«خانهZ» نمونه بارز معماری نوین

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با نوآوری های روزآمد در زمینه معماری هر روزه شاهد ساخت و سازهایی زیبا و ویژه در سراسر جهان هستیم.
معماری نوین

رشد پیوسته علم معماری در سالهای  گذشته تا جایی پیش رفته که گاه حیرت بیننده را از ترکیب عناصر معماری سنتی و مدرن و استفاده از مواد و مصالح بسیار متفاوت در کنار هم جهت طراحی و ساخت یک بنا را بر می انگیزد. این ترکیب های بسیار زیبا توانسته اند تا ارتباطی بسیار مستحکم ما بین این هنر رشد یافته با یکی ازنیازهای اولیه انسان که همان نیاز به مسکنی ایده آل است را برقرار کنند.

به گزارش مجله دلتا، خانه Z در مراکش یکی از این نمونه هاست که توسط  معماری به نام «محمد امین سیانا» طراحی و در مساحتی بالغ بر ۶۵۰ متر مربع در سال ۲۰۱۵  ساخته شده است.

این بنای زیبا و متفاوت در عین دارا بودن شکلی متفاوت از سایر اشکال سنتی در طراحی معماری نوین توانسته است تا به راحتی فرم سنتی، درون گرایی و توجه به داخل را در خود حفظ کرده و با ایجاد امکانی برای حفظ حریم خصوصی اهالی این خانه جایگاه ویژه ای را درمیان معماری نوین جهان امروز برای خود باز کند.

شهرها و کشورها پیوسته در حال رشد، توسعه و پیشرفت هستند. کشور مراکش نیز از این قاعده مستثنی نیست و در طی سالهای گذشته به لحاظ شهر سازی، زیرساختهای زیبا سازی ابنیه و… به رشد قابل توجهی دست پیدا کرده است که نمونه بارز این پیشرفت را می توان در این خانه مشاهده کرد. این بنا در عین طراحی انتزاعی و خاص توانسته است به شیوه هنرمندانه‎ای با تقسیم بندی هوشمندانه عضلای مربعی خود شرایط را برای ورود نور خورشید مستقیم به خانه باز کند و این یکی دیگر از ویژگی های مفید و مثبت در طراحی این خانه می باشد.

معماری نوین

نمای این اثر فاخر با چوب و روکشی سفید پوشانده شده که درکنار هم یک ترکیب هوشمندانه محسوب می شود.در معماری نما نیز می توان تلفیق زیبای این دو عنصر را به وضوح تماشا کرد.

 معماری

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…