لس آنجلس، میزبانی خوب برای والت دیسنی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لس آنجلس

لس آنجلس، محیطی مناسب برای ساخت و ساز انواع تالارها و گالریهای هنریست. در ادامه گزارش های پیشین مجله دلتا از موزه ها، گالری ها و معماری های خاص جهانی، در این گزارش قصد معرفی تالار والت دیسنی را داریم که به نوبه خود جز یکی از بهترین و برترین معماریهای جهان به شمار می آید. اگر شما نیز یکی از شیفتگان معماریهای جهان و علاقه مند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید با دلتا همراه باشید.

سالن والت دیسنی با همکاری دو تن از معماران مطرح جهانی در بخش کلی بنا و بخش آکوستیک به نام های «فرانگ گری» و «یاسوهیسا تویوتا» طراحی و به سال ۲۰۰۳ در مرکز شهر لس آنجلس در جنوب خیابان ۱۱۱ مورد بهره برداری قرار گرفته است.

لس آنجلس

به گزارش مجله دلتا ، این بنا که چهارمین سالن موسیقی لس آنجلس است با داشتن مساحتی بالغ بر ۲۷,۲۲۰ متر مربع وسعت، تعداد ۲۲۶۵ صندلی را در خود جای داده و می تواند پاسخگوی ورود ظرفیتی معادل همین رقم از افراد مراجعه کننده باشد. این تالارهمچنین توانسته است با طراحی ویژه و برشهای منحنی و بسیار خاص جایگاه ویژه ای را به لحاظ طراحی معماری برای خود به دست آورد.

گالری والت دیسنی

بنابر ترجمه ای از سایت برترین ها، ایده ساخت این اثر جاودانه به سال ۱۹۸۷ باز می گردد به زمانی که لیلیان، همسر بیوه والت دیسنی فقید، ۵۰ میلیون دلار به عنوان هدیه ای برای احداث سالن کنسرت بزرگی به نام والت دیسنی در نظر گرفته و به این مکان اختصاص داده است، اما به علت وجود تورم اقتصادی در این سالها ساخت این بنا اندکی با تاخیر مواجه شده و نهایتا در سال ۲۰۰۳ افتتاح شده است.

در بنای بیرونی این تالار زیبا صفحات منحنی برش خورده ای از جنس استیل ضد زنگ کار گذاشته شده اند که با حالت انتزاعی خود حس پویایی و حرکت بصری را به بیننده منتقل می کند.

سالن والت دیسنی

لس آنجلس یکی از شهرهای خوش آب و هوای آمریکاست و وجود جاذبه های فرهنگی ،هنری و تفریحی همچون تالار والت دیسنی توانسته است بازدید کنندگان بسیاری را برای این شهر به ارمغان بیاورد. در این تالار مجلل و باشکوه بصورت پیوسته و متوالی آثار موسیقی کلاسیک اجرا می شود واز این جهت  مرکز خوبی برای علاقه مندان به موسیقی کلاسیک است.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…