹۶ خانه های کوچک با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع ۴۸.۸ درصد از معاملات انجام شده را به خوداختصاص داده اند.

در عین حال  بازار مسکن به گونه ای است که هر ماه به شرایط رکود تورمی نزدیک‌ تر می شود. در اسفندماه میانگین قیمت مسکن در تهران در مقایسه با همین ماه در سال گذشته ، ۲۶ درصد افزایش یافت و به قیمت ۵.۷۶ میلیون تومان در هر متر مربع رسید.

در بعضی مناطق نیز قیمت ها تا ۴۰ درصد رشد کرد. این شرایط حاکی است ، از یک سو تقاضای سوداگری بازار مسکن به سمت بازار ارز

و سکه رفته و از سوی دیگر قیمت مسکن، بخصوص در بخش متراژ وقیمت متوسط ، جهش کرده است.

بنا بر این گزارش ، در اسفند ماه ۹۶ تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ۱۲.۳ هزار واحد رسید که در مقایسه با همین ماه

درسال ۹۵ افزایش اندک ۰.۵ درصد را نشان می دهد.

متوسط قیمت هر متر مربع مسکن درتهران نیز ۵ میلیون  و ۷۶۰ هزارتومان بود که در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۵، ۲۶.۱ درصد افزایش

یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…