انواع بوت زنانه شیک و مجلسی

۷
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بوت یک نوع کفش جذاب است که باعث می‌شود فرد ظاهری شیک داشته باشد.
بوت

بوت که با نام‌های چکمه و پوتین هم شناخته می‌شود، نوعی کفش خاص است که در آب و هوای سرد پوشیده می‌شود. این کفش، مچ، کف و بخشی از ساق پا را می‌پوشاند و در بعضی از مدل‌ها تا زانو کشیده می‌شود.در تولید بوت از چرم طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود، مدل‌های مختلفی دارد و پوشیدن آن از پا در برابر صدمه دیدن، مواد شیمیایی، سرما و سایر خطرات احتمالی محافظت می‌کند.

پوشیدن بوت سبب راحتی و شیک پوشی می‌شود. داشتن یک جفت بوت برای گرم ماندن در فضای سرد و بارانی ضروری است و می‌توان آن را با لباس‌های مختلف هماهنگ کرد. تنوع زیاد در مدل‌ها باعث می‌شود انتخاب سخت‌تر شود. در این مطلب مجله دلتا با معرفی مدل‌های محبوب، شما را در انتخاب گزینه مناسب راهنمایی می‌کنیم.

بوت چلسی

بوت ساده

به بوتی که اندازه آن درست تا قوزک پا است و در انواع پاشنه بلند، لژدار و بدون پاشنه تولید می‌شود، بوت ساده می‌گویند. این مدل مناسب استفاده در مراسم‌های رسمی، خیابان و محیط‌های عمومی است. انواع مختلف آن ممکن است دارای بند، زیپ یا کش برای سهولت در پوشیدن باشد.

بوت بلند

بوت تا بالای زانو

مدل‌هایی که تا بالای زانو را می‌پوشاند در این دسته قرار دارد. پوشیدن و در آوردن آن‌ها کاری سخت است، اما در عوض، بسیار گرم و شیک هستند. این مدل برای افرادی با قد بلند مناسب‌تر است؛ زیرا قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. بوتِ تا بالای زانو را با پالتو، بارانی و کاپشن‌های کوتاه ست می‌کنند. البته هیچ قانونی وجود ندارد و می‌توانید با سلیقه خود آن را با سایر پوشاک نیز هماهنگ کنید. این مدل از قدیم محبوب بوده است و هیچ وقت از چرخه مد خارج نمی‌شود و همچنین انتخاب خوبی برای مناطق سرد، استفاده در مراسم رسمی و جشن‌ها است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مدل‌های مردانه، مطلب “انواع بوت مردانه” را مطالعه کنید.

بوت سوارکاری

بوت سوارکاری

از محبوب‌ترین بوت های زنانه، مدل سوارکاری است. این مدل را هنگام اسب سواری به پا می‌کنند تا از چسبیدن پا به زین، هنگام ضربه زدن جلوگیری شود. بوتِ سوارکاری تا وسط ساق پا ادامه دارد و قسمت زانو آزاد است. این بوت در قسمت جلو بسیار مستحکم است و انگشتان پا را به خوبی محافظت می‌کند. بوت سوارکاری با لگینگ، جین جذب و شلوارهای کتان کشی ست می‌شود و مناسب استفاده روزمره، محل کار، دانشگاه و خیابان است.

بوت آگ

مدل آگ

بوت آگ (UGG) دارای لایه های داخلی، تولید شده از جنس پشم است. این مدل پا را به خوبی گرم نگه می‌دارد، قد آن از بالای مچ تا زیر زانو متغییر است. مدل آگ دما را در خود حفظ می‌کند اما در برابر آب آسیب‌پذیر است. در بعضی از مدل‌ها برای جلوگیری از نفوذ باران به داخل بوت، لایه‌های داخلی را با چرم پوشش می‌دهند. این مدل ظاهری مات دارد و با پالتوهای خزدار، پشمی و ابری پوشیده می‌شود و مناسب استفاده روزمره است.

کفش زنانه

مدل جورابی

بوت جورابی با انواع لباس‌ها، سبک پوشش و در موقعیت‌های مختلف قابل استفاده است. تلفیقی است از کفش و حالت انعطاف‌پذیر جوراب که مچ پا را به طور کامل در برمی‌گیرد. این مدل بند ندارد و از جنس جیر و پارچه‌های نخی تولید می‌شود. مدل بوت جورابی به صورت پاشنه‌دار طراحی می‌شود و برای افراد قد کوتاه مناسب است.

بوت بارانی

بوت بارانی

بوت بارانی از جنس پلاستیک یا پلیمر، ضد آب و سبک است. با پوشیدن بوتِ بارانی، استایلی منحصر به فرد خواهید داشت. این مدل در رنگ‌های مختلفی تولید و برای روزهای بارانی مناسب است؛ زیرا پوشش بیرونی آن مانع نفوذ قطرات آب می‌شود. معمولا تا زیر زانو هستند و آن را با بارانی ست می‌کنند.

بوتِ زنانه

بوت لژدار

بوت لژدار به مدلی گفته می‌شود که دارای پاشنه‌ای ضخیم و یکدست است که بر خلاف مدل‌های پاشنه‌دار، فشار روی انگشتان را کاهش می‌دهد. این مدل در طرح‌های تابستانی و زمستانی تولید می‌شود و به دلیل فرم خاص پاشنه، راه رفتن با آن آسان است. بوتِ لژدار برای افرادی با قد کوتاه توصیه می‌شود و آن را می‌توان با جین زاپ دار، شلوار چهارخانه، لگینگ و سایر مدل‌ها پوشید. مناسب استفاده روزمره، خیابان و محل کار است.

شما کدام یک از مدل‌ها را ترجیح می‌دهید؟

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  4. ملکی

    ۲۲ دی ۱۳۹۸ در ۱:۳۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  5. شمس

    ۲۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    بوت ساده خیلی مورد پسند میباشد .متشکرم

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

      🙂

      پاسخ

  6. نامجو

    ۲۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۵۲ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…