میگون که میگن کجاست ؟

۴
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
میگون، خودش به تنهایی یک جای دیدنی است. خوش آب‌و‌هواست و خیلی‌ها آخر هفته‌هاشان را در این منطقه با آن طبیعت بهشتی‌اش می‌گذرانند.
شاخص 15 میگون که میگن کجاست ؟

نمی‌دانم چند بار گذرتان به شهر رودبار قصران افتاده است. همان که اوشان، فشم و میگون است. یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات و مرکز بخش رودبار قصران در استان تهران خودمان. در گفتار عامیانه بیشتر میگون را با نام اوشون فشم می‌شناسند اما این هر سه، اوشان، فشم، میگون باغ‌شهری در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران و در میان رشته کوه البرز قرار گرفته است.

صفحه گردشگری مان قبلاً راجع به هملون و آبشار یخ زده‌اش برایتان گفته است. امروز هم به میگون سر زده. به یک نقطه کوهپایه‌ای و سردسیر که هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در زمستان و پائیز سرد و برفی است. با مجله دلتا در این سفر زمستانی بمانید.

یخ نوردی در میگون تهران

جاهای دیدنی میگون

میگون، خودش به تنهایی یک جای دیدنی است. خوش آب‌و‌هواست و خیلی‌ها آخر هفته‌هاشان را در این منطقه با آن طبیعت بهشتی‌اش می‌گذرانند. زمستان هایش پر برف است. حتماً هنگامی که به پیست اسکی شمشک می‌روید متوجه شده باشید.

  • دره هملون

    در مسیر بعد از غذاخوری دره هملون و در سمت چپ جاده هم مسیری برای کوه‌پیمایی سبک هست که به دره هلمون، آبشار یخی و غارهای منحصر به فردش می‌رسد. چند غار دیگر هم دارد. به خاطر همین غارها هم نامش را همِلون گذاشته اند.
    پیشنهاد مطالعه: می‌توانید برای آشنایی کامل با هملون مطلب “آبشار یخی دره هملون ، یخ نوردی در پایتخت” را مطالعه نمایید.

آبشار یخی دره هملون میگون تهران

بعد از پیاده گردی و عکس گرفتن با غارها به آبشار هملون هم سر بزنید. همچنین چشمه‌های آهنگرک، باغ بالا، پس‌بند، جوزدار، خربزدره و غار چاه زنجیر هم در اطراف شهر میگون قرار دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

بناها و آثار تاریخى در اطراف و در طول مسیر هم هستند مثل آتشگاه قصر دختر (معبد ناهید) در اطراف شکرآب، کاخ انیس‌الدوله از دورهٔ‌ ناصرالدین ‌شاه در اوشان.

مجموعه بناهای شهری و خانه‌های اهالی شهر میگون هم در بدنه دره‌های چهارگانه احداث شده‌اند و آن‌ها هم می‌توانند سوژه‌های عکاسی خوبی برای شما باشند. همچنین ویلاهای زیبایی آنجا ساخته شده که شاید باورتان نشود اینجا هم ایران است!
ویلاهای اوشان فشم میگون

  • هفت چشمه

    هفت چشمه یکی از چشمه‌های پرآبی‌است که در تالارسر میگون قرار دارد. اگر روزهای تعطیل به آن سر بزنید حتماً تعداد قابل توجهی از گردشگران را خواهید دید. از گذشته هم همینطور بوده و هفت چشمه مورد استقبال گردشگران ییلاقی و محلی محسوب می‌شده است، آب گوارایی دارد و در سال‌های اخیر لایروبی شده. تعداد کمتری چشمه دارد اما همه به هم وصل می‌شوند و  به یک حوضچه می‌ریزند.

  • مدرسه بین المللی یخ نوردی

    یک مدرسه یخ نوردی بین المللی حدود ۱۰ سال است که در ورودی دره هملون میگون با ظرفیت چند هزار نفری مشغول به کار است. هر سال میزبان جمعی از ورزشکاران ایران و کشورهای مختلف شده و زمستان‌ها هم مسابقات جهانی یخ نوردی در این مجموعه برگزار می‌شود.
    کلاس‌های آموزشی مقدماتی تا پیشرفته و با بهره‌گیری از امکانات مناسب و مدرن برگزار می‌شود. ورزشکاران از ۸ ساله به بالا می‌توانند آنجا ثبت نام کنند و این مجموعه هم آمادگی دارد در رده های سنی مختلف جذب ورزشکار داشته باشد.
    مدرسه بین المللی یخ نوردی میگون

جاذبه‌های نزدیک میگون

  • غارهای اطراف
    در اطراف میگون، کیقباد در روستاى ایگل، غار چاه زنجیر نزدیک میگون
  • آثار طبیعى ارزشمند
    کوه خاتون بارگاه، گونه‌هاى گیاهى متنوع در لالان
  • روستاها و نقاط تفریحى
    شکرآب، آهار، میگون، ایگل، شمشک، اوشان، رودک، مسیر رودخانهٔ جاجرود
  • مکان‌هاى زیارتى
    امام‌زاده طاهر و زاهد در شکرآب، محمدباقر رودک، مقابرى در شمشک، لالان، میگون، دربندسر

جاذبه های دیدنی رودبار قصران

میگون کجاست؟

آدرس : جاده لشکرک، کیلومتر ۲۳، شهر میگون

گفتیم سه شهر اوشان، فشم و میگون، در کنار هم منطقه «قصران» را می‌سازند و از توابع شمیرانات هستند. فقط ۵۳ کیلومتر با تهران فاصله دارد و می‌توان برای سفری یک روزه رویش حساب کرد.

سواری شخصی: به بزرگراه شهید بابایی بروید و به سمت شرق برانید. از پل استخر به طرف شمال بپیچید و از یک بلوار سربالایی، به سوی سه راه گردنه قوچک برانید.

اگر از تجریش و بزرگراه ارتش به سمت شرق بیایید در آخر بزرگراه ارتش، کنار پارک جنگلی سوهانک، باید مستقیم ادامه دهید تا به همین سه راهی برسید.

رستوران های فشم

گردنه قوچک را به طرف پایین بروید تا به میدان لشگرک رسیده، مسیر سمت چپ را که به طرف اوشان و فشم می‌رود انتخاب کنید و در میدان اصلی فشم دوباره سمت چپ تا به میگون برسید.

تاکسی: در فلکه چهارم تهرانپارس باید سوار تاکسی‌های فشم و میگون شویم.

اتوبوس: از ایستگاه مترو حقانی، برای اینجا اتوبوس هست.

ویلاهای اقامت در میگون

۴ دیدگاه

  1. نامجو

    ۲۶ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۶ دی ۱۳۹۸ در ۲:۲۹ ب٫ظ

      بلی بسیار: )

      پاسخ

  2. روزبهانی

    ۲۶ دی ۱۳۹۸ در ۸:۴۲ ق٫ظ

    منطقه ای خوش آب وهوا

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۶ دی ۱۳۹۸ در ۲:۲۹ ب٫ظ

      بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…