حکم انتصاب محمد علی نجفی شهردار تهران امضا شد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بالاخره در آخرین ساعات روز یک شنبه ۵ شهریور ۹۶ حکم انتصاب محمد علی نجفی شهردار تهران امضا شد  و به این ترتیب روند تایید و تنفیذ انتخاب وی به عنوان شهردار تهران از سوی شورای شهر نهایی گردید.

به گزارش مجله‎ی دلتا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور هوشنگ خندان، معاون وزیر کشور در این باره اظهار داشت: «صدور حکم شهردار تهران در وزارت کشور انجام شده و منتظر طی سایر تشریفات قانونی هستیم.»

کمی قبل از آن پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور گزارش داد که معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برخی خبرسازی های حاشیه ای در خصوص عدم صدور حکم شهردار تهران را تکذیب کرده و گفته است که همه اقدامات و مکاتبات قانونی و اداری لازم برای صدور حکم شهردار تهران، در وزارت کشور انجام شده و به محض طی سایر تشریفات قانونی، حکم آقای نجفی از سوی وزیر کشور امضاء خواهد شد.

وی گفته بود که روز چهارشنبه اول شهریور ماه، بلافاصله پس از انتخاب شهردار تهران در شورای شهر، فوراً دستور لازم از سوی آقای دکتر رحمانی فضلی صادر و تشریفات قانونی مرتبط، مطابق مقررات، پیگیری شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرده بود که: مطابق قانون، حکم انتصاب شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، توسط وزیر کشور صادر می شود که صدور این احکام برابر یک روند قانونی و اداری تعریف شده دنبال می شود و حکم شهردار تهران نیز برابر همین روند قانونی صادر شده است.

گفتنی است که در مدتی که محمد علی نجفی به عنوان شهردار جدید تهران از سوی شورای شهر انتخاب شده بود تا زمان امضای حکم وی از سوی رحمانی فضلی وزیر کشور، واکنش های متعددی در فضاهای مجازی وسایر محافل عمومی نسبت به این تاخیر صورت گرفت. به نظر می رسد با امضای حکم وی برای این شابعات فروکش خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…