به بازار زمستانی مسکن خوشبین باشیم؟

۲
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تحلیلگران می‌گویند بازار مسکن در زمستان سال 98 شروع خوبی داشته و از رونق بیشتری نسبت به پاییز برخوردار بوده است.
معاملات بازار مسکن 98

علی‌رغم آمار منتشر شده از روند صعودی معاملات بازار مسکن ۹۸ و افزایش تعداد معاملات در آذرماه امسال، یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید نمی‌توان به این بازار چندان خوشبین بود چرا که عدم تغییر پارامتر های تاثیر گذار اقتصادی مانند نرخ ارز و نقدینگی بازار مسکن را دوباره وارد رکود می‌کند.

به گزارش مجله دلتا مهران داودی، تحلیل‌گر بازار مسکن با اشاره به بازار کم رونق تابستانی مسکن و تحرک نسبی این بازار در پاییز اظهار داشت: پس از طی یک دوره رکود کفه تقاضای مسکن مجددا سنگین می شود و معاملات رونق بیشتری می‌گیرد، اما در صورت عدم تغییر رفتار متغیر های کلان اقتصادی احتمال می‌رود که بازار مسکن دوباره وارد رکود شود و این موضوع اکنون نیز دور از انتظار نیست.

مهران داوودی با اشاره به اینکه پیش بینی بازار مسکن در سه ماه آینده دشوار است افزود:

افزایش تعداد آگهی‌ ها نشان می‌دهد که تعداد معاملات مسکن در قالب خرید و فروش و اجاره در زمستان امسال نسبت به پاییز افزایش داشته و قیمت‌ ها هم به اندازه کمتر از نرخ تورم رشد خواهد داشت.

این تحلیل‌گر بازار مسکن با اشاره به تعداد خرید و فروش در معاملات بازار مسکن ۹۸ ادامه داد: افزایش شدید قیمت مسکن به ویژه در بهار و تابستان، کاهش توان خرید و اجاره مسکن را در پی داشت و این موضوع باعث مهاجرت بسیاری از شهروندان به حومه شهرها شد. تحلیل‌ ها و بررسی‌ های صورت گرفته در شهر‌ های تهران و کرج نشان می‌دهد که معاملات مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید مسکن در کلانشهر‌ ها باعث شده که حومه شهر‌ های بزرگ دچار افزایش قیمت شوند. اما متقاضیان می‌توانند با رهن دادن واحد‌های خود بخشی از منابع مالی مورد نظر خود را تامین کنند.

۲ دیدگاه

  1. مودت

    ۲۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

    عجب تحلیلی؟

    پاسخ

  2. فرهاد کرمی

    ۲۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…