سریع ترین راه رفع غبغب گلو

۵
5
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رفع غبغب گلو در یک جلسه! آیا این فقط یک پیام تبلیغاتی است یا حقیقت دارد؟ راهکارهای درمانی برای از بین بردن غبغب چیست؟ با مجله دلتا همراه باشید.
سریع ترین راه رفع غبغب گلو

رفع غبغب و آب کردن چربی زیر گلو در یک دقیقه! شما خواب نمی‌بینید، چنین چیزی امکان پذیر است. برای از بین بردن غبغب گلو راه‌های درمانی متفاوتی وجود دارد؛ بسیاری از این راهکارها به جراحی‌های زیبایی مربوط می‌شوند که باید برای انجام دادن آن‌ها هزینه‌های هنگفتی صرف کنید. چرا درمان‌های خانگی و گیاهی را امتحان نمی‌کنید؟ با دلتامگ همراه باشید.

از بین بردن غبغب

غبغب چیست؟ 

غبغب همان عضلات و گوشت آویزان یا ورم کرده زیر گلو است. وقتی عضلات، پوست گردن و زیر چانه به دلایل مختلف خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهند، غبغب گلو ایجاد می‌شود که البته با جراحی زیبایی یا درمان‌های خانگی این عارضه قابل درمان است.

از بین بردن غبغب گلو

علت غبغب گلو 

یک چربی سمج که مثل چربی های شکم و پهلو آب کردنش کمی زمان می‌برد. علت به وجود آمدن غبغب چیست؟ اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، چاقی و اضافه وزن است، شاید باید بیشتر از این‌ها مراقب چاقی صورت خود باشید تا غبغب نیاورید؛ درواقع انتخاب رژیم چاقی و لاغری مناسب یکی از گزینه‌های مهم است که در زیبایی افراد اثر می‌گذارد.

البته با بالا رفتن سن، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود. اگر ورزش نکنید نه فقط چربی شکم و پهلو بلکه غبغب هم می‌آورید. وقتی شما فعالیت فیزیکی نداشته باشید، پوست و عضلات زیر گلو و گردن به خصوص عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن امتداد دارد، شل می‌شوند؛ در نتیجه باید منتظر ظاهر زشت در زیر گلوی خود با چربی اضافه و پوست آویزان باشید.

از دلایل دیگر ایجاد غبغب گلو، ژنتیک و بیماری‌های خاص است که معمولا زیر چانه را با ظاهری زشت مواجه می‌کند. سریع‌ترین راه رفع غبغب  گلو چیست؟ روش‌های درمانی مختلفی برای از بین بردن غبغب گلو وجود دارد، با صفحه سلامتی مجله دلتا همراه باشید.

سریعترین راه رفع غبغب گلو چیست؟ 

همان‌طور که گفتیم، برای از بین بردن غبغب گلو راهکارهای درمانی زیادی وجود دارد؛ از درمان‌های ساده گیاهی و خانگی گرفته تا درمان‌های دارویی و جراحی. شما کدام راه را انتخاب می‌کنید؟ اگر چربی زیر گلوی شما کم باشد، می‌توانید با ورزش‌های مناسب برای رفع غبغب و درمان‌های خانگی و گیاهی خیلی زود به نتیجه دلخواه برسید و چربی‌های زیر گلوی خود را آب کنید.

مزوتراپی غبغب

روش‌های درمان و از بین بردن غبغب 

  • رفع غبغب با ورزش 

همیشه بهترین راهکارهای درمانی از خود شما شروع می‌شوند؛ سبک زندگی صحیح با ورزش ( یوگا ) و تغذیه مناسب می‌توانند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کنند؛ بعد از ورزش مناسب برای دیسک کمر، زانو و ورزش های لاغری شکم حالا نوبت به غبغب زیر گلو می‌رسد. غبغب گلو هم عارضه مربوط به زیبایی محسوب می‌شود که معمولا علت‌های مختلفی مثل ژنتیک، چاقی و تغذیه نادرست دارد. ورزش‌های مناسب رفع غبغب گلو را بیش‌تر و بهتر بشناسید.

  1. حرکت چانه ( ورزش غبغب گلو )

این تمرین به سفت شدن و قوی کردن عضلات صورت و گردن کمک می‌کند. برای انجام دادن این حرکت، بایستید و پشت و گردن خود را صاف نگه دارید. چانه را به سمت سقف بالا بکشید و لب‌های‎تان را هم به حالت بوسه جمع کنید؛ ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید، این تمرین و حرکت ورزشی را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

  1. حرکت گردن ( ورزش غبغب گلو )

گردن را به سمت شانه‌ها خم کنید و در هر سمت از بدن ۱۰ ثانیه به همین حالت نگه دارید، این حرکات را ۱۰ مرتبه انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیش‌تر از روش‌های درمانی و سلامتی با ورزش به مقاله ”  فواید ورزش یوگا ”  مراجعه کنید.

درمان گیاهی غبغب

  • درمان گیاهی و خانگی غبغب 

طب سنتی به کمک شما می‌آید. درمان گیاهی غبغب هم امکان‌پذیر است. اگر بر سر دو راهی مانده‎‌اید؛ یک چشم‎تان به تبلیغ و کاتالوگ مطب پزشک است که روی آن نوشته شده درمان غبغب در یک جلسه و چشم دیگرتان به مغازه عطاری است که کمی آن طرف‌تر از مطب جراحی قرار دارد، به شما توصیه می‎کنیم که ابتدا روش‌های کم هزینه‌تر را امتحان کنید؛ شاید غبغب زیر گلوی شما با ورزش کردن منظم و تغذیه صحیح و مناسب زودتر رفع شود، قطعا امتحان کردن این روش‌های ساده عوارض کمتری هم خواهند داشت.

  1. رفع غبغب با دمنوش های گیاهی

برای از بین بردن غبغب گلو دمنوش‌های گیاهی مثل بابونه و چای سبز را امتحان کنید. چای بابونه یک محافظ طبیعی برای پوست صورت و ناحیه گردن و زیر چانه شما است. این گیاه خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. در کنار آن، چای سبز با آنتی اکسیدان‌های طبیعی‌اش را هم دست کم نگیرید. چای سبز می‌تواند با رادیکال‌های آزاد بدن که باعث پیری پوست می‌شوند، مبارزه کند. شما می‌توانید با اسکراپ این دمنوش‌ها پوست زیر گردن و چانه خود را ماساژ دهید.

  1. خربزه و عسل

شاید برای شما تعجب آور باشد اما این میوه شیرین با ویتامین c فراوانش می‌تواند یک لایه محافظتی مناسب برای پوست تشکیل دهد؛ درست مثل یک کرم ضد آفتاب طبیعی! شما می‌توانید از ترکیب طبیعی عسل و خربزه به عنوان ماسک زیبایی برای پوست استفاده کنید البته برای جلوگیری از ناراحتی معده دقت کنید که این ترکیب غذایی را همزمان میل نکنید.

  1. آدامس جویدن

همین آدامس جویدن ساده برای عضلات چانه و گردن شما مثل ورزش عمل می‌کند. شما با جویدن آدامس بدون قند ماهیچه‌های فک خود را دائم حرکت می‎دهید، همین روش ساده می‎تواند غبغب شما را از بین ببرد.

رفع غبغب با پلکسر

  • از بین بردن غبغب با ماساژ و لیزر 

ماساژ و لیزر درمانی برای پوست بسیار مفید است، حتی اگر پوست زیر چانه و گلوی شما باشد. بهتر است هر چند وقت یک بار با روغن‌های گیاهی و مواد طبیعی مثل عسل و تخم مرغ و تهیه ماسک های طبیعی و خانگی عضلات گردن و زیر گلو و چانه خود را ماساژ دهید.

  1. ماساژ با کرم شیر

کرم شیر سرشار از کلسیم و ویتامین D است. کلسیم نقش مهمی برای جلوگیری از پیری پوست دارد. برای رفع غبغب زیر گلو بهتر است پوست این نواحی را به مدت دو الی سه دقیقه با کرم شیر ماساژ دهید. البته استفاده از ماسک شیر و عسل هم می‌تواند لیفتینگ طبیعی برای پوست نواحی گلو و گردن باشد.

  1. درمان غبغب با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است، این ماده غذایی می‌تواند خاصیت کشسانی پوست زیر گلو را افزایش دهد. شما می‎توانید پوست نواحی گلو و زیر چانه خود را با ماسک سفیده تخم مرغ و سرکه ماساژ دهید تا خودتان تأثیر فوق العاده آن را ببینید.

  1. برداشتن چربی غبغب با کره کاکائو

کره کاکائو سرشار از پنیفنال است، یک ماده خوشمزه و طبیعی که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و باعث کاهش چربی زیر پوست و نواحی گردن می‌شود، با این ماده می‌توانید به راحتی غبغب زیر گلوی خود را آب کنید. فقط کافی است که مقداری از آن را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بهتر است این کار صبح‌ها و بعد از حمام انجام شود.

  1. آب کردن غبغب گلو با روغن زیتون

از ماساژ دادن با روغن‌های گیاهی مثل آرگان، زیتون، کرچک و … نمی‌توان گذشت. روغن زیتون آنتی اکسیدان های طبیعی دارد که نه فقط برای پوست صورت بلکه برای تمام نواحی بدن مفید است. برای رفع غبغب زیر گلو، عضلات و پوست گردن و چانه خود را به مدت ۲۰ دقیقه با این روغن‌های گیاهی به خصوص روغن زیتون ماساژ دهید.

رفع غبغب گلو

  • رفع غبغب در یک جلسه ( روش های جراحی و زیبایی )  

آیا این جمله فقط یک دروغ تبلیغاتی است؟ هزینه رفع غبغب در یک جلسه چقدر است؟ اگر از عوارض احتمالی آنها بگذریم، قطعا هزینه این جراحی‌های زیبایی بسیار بالا است. بعد از روش‌های ساده درمانی برای رفع و از بین بردن غبغب زیر گلو حالا نوبت به روش‌های زیبایی و جراحی می‌رسد که البته تشخیص پزشک و انتخاب صحیح این روش‌های درمانی هم می‎توانند هر چه سریع‌تر غبغب شما را از بین ببرند و زیبایی پوست را دو چندان کنند.

  1. رفع غبغب با جراحی زیبایی ( لیپوساکشن )

چانه و زیر گلو یک ناحیه خاص از بدن است، فکرش را بکنید که پوست این نواحی شل شوند، به طوری که دیگر هیچ دستمال گردن و گردنبندی در مهمانی نتواند پوست این نواحی را بپوشاند، اگر غبغب شما به هر دلیلی بزرگتر از حد معمول شده است و با هیچ کدام از روش‌های خانگی قابل درمان نیست، جراحی زیبایی و روش‌های پزشکی دیگر را امتحان کنید.

یکی از روش‌های از بین بردن و رفع غبغب زیر گلو، لیپوساکشن است. برای درمان غبغب چانه و آب کردن یا برداشتن آن لازم است جراح یک شکاف بسیار کوچک در ناحیه زیر چانه ایجاد و یک لوله مخصوص به نام کانولا به محل وارد کند، به این ترتیب با کمک این لوله بافت چربی اضافی این نواحی تخلیه و  برداشته می‌شود.

  1. رفع غبغب با هایفو

هایفوتراپی نوعی درمان غیر جراحی لیفت صورت است که باعث سفت شدن پوست این نواحی می‌شود. این روش برای بالا کشیدن پوست شل شده چانه و زیر گلو استفاده می‌شود.

با استفاده از قدرت امواج مافوق صوت در این روش می‌توان خط فک را سفت و به سمت بالا کشید و پوست را از داخل ترمیم کرد. در روش هایفو یا اولتراسوند با امواج متمرکز تقویت شده، لایه ‌های عمیق و ساختاری پوست مورد هدف قرار می‌گیرند و توانایی طبیعی پوست به تولید کلاژن تحریک می‌شود.

  1. مزوتراپی غبغب

مزوتراپی یکی از روش‌های راحت و سریع برای درمان و رفع غبغب است. این تکنیک زیبایی شامل تزریق محلول حل کننده چربی به ناحیه غبغب است. مزوتراپی نیازی به بستری شدن بیمار ندارد و درواقع یک درمان سرپایی است. به شما توصیه می‌کنیم که در خصوص هر نوع روش درمانی زیبایی با جراح پلاستیک معتبر مشورت کنید.

  1. رفع غبغب با پلکسر

این روش از طریق ایجاد یک سری نقاط کوچک روی پوست باعث انقباض و سفت شدن فوری فیبرهای پوستی به خصوص در ناحیه زیر گلو و چانه می‌شود. پلکسر جایگزین مناسبی برای جراحی‌‌هایی مانند بلفاروپلاستی برای رفع افتادگی پلک، چین و چروک اطراف آن و برداشتن کیسه ‌های چربی و پف زیر چشم است.

نظر شما درباره این روش‌های درمانی و زیبایی چیست؟ اصلا غبغب گلو دارید؟ شاید همین حالا جلوی آینه ایستاده باشید! چاره درمان و زیبایی شما در صفحه سلامتی مجله دلتا است، چیزی تا شروع سال جدید نمانده است؛ پس همین حالا برای جذابیت، زیبایی و لاغری خود اقدام کنید.

۵ دیدگاه

  1. رها

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در ۴:۰۴ ب٫ظ

    منم غبغب دارم واین مسئله خیلی اذیتم می‌کنه ممنون از اطلاعات مفیدتون

    پاسخ

  2. آرزو

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۲۱ ب٫ظ

    با سلام خیلی عالی بود و واقعا پاسخ سوال م رو گرفتم با تشکر

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۷:۰۷ ب٫ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

  4. جعفری

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۱۴ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

  5. حیدری

    ۲۳ دی ۱۳۹۸ در ۱:۵۹ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…