راهنمای خرید بلیط هواپیمای خارجی

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید بلیط هواپیمای خارجی باید چه مراحلی را طی کنید. با ما همراه باشید.
خرید بلیط هواپیمای خارجی

رزرو بلیط هواپیمای خارجی می‌تواند پیچیده به نظر برسد اما تعداد زیادی وب سایت، هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی این خدمات را ارائه می‌دهند. قیمت‌های بلیط خارجی نیز در همه زمان‌ها نوسان دارد و باعث می‌شود روند رزرو حتی پیچیده‌تر شود. اما با کمی تحقیق و انعطاف پذیری، می‌توانید بلیط هواپیمای خود را از سایت‌ها به صورت آنلاین رزرو کنید. برای این کار می‌توانید بلیط ارزان هواپیما خارجی را از وبسایت علی بابا رزرو کنید.
برای برنامه‌ریزی یک سفر موفق و خرید بلیط هواپیمای خارجی باید بدانید که چه چیزی برای سفر لازم است. اگر دوست دارید جایی با هواپیما سفر کنید، باید بدانید که برای خرید بلیط هواپیما چه مراحلی را طی کنید. برنامه‌ریزی در این زمینه ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد اما خوشبختانه با ورود به اینترنت خرید بلیط هواپیما آسانتر شده است.

 

پرداخت

برای به خرید بلیط هواپیمای خارجی باید هزینه هواپیمایی را پرداخت کنید. فرم‌های پرداخت نقدی یا کارت اعتباری هستند. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مشهور پرداخت اینترنتی دارند. برای خرید و پرداخت بلیط خارجی خود، به وب سایت هواپیمایی خاص مراجعه کرده و طبق آن دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. برای این کار می‌توانید از طریق علی بابا با امکان اعلام کاهش قیمت اقدام کنید.

خرید بلیط

گذرنامه و ویزا

اگر شما در حال سفر خارجی در سطح بین المللی هستید (به عنوان مثال شما به یک کشور دیگر سفر می‌کنید)، پس برای خرید بلیط خارجی باید گذرنامه خود را نشان دهید. اگرچه برای خرید بلیط هواپیما نیازی به ویزا ندارید، اما برخی از کشورها برای ورود به ویزا نیاز دارند. برنامه‌های ویزا ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد تا به طور کامل پردازش شود، بنابراین از قبل برنامه‌ریزی کنید.

 

تاریخ و زمان سفر

برای خرید بلیط هواپیما، باید تصمیم بگیرید که در کدام روز و در کدام ساعت از روز سفر خواهید کرد. بر این اساس بلیط خارجی خود را خریداری کنید. اگر هواپیمایی از قبل رزرو شده باشد، ممکن است اولین الویت خود را پیدا نکنید، بنابراین هواپیمایی دیگر را امتحان کنید یا بعداً پرواز کنید. برای جلوگیری از این مشکل، بلیط خود را زودتر خریداری کنید.

 

مقصد، مدت زمان ماندن و تنظیمات صندلی

شما باید بدانید که برای خرید بلیط یک طرفه به کجا سفر خواهید کرد و باید بدانید که در صورت خرید بلیط رفت و برگشت چه زمانی باز خواهید گشت. همچنین باید بدانید که در هواپیما کجا می‌خواهید بنشینید. برخی از مسافران برای سهولت در دسترسی به توالت، صندلی‌های راهرو را خریداری می‌کنند، در حالی که برخی دیگر صندلی‌های کنار پنجره‌ را برای چشم‌انداز مناسب آن ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در کلاس معمولی، فرست کلاس، اکونومی، بیزنسی و… بنشینید. صندلی‌های فرست کلاس لوکس‌ترین و راحت‌ترین هستند، در حالی که کلاس معمولی اقتصادی‌ترین و به‌صرفه‌ترین است.

بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما در اینترنت می‌تواند روشی مناسب برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه در تنظیمات سفر باشد اما حتی مسافران همیشگی می‌توانند در مورد چگونگی ثبت نام برای پرواز، هنگام خرید بلیط بطور اشتباه این کار را انجام بدهند. ممکن است برخی از مسافران در یک خط طولانی در فرودگاه بایستند تا بتوانند پرواز خود را چک کنند اما با خرید بلیط هواپیما خارجی به صورت آنلاین برخی خطوط هوایی به مسافران این امکان را می‌دهند که بصورت آنلاین چک را انجام دهند.

 

برای خرید بلیط هواپیمای خارجی مراحل زیر را باید طی کنید.

 

گام ۱

از وب سایت هواپیمایی که پرواز می‌کنید بازدید کنید تا ببینید آیا می‌توانید بصورت آنلاین آن را چک کنید یا اینکه چه گزینه‌هایی برای رزرو شما وجود دارد. حتی اگر بلیط خود را از وب سایت رزرواسیون مسافرتی یا یک آژانس مسافرتی خریداری کرده باشید، باید اطلاعات رزرو شما در دسترس باشد.

 

گام ۲

اگر این گزینه را انتخاب کردید ، بین ۹۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت قبل از زمان عزیمت خود به صورت آنلاین سایت را چک کنید. از شما خواسته می‌شود جزئیات بیشتری را ارائه دهید. به عنوان مثال، شماره رزرو شما لازم است. پس از پذیرش ورود به سیستم، گذرگاه‌های شبانه روزی را چاپ کنید و در زمان مناسب به فرودگاه بروید.

 

گام ۳

اگر نمی‌توانید بصورت آنلاین چک کنید یا ترجیح می‌دهید که وارد سایت نشوید، می‌توانید در کیوسک هواپیمایی در فرودگاه حضور داشته باشید. کارت اعتباری را که بلیط خود را خریداری کرده‌اید، اسکن کنید. رزرو شما باید بطور خودکار بارگیری شود.

 

گام ۴

اگر این روش را انتخاب کردید، در پیشخوان بلیط هواپیمایی انتخابی خود در خط بایستید. شناسه عکس خود را ارائه دهید. این معمولاً تنها کاری است که در مقابل نماینده خدمات مشتری برای یافتن رزرو خود نیاز دارید، اما همیشه ایده خوبی است که حداقل هنگام رزرو پرواز، شماره رزرو پرواز را با خود نگه دارید. داشتن نسخه کپی شده از برنامه سفر خریداری شده خود ارجح است.

نوزادان اگرچه در پرواز خارجی ما جای زیادی را اشغال نمی‌کنند اما هنوز هم باید قوانین سفر را رعایت کنند. اداره ایمنی حمل و نقل دستورالعمل‌های دقیق برای سفرهای هوایی را تشریح می‌کند که شامل موارد لازم برای شناسایی، غربالگری و حمل وسایل همراه حتی برای نوزادان نیز می‌شود. هنگام مسافرت با یک نوزاد، برای اطمینان از یک سفر امن به این قوانین توجه ویژه‌ای داشته باشید و اجازه دهید زمان لازم را در فرودگاه برای روند بررسی و چک لیست امنیتی طی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…