وام مسکن به خانه های لوکس داده نمی شود!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل بانک مسکن، گفت: شعب این بانک به خانه های لوکس ، تسهیلات پرداخت نمی کنند.

ابوالقاسم رحیمی‌انارکی ، افزود: بانک عامل بخش مسکن در سال جدید تامین مالی واحدهای مسکونی متراژ متوسط  ومیانگین  قیمت را در اولویت دارد و برای این منظور، مدیریت شعب این بانک در هر استان باید ظرفیت ها و نیازهای منطقه ای و استانی در بازار مسکن را شناسایی و متناسب با آن پرداخت انواع تسهیلات بدون سپرده ، اوراق و نیازمند سپرده گذاری را به صورت استانی تدوین و اجرایی کند.

مسکن 2 وام مسکن به خانه های لوکس داده نمی شود!

به گزارش مجله دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، وی  افزود: هدف سیاست های اعتباری سال ۹۷ بانک مسکن ، رونق ساخت و ساز و کمک به افزایش قدرت خرید سه گروه متقاضی مسکن  شامل خانه اولی ها، ساکنان بافت های فرسوده و همچنین ساماندهی حاشیه نشین هااست و خط قرمز این سیاست ها، ممنوعیت ورود به بازار واحدهای لوکس و بزرگ متراژ است.

رحیمی انارکی تصریح کرد: مدیریت شعب این بانک در سراسر کشور برای سال ۹۷ باید از پرداخت تسهیلات به پروژه هایی که تقاضای مؤثر برای آنها وجود ندارد (خانه های لوکس و گران قیمت )پرهیز کنند تا از حبس شدن منابع در بخش های ناکارآمد و غیرمصرفی بازار مسکن جلوگیری شود. برای این منظور تامین مالی پروژه های ساختمانی با مساحت کمتر از ۱۰۰ متر مربع به ازای هر واحد مسکونی، در اولویت قرار دارد و به مدیران شعب توصیه شده است.

وی درباره تسهیلاتی که در سال ۹۷ برای بخش مسکن در نظر گرفته شده است گفت: در سال جدید با ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۶۸۰ هزار واحد مسکونی، تسهیلات ساخت و خرید خانه پرداخت خواهد شد. این تسهیلات در سه دسته حساب های تعهدی همچون صندوق مسکن یکم، تسهیلات با استفاده از اوراق و همچنین تسهیلات تبصره ای طبقه بندی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…